آپشن های فردا T5

آپشن های فردا T5

آنچه خواهید خواند

شرکت فردا موتورز از خودروسازان نوپا داخلی محسوب می‌شود اما موفق شده است تا در همین مدت کوتاه، محصولات متنوعی را به بازار عرضه کند. جدیدترین محصول فردا موتورز در بازار، کراس‌اوور T5 است که پرچم‌دار محصولات این شرکت نیز محسوب می‌شود. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از «فروشگاه اینترنتی آپشن کار» به معرفی و بررسی آپشن های فردا T5 بپردازیم. اگر شما هم علاقه دارید تا بیش‌تر با این کراس‌اوور نسبتاً لوکس آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

معرفی فردا T5

در سال‌های اخیر و پس از تشدید تحریم‌ها، شرکت دانگ ‌فنگ حضور خود را در بازار ایران گسترده‌تر کرد و محصولات مختلفی از زیرمجموعه‌های خود را با همکاری چند شرکت خودروساز خصوصی به بازار کشور ما فرستاد. فردا T5 هم جزو همین محصولات است و در بازار چین با نام دانگ فنگ فورتینگ (forthing) T5 شناخته می‌شود. این کراس‌اوور کامپکت، نخستین بار در سال 2018 معرفی شد و برای سال 2020 یک فیس‌لیفت را تجربه کرد.

بهمن ماه 1400 بود که خودروسازی فردا از نسخه ایرانیزه دانگ فنگ T5 با نام فردا T5 یا همان FMC T5 رونمایی کرد و در نهایت، اوایل سال 1401 نخستین سری آن را به خریداران تحویل داد. ناگفته نماند که فردا T5 با همان چهره مدل 2018 در بازار کشور ما عرضه می‌شود و فعلاً خبری از نسخه فیس‌لیفت مدل 2020 آن نیست.

فردا T5 از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با فناوری میتسوبیشی بهره‌مند است که حداکثر قدرت 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به محور جلو این خودرو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد فردا T5 هم به ترتیب برابر با 7.4 لیتر در صد کیلومتر و 11.8 ثانیه است.

آپشن های فردا T5

 

آپشن های فردا T5

آپشن اول: سیستم هشداردهنده فاصله ایمنی جلو

یکی از آپشن های جذاب فردا T5 سیستم هشدار برخورد از جلو است که با نام اختصاری FCW (Front Collision Warning) شناخته می‌شود. این سیستم با استفاده از یک دوربین که در پشت آینه میانی قرار دارد، فاصله خودرو تا موانع جلو را می‌سنجد و در صورتی راننده از حد مشخصی به این موانع نزدیک‌تر شود؛ با استفاده از علائم صوتی و گرافیکی به وی هشدار می‌دهد. البته برخلاف برخی خودروهای لوکس، این سیستم در FMC T5 با ترمزگیری اتوماتیک و اضطراری همراه نیست و تنها به هشداردادن بسنده می‌کند.

 

آپشن دوم: نورپردازی کابین با قابلیت انتخاب رنگ

در قسمت بالایی داشبورد و بخشی از تودری‌های جلو فردا T5 یک رشته نوار نئونی کشیده شده است که در روز چندان محسوس نیست اما در شب با تابش نوری ملایم، جلوه زیبایی به کابین می‌بخشد. رنگ نور این رشته نئونی هم طیف متنوعی دارد و راننده می‌تواند رنگ دل‌خواه خود را از طریق مانیتور خودرو انتخاب کند.

 

 

آپشن سوم: تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله مجهز به سیستم تصفیه هوا

فردا T5 به تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله مجهز است که هیچ دکمه فیزیکی ندارد و تنظیم آن از روی مانیتور خودرو انجام می‌شود. به علاوه، این سیستم به فیلتر تصفیه هوای PM 2.5 هم مجهز است که با جذب ذرات معلق با قطر کم‌تر از 2.5 میکرون، هوایی کاملاً تمیز را وارد کابین می‌کند. یونیزه کردن هوای ورودی به کابین نیز دیگر قابلیت این سیستم تهویه است تا هوایی کاملاً ایده‌آل را برای تنفس سرنشینان خودرو ایجاد کند.

آپشن های فردا T5

 

آپشن چهارم: سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 12 اینچی لمسی

سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی به آپشنی فراگیر در خودروهای امروزی تبدیل شده است و آپشن خاصی نیست اما مالتی‌مدیا فردا T5 با وجود مانیتور بسیار بزرگ 12 اینچی عمودی (که به خاطر شباهت به مانیتور خودروهای تسلا، در اصطلاح به مانیتور تسلایی معروف است) تا حدودی منحصر به فرد جلوه می‌کند. این مانیتور به سیستم عامل اندروید مجهز است و قابلیت نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی آن وجود دارد. به‌ علاوه، تنظیم بسیاری از آپشن‌های خودرو هم از طریق همین مانیتور انجام می‌شود.

آپشن های فردا T5

 

آپشن پنجم: سیستم هشدار عدم رانندگی بین خطوط

FMC T5 به سیستم هشدار عدم رانندگی بین خطوط هم مجهز است که این سیستم هم از طریق همان دوربین پشت آینه میانی، خط‌کشی‌های جاده را تشخیص و در صورت عدم حرکت راننده بین این خط‌کشی‌ها، به او هشدار می‌دهد.

آپشن های فردا T5

 

آپشن ششم: سقف پانوراما

سقف پانوراما یکی از امکاناتی است که به دلیل طرف‌دار زیاد، لازم است تا از آن در لیست آپشن های فردا T5 یاد کنیم. سقف پانوراما فردا T5 یک تیکه با پرده برقی است و بخش جلویی آن هم قابلیت بازشدن دارد تا سرنشینان بتوانند در فصول معتدل سال از هوای تازه لذت ببرند.

آپشن های فردا T5

 

آپشن هفتم: سیستم کنترل سرعت در شیب

سیستم کنترل سرعت در شیب که با نام‌های اختصاری HDC یا DAC هم شناخته می‌شود، این روزها در بسیاری از کراس‌اوورها وجود دارد و فردا T5 هم از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که این سیستم فعال باشد، ترمز خودرو را به‌صورت اتوماتیک در هنگام پایین آمدن از شیب‌های تند کنترل و از افزایش ناگهانی سرعت و بروز حادثه جلوگیری می‌کند.

آپشن های فردا T5

 

آپشن هشتم: ترمز پارک برقی با اُتوهلد

این روزها ترمز پارک اهرمی و مکانیکی در بسیاری از خودروها حذف شده و جای خود را به ترمز پارک برقی داده است که علاوه بر استفاده راحت‌تر، در شکیل‌تر شدن فضای کابین هم تأثیر زیادی دارد. فردا T5 علاوه بر ترمز پارک برقی به آپشن اتوهلد هم مجهز است که اگر این آپشن توسط راننده فعال شود؛ هنگام توقف در ترافیک، ترمز پارک به صورت اتوماتیک درگیر می‌شود و دیگر نیازی نیست تا راننده پای خود را روی پدال ترمز نگه دارد. برای غیرفعال کردن ترمز پارک و شروع مجدد حرکت هم تنها لازم است تا راننده پدال گاز را فشار دهد.

آپشن های فردا T5

 

سایر آپشن های فردا T5

از جمله سایر آپشن های فردا T5 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کی‌لس استارتر
  • درب صندوق‌بار برقی
  • کروز کنترل
  • دوربین دید عقب
  • صندلی راننده با تنظیم 8 حالته برقی
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • پشت آمپر تمام دیجیتال با قابلیت انتخاب طرح‌های مختلف
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن
  • روشن‌شدن چراغ‌هاي مه‌شکن جلو با چرخش فرمان
  • دي لايت
  • سنسور نور
  • سنسور فشار باد لاستيک‌ها (TPMS)
  • سنسور باران
  • سيستم کنترل پايداري الکترونيکي (ESP)
  • سيستم کنترل کشش (TCS)
  • سيستم کنترل شروع حرکت در سربالايي (HAC)
  • 6 ايربگ در 10 نقطه (راننده و سرنشين جلو + جانبي سرنشينان جلو + پرده‌اي سرتاسري)

 

مقالات مرتبط: آپشن های تیگو 7 پرو

 

کلام پاياني

در پايان بررسي آپشن هاي فردا T5 مي‌توانیم بگوییم که هرچند جای خالی مواردی مثل دوربین 360 درجه، هشداردهنده نقاط کور و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در لیست آپشن‌های این خودرو احساس می‌شود اما در مجموع، فردا T5 از آپشن‌هایی راضی‌کننده و رقابتی برخوردار است. این خودرو علاوه بر آپشن‌های مناسب، کابین بسیار جادار و طراحی ظاهری معقول و لوکسی دارد و می‌تواند برای افرادی که به‌دنبال یک کراس‌اوور مجهز خانوادگی هستند، انتخاب بسیار خوبی باشد.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی آپشن کار سعی کردیم تا شما را با آپشن‌های یکی از جدیدترین خودروهای بازار کشور آشنا کنیم. جالب است بدانید که شما می‌توانید انواع آپشن‌های استاندارد و افترمارکت اکثر خودروهای موجود در بازار کشور را به‌ راحتی و با ضمانت اصل بودن قطعه، از فروشگاه آپشن کار خریداری کنید.

آپشن های فردا T5

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها