امروزه شاهد عرضه انواع پیکاپ‌های چینی در بازار خودرو کشورمان هستیم. برند‌هایی که با گذشت زمان و آغاز همکاری‌های مختلف با کمپانی‌های مطرح سعی دارند تا در کنار افزایش کیفیت و حجم تکنولوژي‌های نوین، اعتبار خود را نیز در مقابل مصرف کنندگان افزایش دهند. کینگ لینگ تاگا H یکی از جدیدترین اعضای پیکاپ‌های چینی مونتاژي در بازار ایران است. این برند با همکاری ایسوزو به معرفی این پیکاپ پرداخته است و هم اکنون شاهد معرفی نسل دوم آن به بازار خودرو کشورمان هستیم. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی آپشن‌های کینگ لینگ تاگا H بپردازیم.

کینگ لینگ تاگا H

 

مشخصات کلی و بررسی اجمالی

همانطور که گفته شد، کینگ لینگ تاگا H یکی از جدیدترین اعضای خانواده پیکاپ‌های مونتاژي در بازار ایران است و قرار است توسط خودروسازی پادرا در بازار کشورمان عرضه شود. برند کینگ لینگ مدتی است که همکاری تجاری خود را با برند شناخته شده ایسوزو شروع کرده است. یکی از نتایج این همکاری تولید خودرو تاگا در سال ۲۰۱۷ بود که نسل اول این اتومبیل به حساب می‌آید. تاگا H در حقیقت نسل دوم این خودرو است که نزدیکی بسیاری زیادی به پیکاپ ایسوزو D-Max دارد و به عبارتی می‌توان کینگ لینگ تاگا H را نسخه اقتصادی‌تر ایسوزو D-Max دانست.

در بخش طراحی خارجی شاهد شباهت‌های زیادی بین تاگا H و نسل سوم ایسوزو D-Max هستیم. همین موضوع باعث شده تا تاگا H در این زمینه دست بسته ظاهر نشود و بتواند برای رقبای داخلی خود به خوبی خط‌ ونشان بکشد. در بخش طراحی داخلی نیز شاهد استفاده از دو نمایشگر نسبتا بزرگ هستیم. نمایشگر اصلی مورد استفاده اطلاعات ضروری خودرو را ارائه می‌کند و نمایشگر دوم که در وسط داشبورد خودرو قرار دارد اطلاعات مربوط به سیستم اینفورتینمنت خودرو را نشان می‌دهد. همچنین استفاده از فرمان D کات نیز موجب جذابیت بیشتر در کابین تاگا H شده است.

کینگ لینگ تاگا H در بازار چین از دو پیشرانه دیزلی و بنزینی برخوردار است. به گفته پادرا دیزل قرار است تا این پیکاپ با هر دو پیشرانه عرضه شود. پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی این خودرو که از تکنولوژی GDi نیز بهره می‌برد توانایی انتقال ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ این خودرو دارد. در سمت دیگر پیشرانه دیزلی را داریم که با حجم ۳ لیتری خود می‌تواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط تولید کننده، ظاهرا فعلا قرار نیست شاهد تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک باشیم و نسخه بنزینی آن به جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز خواهد بود.

 

کینگ لینگ تاگا H

 

آپشن‌های ایسوزو کینگ لینگ تاگا H

آپشن اول: دوربین ۳۶۰

بالطبع با بزرگ شدن ابعاد اتومبیل، کنترل کردن آن و همچنین انجام مانور‌های ظریف دشوارتر می‌شود. این موضوع در مورد پیکاپ‌ها با توجه به ارتفاع بالا و طراحی مکعبی تشدید هم می‌شود. سیستم دوربین ۳۶۰ با حضور چهار دوربین در جلو، عقب و دو سمت کناری خودرو می‌تواند تصویری کامل و همه‌جانبه را از خودرو و موانع اطراف آن روی نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی کینگ لینگ تاگا H به نمایش بگذارد.

 

کینگ لینگ تاگا H

 

آپشن دوم: کنترل حرکت  در سراشیبی

با توجه به سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه با قدرت مناسب، تاگا H قطعا مورد استفاده افراد علاقه‌مند به بیراهه نوردی قرار خواهد گرفت. یکی از شرایطی که در زمین‌های لغزنده بیرون جاده‌ای وجود دارد پایین آمدن از شیب‌ها است. با توجه به برهم خوردن تعادل ماشین به صورت لحظه‌ای و همچنین لغزنده بودن سطح مسیر هر گونه اشتباه هنگام ترمز گیری می‌توان خودرو را منحرف کرده و خسارات شدیدی را به بار بیاورد. سیستم کنترل سرعت در سراشیبی یا به اختصار HDC یا DAC در بسیاری از خودروها که قابلیت آفرود دارند استفاده می‌شود. با فعال شدن این سیستم، هنگام پایین آمدن از سراشیبی‌های تند، خودرو به صورت اتوماتیک اقدام به کنترل سرعت و ترمز گیری می‌کند تا این عمل به ایمن‌ترین شکل خود اتفاق بیافتد.

 

آپشن سوم: رادار حرکت  بین خطوط

رادار بین خطوط یکی از آپشن‌های پرکاربرد در خودروهای امروزی است. این سیستم با پایش پیوسته مسیر حرکت خودرو نسبت به خطوط ترسیم شده در جاده می‌تواند وقوع انحراف در مسیر اتومبیل را تشخیص دهد. این سیستم کاربرد اصلی خود را در اتوبان‌ها بیشتر نمایش می‌دهد چرا که راننده باید در مدتی نسبتا طولانی خودرو را در میان خطوط نگه دارد. البته لازم به ذکر است که در کینگ لینگ تاگا H شاهد استفاده از سیستم پایه حرکت بین خطوط هستیم. در این دسته، در صورت تشخیص خارج شدن از خطوط تنها به راننده هشدار خارج شدن از خطوط داده می‌شود و کنترلی روی فرمان توسط سیستم وجود ندارد.

 

آپشن چهارم: کروز کنترل

کروز کنترل یکی دیگر از آپشن‌های قرار داده شده روی ایسوزو کینگ لینگ تاگا H است. وجود این آپشن روی خودرو در مسیرهای طولانی که عمدتا با سرعت‌های بالایی طی می‌شود بسیار مفید است و می‌تواند رانندگی راحتی را به ارمغان بیاورد.

 

کینگ لینگ تاگا H

 

آپشن پنجم: سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

یکی دیگر از آپشن‌های ایمنی نصب شده روی ایسوزو کینگ لینک تاگا H سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا همان ECS است که در بالا بردن پایداری خودرو و در نتیجه ایمنی خودرو نقشی اساسی دارد. این سیستم که برای کنترل خودرو روی جاده و حفظ پایداری آن در هنگام پیچیدن نقش دارد می‌تواند در بسیاری از مواقع از بروز سوانح خطرناک جلوگیری کند. سیستم ECS با پایش مرتب رفتار حرکتی خودرو با استفاده از سنسورهای تعبیه شده می‌تواند تغییر ناخواسته مسیر خودرو را تشخیص داده و با اصلاح مسیر آن را به مسیر حرکت اولیه باز گرداند.

 

سایر آپشن‌های ایسوزو کینگ لینگ تاگا H

از جمله سایر آپشن های فردا T5 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کینگ لینگ تاگا H

کینگ لینگ تاگا H

 

کلام آخر

پیکاپ کینگ لینگ تاگا H به عنوان یکی از تازه واردان بازار پیکاپ‌های کشورمان با دستی پر به میدان آمده است. وجود پیشرانه‌های نسبتا قدرتمند و ترکیب آن‌ها با انواع مختلف آپشن‌ها توانسته است تا این خودرو را آماده رویارویی با سایر رقبای چینی بازار ایران کند. از رقبای این خودرو می‌توان به آمیکو آسنا، کی ام سی T8، پیکاپ کلوت و یواز پیکاپ اشاره کرد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده این خودرو با قیمتی در رنج ۹۰۰ الی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌ تومانی به بازار عرضه خواهد شد. در نهایت باید گفت به پشتوانه همکاری شکل گرفته بین ایسوزو و کینگ لینگ در زمینه تولید این پیکاپ و همچنین ارائه پیشرانه‌های مناسب و آپشن‌های کاربردی، در صورت پشتیبانی فنی مناسب از سمت عرضه کننده این خودرو در کشورمان می‌توانیم شاهد موفقیت این پیکاپ باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *