اطلاعات کامل کروز کنترل پژو ۲۰۶ و دلایل اختلاف قیمت ها

کروز کنترل پژو 206 - آپشن کار

آنچه خواهید خواند

همانطور که می دانید خودروی پژو ۲۰۶ یکی از پر طرفدارترین خودروها در کشور ما می باشد.

نصب کروز کنترل بر روی این خودرو با توجه به مدل و تیپ آن متفاوت می باشد که در این مقاله برای شما به صورت کلی در مورد تیپ و سال تولید و نوع کروز کنترلی که قابل نصب است توضیح داده شده است

 

تاریخچه ی ورود  خودروی پژو ۲۰۶ به ایران

خودروی پژو ۲۰۶ دارای تیپ های مختلفی می باشد.

تیپ ۱

در سال ۱۳۸۰ اولین و ساده ترین مدل ۲۰۶ (تیپ ۱) وارد ایران شد و تا یک سال و نیم (اواسط سال ۱۳۸۱) تنها مدل ۲۰۶ در کشور بود ، که سیستم برق خودرو غیر مولتی پلکس یا به زبان ساده تر سیستمی غیر هوشمند با مقدار سیم های بسیار زیاد بود. در این مدل فقط سیستم موتور خودرو دارای کامپیوتر می باشد و همچنین دریچه ی گاز این مدل سیمی می باشد(دارای سیم گاز است).

کروز کنترل دریچه گاز سیمی و یا اصطلاحا AP500 بر روی این تیپ از پژو ۲۰۶ فابل نصب می باشد که با یک موتور عملگر سیم گاز خودرو را ثابت نگه می دارد.

تیپ ۲

دز ادامه ی ورود ، از نیمه ی دوم سال ۱۳۸۱ این خودرو با مدل تیپ ۲ و سیستم برق مولتی پلکس که در آن سال خودروی روز دنیا بود وارد ایران شد ، و متاسفاته تولیدش تا به امروز متوقف نشده است. ولی در طی این سالها از لحاظ سیستمی تغییرات زیادی داشته است.

از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۶ این مدل با دریچه گاز سیمی (دارای سیم گاز) و سیستم انژکتور ساژم در بازار عرضه می شد. بعد از آن از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ با دریچه گازبرقی (بدون سیم گاز) و سیستم انژکتور والوو عرضه شد.

همچنین این تیپ از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ دوباره با دریچه گاز سیمی و سیستم انژکتور زیمنس وارد بازار شد. و از سال ۹۵ تا به امروز این خودرو همچنین با دریچه گاز سیمی و سیستم انژکتور زیمنس یورو ۴ تولید می شود.

کروز کنترل دریچه گاز سیمی و یا اصطلاحا AP500 بر روی این تیپ از پژو ۲۰۶ قابل نصب می باشد که با یک موتور عملگر سیم گاز خودرو را ثابت نگه می دارد.

در مدل های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ بر روی خودرو هایی که سیستم ترمز ABS استفاده شده باشد کروز کنترل به صورت فابریکی قابل نصب می باشد و فقط نیاز به جا زدن و تعریف دسته دارد که ارزان ترین مدل کروز برای ۲۰۶ می باشد.

نکته: در خودرو هایی که سیستم ترمز ABS ندارند این آپشن قابل نصب نمی باشد و در صورت نصب همواره دچار اختلال می باشد.

تیپ ۵ و ۶

تیپ های ۵ و ۶ از لحاظ قدرت موتور و سیستم برق کامپیوتر کاملا شبیه به هم بوده و تنها فرق این دو تیپ در گیربکس آنها می باشد. که تیپ ۵ دارای گیربکس دستی و تیپ ۶ با گیربکس اتومات می باشد.

 

خودرو ی پژو ۲۰۶ در تیپ های ۵ و ۶ فرانسوی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ نیز در ۲ نسل مختلف وارد بازار ایران شد.

۱- از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ با دریچه گاز برقی از جنس آلمنیوم با سیستم انژکتور بوش ۷٫۴٫۴ عرضه شد که برای نصب کروز کنترل فقط نیاز به دسته و فعال کردن BMI می باشد. در این مدل به دلیل ساپورت نکردن آمپر کیلومتر چراغ کروز فعال نمی شود. همچنین عدد سرعت کروز بر روی قسمت دیجیتال آمپر نشان داده نمی شود.

۲-از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ با دریچه گاز برقی و از جنس پلاستیک با سستم انژکتور ۷٫۴٫۵ عرضه شد که برای نصب کروز کنترل به غیر از دسته و فعال کردن BMI همچنین نیاز به تعویض پشت آمپر نیز می باشد. که با تعویض آمپر شما علاوه بر کروز چراغ فعال بودن کروز و همچنین عدد سرعت را بر قسمت دیجیتال آمپر را نیز در دسترس دارید.

۳- از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ دریچه گاز برقی از جنس پلاستیک و سیستم انژکتور ۷٫۴٫۵ و همچنین آمپر کروز ساپورت و BSI با ورژن ۴۵ عرضه شد.

۴-از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ با دریچه گاز سیمی و سیستم انژکتور زیمنس عرضه میشد که کروز AP500 بر روی این مدل قابل نصب می باشد.

۵- از سال ۱۳۹۶ تا امروز هم این خودرو با دریچه گاز برقی و از جنس آلمنیوم و سیستم انژکتور دلفی عرضه می گردد که کروز برای این سیستم تعبیه نشده است و اصطلاحا کروز AP900 بر روی این خودرو قابل نصب می باشد که شامل برد و دسته سیم مخصوص می باشد.

 

خرید کروز کنترل ۲۰۶

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها