آپشن های مکث موتور کلوت

مکث موتور کلوت

آنچه خواهید خواند

رشد بازار پیکاپ‌ها در سراسر جهان سبب شده است تا خودروسازان ایرانی نیز به فکر عرضه این گونه از خودروها در بازار کشورمان باشند. با توجه به محبوبیت روزافزون پیکاپ‌ها، به نظر می‌رسد این بخش از خودروها در آینده نزدیک جایگاه شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها را در بازار تصاحب کنند.

پیکاپ کلوت با برند مکث موتور یکی از تازه‌واردهای پیکاپ در بازار ایران است و در این نوشتار قصد داریم پس از معرفی اجمالی، به بررسی آپشن های مکث موتور کلوت بپردازیم و شما مخاطبین گرامی را از آن‌ها مطلع کنیم؛ لطفا در ادامه با ما همراه باشید:

مکث موتور کلوت

معرفی دایون V5

این خودرو توسط کمپانی «مکث موتور» به بازار کشورمان عرضه می‌شود، شرکتی که زیرمجموعه ماموت خودرو به حساب می‌آید و تنها با هدف توسعه نوآورانه سبد محصولات در حوزه‌های پرطرفدار بازار تاسیس شده است. مکث موتور کلوت در حقیقت یک پیکاپ چینی به نام دایون V5 است که با تغییر برند و نام تجاری به بازار کشورمان عرضه خواهد شد. نخستین نمونه از این خودرو در بهار 1400 وارد کشورمان شد و اکنون نمونه‌های تجاری‌سازی شده آن قیمت‌گذاری شده‌اند و آماده عرضه به بازار هستند.

 یکی از بزرگترین مزایا مکث موتور کلوت قوای فنی آن است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژر بنزینی با 215 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد که قوی‌تر از سایر رقبای فعلی در بازار است. گیربکس شش سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت در کلوت را برعهده دارد. مصرف سوخت این پیکاپ با توجه به وزن و پیشرانه، حدود 10.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی خواهد بود.

مکث موتور کلوت به واسطه سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل، یک خودرو آفرودی محسوب می‌شود و علاوه برآن موارد جذابی را در لیست آپشن های مکث موتور کلوت خواهید یافت. در ادامه مطلب نگاهی به لیست امکانات و تجهیزات این خودرو خواهیم داشت که البته این لیست می‌تواند تکمیل‌ شود، چرا که لیستی از بهترین امکانات و تجهیزات رفاهی را در فروشگاه آپشن‌کار خواهید یافت.

مکث موتور کلوت

بررسی آپشن های مکث موتور کلوت

آپشن نخست : قابلیت‌ چهارچرخ محرک

یک اصل مشترک بین اکثر خودروهای چینی عرضه شده به بازار ایران، عدم توانایی انتقال قدرت به چهارچرخ است که در نتیجه آن خودرو مذکور قابلیت آفرود نخواهد داشت. با این وجود مکث موتور کلوت به سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک مجهز شده است و راننده نیز می‌تواند نوع انتقال قدرت را با استفاده از تجهیزات کنترلی مشخص کند.

دیفرانسیل سه حالته مکث موتور کلوت سه وضعیت تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین را در اختیار راننده قرار می‌دهد و می‌تواند براساس نوع زمین و مسیر، یکی از سه حالت را فعال کند. علاوه برآن مکث موتور کلوت در کنار برخورداری از قفل دیفرانسیل عقب قابلیت حمل بار به وزن 950 کیلوگرم را دارد که رقمی قابل قبول برای یک پیکاپ دو کابین متوسط محسوب می‌شود.

مکث موتور کلوت

آپشن دوم : سامانه چندرسانه‌ای فوق‌العاده

پیکاپ‌ها در گذشته خودروهایی کاربردی بودند اما امروزه خودروسازان سعی می‌کنند تا امکانات رفاهی متعددی را در آن‌ها لحاظ کنند. یکی دیگر از آپشن های مکث موتور کلوت، سیستم چندرسانه‌ای قدرتمند و رضایت‌بخش آن است که می‌تواند سفرهای دلچسبی را برای شما تدارک ببیند. سیستم چندرسانه‌ای کلوت از ترکیب سیستم پخش، 8 بلندگو و نمایشگر 9 اینچی لمسی تشکیل شده است که وجود آن‌ها برای یک پیکاپ قابل قبول خواهد بود. این سیستم از ورودی USB و AUX پشتیبانی می‌کند و علاوه برآن به سیستم مسیریاب ماهواره‌ای نیز مجهز شده است که می‌توانید از طریق آن به اطلاعات مسیر دسترسی داشته باشید.

آپشن سوم : دکمه‌های کنترلی روی فرمان

پس از نشستن دورن کابین این خودرو یکی از مورادی که برایتان جلب توجه خواهد کرد، شکل فرمان کلوت و دکمه‌های کنترلی است که به آن‌ها مجهز شده. شما از طریق این دکمه‌ها، کنترل سیستم صوتی خودرو، پاسخ دهی یا رد تماس و همینطور کروز کنترل را در اختیار خواهید داشت و از این طریق لازم نیست تا راننده مرتبا چشم خود را از مسیر روبرو بردارد، زیرا وجود چنین دکمه‌هایی روی فرمان به راحتی اغلب نیازهای او را برطرف خواهند کرد.

آپشن چهارم : برخورداری از یک کابین مجهز

همان‌طور که اشاره کردیم، امروزه پیکاپ‌ها به خودروهای همه جانبه تبدیل شده‌اند تا بتوانند رضایت اقشار مختلف مشتریان را جلب کنند. کابین زیبا و مجهز نیز مجموعه‌ای از آپشن‌ های مکث موتور کلوت را در خود جای داده است.

صندلی‌های کلوت به روکش چرمی مجهز هستند و فرمان خودرو نیز با چرم مصنوعی پوشانده شده است. سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز که آپشن معمول کراس‌اوورهای نیمه لوکس بازار است، در کلوت مشاهده می‌شود. صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم برقی را دارند و در شش جهت قابل هدایت هستند. سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز از نوع اتوماتیک است و برای تنظیم دمای کابین دردسر چندانی پیش رو نخواهید داشت.

مکث موتور کلوت

آپشن پنجم : تجهیزات ایمنی قابل قبول

در بخش آپشن های ایمنی مکث موتور کلوت نیز، تجهیزات قابل قبولی به چشم می‌خورند که برای یک پیکاپ آفرود در این رنج قیمتی، مناسب به نظر می‌رسد. از جمله این موارد می‌توان به دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز ترکیبی CBS، سیستم ترمز کمکی BAS و سامانه کنترل پایداری ESC اشاره کرد که امکانات استاندارد ایمنی برای خودروهای امروزی محسوب می‌شوند. ترمزهای جلو کلوت از نوع دیسکی و ترمزهای عقب از نوع کاسه‌ای هستند که در صورت تمایل و با مشورت متخصصان، می‌توانید ترمزهای عقب را تقویت کنید.

آپشن ششم : سیستم‌های روشنایی مناسب

مکث موتور کلوت از نظر تجهیزات روشنایی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. چراغ‌های اصلی این خودرو از نوع هالوژنی هستند و در کنار این مورد از چراغ‌های روشنایی در روز، قابلیت تنظیم زاویه چراغ‌های جلو و همینطور مه‌شکن‌های جلو و عقب نیز بهره می‌برد. علاوه‌بر این کلوت به دوربین عقب نیز مجهز شده است که انجام مانورهای رو به عقب، با این پیکاپ را آسان خواهد کرد. رکاب جانبی آلومینیومی نیز وارد شدن یا خارج شدن از کلوت را تسهیل خواهد کرد.

از جمله سایر آپشن های مکث موتور کلوت می‌توان به رول بار فلزی با روکش PVC، پوشش ضد خش قسمت بار، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، ایموبلایزر و کامپیوتر سفری بهره می‌برد. در کنار این موارد که همگی به عنوان آپشن های استاندارد مکث کلوت شناخته می‌شوند، می‌توانید از طریق هماهنگی با شرکت سازنده برای تهیه مواردی همچون سوپرلید، باربند فلزی، سپرهای جلو و عقب آفرودی، وینچ، میله پرچم، اسنورکل و… نیز اقدام کنید.

جمع‌بندی، پیکاپ خود را با آپشن‌کار مجهز کنید!

در این مقاله لیست آپشن های مکث موتور کلوت را با یکدیگر مرور کردیم و متوجه شدیم که شرکت سازنده این پیکاپ را به تجهیزات قابل قبولی مجهز کرده است. با این حال هیچ راننده‌ای با پیکاپ استاندارد خود به جنگ با معابر آفرودی نمی‌رود و بایستی پیش از حضور در مسیرهای خارج‌ جاده‌ای، اتومبیل خود را به انواع وسایل ویژه مجهز کنید.

خوشبختانه این امکان برای مالکان مکث موتور کلوت وجود دارد که از طریق فروشگاه آپشن‌کار نیز، پیکاپ خود را به انواع لوازم ویژه آفرود مجهز کنند. لیست کاملی از انواع رول بارها، چراغ‌ها، رینگ‌های مخصوص و هزاران لوازم دیگر در آپشن کار وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به محصولات فروشگاه اینترنتی آپشن کار نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. علاوه برآن برای افرادی که به بهره‌مندی از سیستم صوتی قوی‌تری علاقمند هستند، تجهیزات فوق‌العاده‌ای در آپشن کار ارایه شده است.

مکث موتور کلوت

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها