آپشن های جک T8

جک T8

آنچه خواهید خواند

بزرگترین مزیتی که جک T8 در مقایسه با دیگر خودروهای این محدوده به خریدار خود ارائه می‌دهد، امکانات رفاهی رنگارنگ این پیکاپ است. از این رو در این مطلب نگاهی به آپشن های جک T8 خواهیم داشت و برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیکاپ را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بسیاری از آپشن‌ های جک T8 هم‌اکنون در فروشگاه آپشن کار عرضه شده‌اند و مابقی آپشن‌ ها نیز در آینده نزدیک از طریق فروشگاه اینترنتی آپشن کار قابل دسترسی خواهند بود.

مدتی است که شاسی‌ بلندها و کراس‌ اوورها به سلاطین بی چون و چرای بازار خودرو جهان تبدیل شده‌اند، اما آن‌ طور که به نظر می‌رسد، این سلطنت در بلندمدت دوام نخواهد داشت. پیکاپ‌‌ های رنگارنگ و قدرتمند به بازار آمده‌اند تا شاسی بلندها را از تخت پادشاهی به زیر بکشند و حتی در  بازار محدود و انحصاری ایران نیز شاهد افزایش تنوع پیکاپ‌ها نسبت به چند سال گذشته هستیم.

یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار کشور ما، جک T8 است که تولید و عرضه آن به بازار را کرمان موتور برعهده دارد. نام این خودرو چندبار توسط شرکت سازنده مورد تغییر قرار گرفت و نسخه‌های مختلفی از آن با نام جک T8 یا KMC T8 مشاهده شدند. در نهایت این خودرو با نام کی ام سی T8 به دست مشتریان رسید اما به دلیل شهرتی که پیش از ورود به بازار پیدا کرد، همچنان با نام جک T8 شناخته می‌شود.

جک T8 تنها پیکاپ جدید این روزهای بازار نیست، بلکه رقبای کوچک و بزرگی این پیکاپ تازه وارد را احاطه کرده‌اند. رقیب اصلی این خودرو آمیکو آسنا است، پیکاپی بزرگ و قدرتمند که از مدت‌ها پیش در بازار حضور دارد و همچنان در تلاش برای به چالش کشیدن دیگران است. فوتون تونلند ایران خودرو دیزل و دایون V5 ماموت دیزل نیز دو رقیب دیگر جک T8 در آینده نزدیک خواهند بود.

مشخصات فنی جک t8

برخلاف اکثر رقبای جک T8 که از موتورهای 2.4 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کنند، این پیکاپ به پیشرانه دو لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز شده است. این موتور حداکثر 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای جک T8 نیز از نوع شش سرعته دستی است.

شتاب صفر تا صد رسمی جک T8 اعلام نشده است اما با توجه به مشخصات فنی سایر پیکاپ‌های چینی، انتظار می‌رود این پیکاپ بتواند در مدت زمانی معادل 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت این پیکاپ نیز بیش از 10 لیتر در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی خواهد بود. استفاده از سیستم پرخوران یا توربوشارژر در پیشرانه جک T8 سبب می‌شود تا قدرت تولیدی این پیکاپ بدون توجه به ارتفاع از سطح دریا و میزان فشار هوا همواره در بهترین سطح باقی بماند. همچنین قابلیت آفرود یکی از جذابیت‌ های فنی جک T8 است که البته مشتری انتظار دارد به چنین قابلیتی در یک پیکاپ دسترسی داشته باشد.

مشخصات فنی جک t8 

اصلی‌ ترین آپشن های جک T8

 

دیفرانسیل 3 حالته با قفل برقی

 اساسی‌ترین انتظاری که مشتری از یک پیکاپ دارد، قابلیت عبور از مسیرهای خارج جاده‌ای است که جک T8 این کار را به بهترین نحو ممکن برای مالک خود انجام خواهد داد. قدرت در جک T8 به صورت استاندارد به هر چهار چرخ ارسال می‌شود و راننده می‌تواند دیفرانسیل خودرو را با توجه به نیازهای خود در یکی از سه حالت 2H، 4H و 4L قرار دهد. علاوه برآن قفل دیفرانسیل اتوماتیک برای دیفرانسیل عقب این خودرو تعبیه شده است که هنگام عبور از مسیرهای بیراهه یا گیر افتادن در چاله‌ها، یاری‌ رسان راننده برای عبور از این مهلکه خواهد بود.

آپشن های جک T8

قابلیت حمل بار تا 840 کیلوگرم و امکان یدک کشی

 پیکاپ‌ ها در دسته خودروهای تجاری قرار می‌گیرند و قابلیت حمل بار یا یدک کشیدن محموله، جزو توانایی‌ های ذاتی آنها محسوب می‌ شود. در این زمینه جک T8 با قابلیت حمل محموله‌ ای به وزن 840 کیلوگرم عملکرد درخشانی از خود برجای می‌ گذارد و از نزدیک‌ ترین رقیب خود آمیکو آسنا (با توانایی حمل بار 750 کیلوگرم) پیشی می‌ گیرد. جک T8 علاوه بر آنکه می‌ تواند بارهای حجیم و سنگین را حمل کند، قادر است تا تریلرها و کاروان‌ های کمتر از یک تن را یدک بکشد.

تست و بررسی جک t8

سیستم‌ های کمک راننده قابل قبول

یکی دیگر از مواردی که در مقاله آپشن های جک T8 می‌ توان از آن به عنوان مزیتی برای این پیکاپ آفرودی یاد کرد؛ برخورداری کی ام سی T8 از برخی سیستم‌ های کمک راننده است. همانطور که می‌ توان از نام چنین آپشن‌هایی حدس زد مواردی همچون سنسور پارک عقب، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و دوربین پارک عقب در لیست آپشن های KMC T8 وجود دارند که باعث می‌ شود رانندگی با این پیکاپ 5325 میلی‌ متری که حدود 2 تن هم وزن دارد، بسیار آسان‌تر از آنچه که به نظر می‌ رسد باشد.

مزایای جک T8

سیستم صوتی قدرتمند و رضایت بخش

پیکاپ‌ ها در گذشته خودروهای زمخت و ساده‌ای بودند که تنها برای کارهای تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گرفتند اما سالها است که این رویه تغییر کرده و پیکاپ‌ ها به محصولاتی برای استفاده خانواده‌ ها تبدیل شده‌اند. با وجود تغییر رویه در صنعت خودروسازی جهان، پیکاپ‌ های زیبا و مجهز در بازار کشورمان چندان پرتعداد نیستند. خوشبختانه می‌توان جک T8 را یکی از پیکاپ‌ های زیبا و مجهز بازار ایران برشمرد که علاوه بر کابین زیبا، امکانات مناسبی را نیز در خود جای داده است.

می‌توان گفت که وجود سیستم چند رسانه‌ای قدرت و رضایت‌ بخش سهم بزرگی در محبوبیت یک خودرو ایفا می‌ کند. در این زمینه جک T8 خوش می‌درخشد چرا که سیستم صوتی این خودرو به همراه شش بلندگو، عملکرد مناسبی را هنگام پخش موزیک‌ های مورد علاقه شما به اجرا می‌ گذارند. جک T8 به نمایشگر لمسی نیز مجهز است که علاوه بر اطلاعات سیستم سرگرمی، رهیاب ماهواره‌ای و دوربین عقب نیز از طریق آن قابل دسترسی خواهند بود.

سیستم صوتی جک T8

نورپردازی مناسب یک پیکاپ آفرودی

اگر خودروهایی که برای گذر از معابر سخت و طاقت فرسا بهینه‌سازی می‌ شوند را مشاهده کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این پیکاپ‌ ها به طیف گسترده‌ای از چراغ‌ های بزرگ و کوچک مجهز شده‌اند تا مسیر روبرو برای آنها شفاف باشد. خوشبختانه جک T8 از نظر نورپردازی در شرایط مطلوبی قرار دارد و امکان انجام ماجراجویی‌ های مختلف با این خودرو تدارک دیده شده است. با این حال اگر به شخصی سازی بیشتر خودرو علاقمند هستید، می‌توانید انواع مختلفی از چراغ‌ ها و چراغ های فابریک را از طریق فروشگاه آپشن کار خریداری کنید.

جک T8 به سنسور نور یا اتولایت مجهز است که در صورت تشخیص کم‌نور بودن محیط به صورت اتوماتیک چراغ‌ها را روشن می‌کند. چراغ‌های روشنایی در روز و چراغ‌های مه شکن جلو و عقب دیگر تجهیزات روشنایی این پیکاپ را تشکیل می‌دهند. چراغ‌های جلو جک T8 از نوع زنون هستند و امکان تنظیم ارتفاع آن‌ها از داخل کابین وجود دارد.

دیگر آپشن‌ های جک T8

همان‌طور که در مقدمه مطلب اشاره کردیم، جک T8 یک پیکاپ مجهز محسوب می‌ شود که به امکانات رفاهی و ایمنی مختلفی مجهز است و از این نظر می‌ تواند رقبای خود را تحت فشار قرار دهد. از جمله دیگر امکانات جک T8 می‌ توان به این موارد اشاره کرد سنسور پایش فشار باد تایرها، شیشه بالابر برقی Power Window، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، دو کیسه هوا، محافظ قسمت بار، فرمان چرمی به همراه کلیدهای کنترل سیستم صوتی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال، روکش چرمی صندلی‌ ها و آینه‌ های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن.

آپشن های اضافی جک T8

جمع‌بندی، یک محصولی قدرتمند و قابل احترام دیگر از جک

از اواخر دهه 1380 خورشیدی تا به امروز برندهای چینی مختلفی وارد بازار ایران شدند اما در این بین تنها چند نام تجاری توانستند اعتماد مصرف‌کنندگان ایرانی را به خود جلب کنند. یکی از برندها جک یا همان جی اس سی (JAC) بود؛ خودروساز مطرحی از چین که به اندازه نام‌های بزرگی همچون جیلی یا بی وای دی شناخته شده نیست اما موفق شده است تا نظر مثبت خریداران ایرانی را نسبت به محصولات خود جلب کند.

تاکنون محصولاتی همچون جک J5 و جک S5 از این برند به شهرت و مقبولیت قابل توجهی در بازار ایران دست یافته‌اند و این راه با خودروهای دیگری همچون جک S3 و جک J4 پیگیری می‌ شود. تردیدی نیست که جک T8 نیز می‌ تواند مسیر موفق خودروهای جک را در بازار ادامه دهد و این بار در سگمنت خودروهای پیکاپ به محبوبیت دست یابد.

فروشگاه آپشن کار نیز همواره در تلاش است تا آپشن‌ ها و امکانات رفاهی خودروهای تازه وارد بازار را در ویترین خود به مشتریان ارائه دهد. آپشن‌‌ های جک T8 نیز هم‌اکنون در فروشگاه آپشن کار قابل دسترسی هستند و علاوه برآن می‌توانید قطعات و لوازم دیگری را به منظور شخصی سازی بیشتر پیکاپ خود از این فروشگاه خریداری کنید.

جک T8

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها