آپشن های چری تیگو 8 پرو

چری تیگو 8 پرو

آنچه خواهید خواند

شرکت خودروسازی چری به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در چین شناخته می‌شود و فعالیت گسترده‌ای در سطح بازار جهانی دارد. محصولات چری از اواخر دهه 1380 خورشیدی با برند ام وی ام وارد بازار خودرو ایران شدند و با ارائه ترکیبی از قیمت مناسب و مشخصات قابل قبول، موفق شدند تا توجه مشتریان ایرانی را جلب کنند. جدیدترین محصول این شرکت در ایران چری تیگو 8 پرو است، شاسی بلند سایز متوسط و لوکس که قرار است تا به پرچمدار محصولات مدیران خودرو در ایران تبدیل شود.

پیش از پرداختن به مبحث آپشن های چری تیگو 8 پرو، باید خاطرنشان کرد که این خودرو با برندی متفاوت به بازار ایران عرضه شده است که علت آن را بایستی در تحریم‌های اقتصادی و دشواری همکاری خودروسازان جهانی با شرکای ایرانی جستجو کرد. چری تیگو 8 پرو در ایران با برند فونیکس عرضه می‌شود و بنابراین باید آن را فونیکس تیگو 8 پرو بنامیم.

همان‌طور که از یک محصول پرچم‌دار انتظار می‌رود، آپشن های چری تیگو 8 پرو در سطح بسیار بالایی قرار دارند و موجب شده‌اند تا مشتریان با خودرویی خاص و بی‌رقیب مواجه شوند. در ادامه به بررسی این آپشن‌ها خواهیم پرداخت و با ویژگی‌های منحصر به فرد تیگو 8 پرو بیشتر آشنا خواهیم شد. پس اگر مایل به شناخت آپشن های چری تیگو 8 پرو هستید، در ادامه متن با ما همراه باشید.

 

سیستم‌های هوشمند کمک رانندگی

با وجود تعدد آپشن های چری تیگو 8 پرو، مهم‌ترین ویژگی این خودرو برای منتقدان و کارشناسان ایرانی سیستم‌های کمک رانندگی این خودرو بوده است. مدت‌ها است که سیستم‌های خودران سطح دوم و سوم به آپشن استاندارد خودروهای جهانی تبدیل شده‌اند و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به دلیل محدودیت واردات، مشتریان ایرانی از تجربه کاربری جدیدترین خودروهای بازار محروم بوده‌اند. در چنین شرایطی تیگو 8 پرو می‌تواند با ارائه بهترین و جدیدترین سیستم‌های ایمنی، نظر مساعد مصرف کننده ایرانی را به خود جلب کند.

از جمله تجهیزات ایمنی هوشمند چری تیگو 8 پرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: رادار تصادف از جلو، رادار تصادف از عقب، رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، هشدار باز شدن درها، سیستم نگهدارنده بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، رادار تغییر لاین و نور بالا اتوماتیک.

استفاده از موارد گفته شده هنگام رانندگی باعث می‌شود با یک خودرو نیمه هوشمند روبرو باشید. برای مثال کروز کنترل هوشمند یا تطبیقی به طور دائم وضعیت خودروهای دیگر را مورد پایش قرار می‌دهد و در صورتی که فاصله خودرو شما با اتومبیل دیگر کاهش یابد، به طور اتوماتیک سرعت خودرو کاهش می‌یابد و نیازی به دخالت راننده نیست.

یکی دیگر از آپشن‌های هوشمند چری تیگو 8 پرو دستیار کمکی حرکت در ترافیک است. این سیستم برای استفاده در معابر درون شهری طراحی شده است و در سرعت‌های کمتر از 60 کیلومتربرساعت فعال می‌شود. این سیستم به طور کامل کنترل پدال‌های گاز و ترمز را در اختیار می‌گیرد و بنابراین راننده نیازی به کنترل خودرو در خیابان‌های پرتراکم شهرهای بزرگ نخواهد داشت.

سیستم نگهدارنده بین خطوط و رادار تغییر خط نیز هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها کاربرد دارند. سامانه نگهدارنده بین خط با تشخیص خطوط جاده، مانع از آن می‌شود که خودرو بر اثر خستگی راننده از مسیر منحرف شود. رادار تغییر خط نیز مانع از آن می‌شود که راننده بدون اعلام تغییر خط با چراغ راهنما نسبت به انجام این کار اقدام کند. برخی از این آپشن‌ها در خودروهای وارداتی نیز وجود داشتند اما شرکت‌های سازنده امکان استفاده از آن‌ها را برای مشتریان ایرانی سلب کرده بودند.

آپشن های چری تیگو 8 پرو

 

سیستم تهویه با تنظیمات بسیار

استفاده از سیستم‌های تهویه دوکاناله به یکی از مرسوم‌ترین اتفاقات خودروهای امروزی تبدیل شده است. با این حال نگاهی به لیست آپشن های چری تیگو 8 پرو ثابت می‌کند هیچ حد و مرزی برای بهبود سیستم تهویه خودروها وجود ندارد.

سیستم تهویه چری تیگو 8 پرو قابلیت تنظیم جداگانه برای هرکدام از صندلی‌های جلو را دارد که این کار از طریق یک پنل لمسی امکان‌پذیر است. با این حال تنها سرنشینان جلو در تیگو 8 پرو قابلیت تنظیم سیستم تهویه را ندارند، بلکه سرنشینان ردیف دوم نیز می‌توانند هرکدام از خروجی‌ها را به دلخواه تنظیم کنند و از دمای مطلوب محیط لذت ببرند. بنابراین می‌توان گفت که سیستم تهویه چری تیگو 8 پرو از نوع چهارگانه اتوماتیک است و البته دریچه خروجی برای سرنشینان ردیف سوم نیز در این خودرو تعبیه شده است.

 

سیستم صوتی قدرتمند

استفاده از نمایشگرهای متصل به یکدیگر یکی از الما‌ن‌های مرسوم طراحی داخلی خودروهای امروزی است. چری تیگو 8 پرو نیز از همین ساختار پیروی می‌کند و شامل دو نمایشگر به هم چسبیده است که یکی از آن‌ها به عنوان کیلومترشمار و دیگر به عنوان رابط کاربری سیستم چندرسانه‌ای خودرو ایفای نقش می‌کند.

سیستم صوتی یکی از برترین آپشن های چری تیگو 8 پرو به حساب می‌آید که از ترکیب یک نمایشگر و بلندگوهای برند SONY‌ تشکیل شده است. با توجه به اینکه چری تیگو 8 پرو یک خودرو پرچمدار است و با قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر محصولات چری به فروش می‌رسد، وجود این سیستم می‌تواند موجب رضایت‌مندی بیشتر مالکان شود.

آپشن های چری تیگو 8 پرو

 

سه ردیف صندلی

طی چند سال اخیر و با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، شرکت‌های خودروساز سعی کرده‌اند تا خلا حضور نسل جدید شاسی‌بلندهای سه ردیفه مثل هیوندای سانتافه را با عرضه خودروهای جایگزین برطرف کنند. چری تیگو 8 پرو نیز یکی از همین خودروها است که از سه ردیف صندلی بهره می‌برد و ظرفیت هفت سرنشین را دارد. البته باید خاطرنشان کرد که ردیف سوم صندلی‌ها تنها برای کودکان و افراد کوتاه قامت مناسب است، با این حال مالک می‌تواند صندلی‌های ردیف سوم را به صورت کامل ببندد و فضای باری به حجم 1179 لیتر را در اختیار بگیرد.

 

دیگر آپشن‌ های چری تیگو 8 پرو

لیست تجهیزات و امکانات چری تیگو 8 پرو آن‌قدر بلند بالا است که برای ذکر کردن تک تک امکانات این خودرو به مقاله‌های جداگانه نیاز خواهیم داشت. با این حال می‌توان برخی از امکانات معمول این خودرو که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارند را در این قسمت عنوان کرد.

دیگر امکانات فونیکس تیگو 8 پرو عبارتند از: چراغ‌های LED، دی‌لایت، ترمز پارک برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور باران و سنسور نور، شش کیسه هوا، صندلی‌های تنظیم شونده برقی با حافظه، سنسور باد تایر و سقف پانوراما.

آپشن های چری تیگو 8 پرو

 

شاید مفید باشد: آپشن‌های چری تیگو ۷

جمع‌بندی، پرآپشن و گران‌مایه

همان‌طور که در متن اشاره شد، چری تیگو 8 پرو یک خودرو کاملا مجهز است و طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد. با این وجود هیچ حد و مرزی برای آپشن‌های یک خودرو وجود ندارد و شما می‌تواند هرکدام از تجهیزات دلخواه خود را از طریق فروشگاه

آپشن کار خریداری کنید.

با توجه به قیمت نسبتا بالایی که برای چری تیگو 8 پرو تعیین شده است، به نظر می‌رسد مالکان این خودرو تمایل به تعدد بیشتر امکانات در اتومبیل خود داشته باشند. به همین دلیل مالکان چری تیگو 8 پرو و سایر خودروهای تازه وارد بازار می‌توانند پس از مشورت با متخصصان امر، نسبت به خرید و نصب آپشن‌های اضافه برای اتومبیل جدید خود اقدام کنند.

همچنین آپشن‌های یک خودرو قطعاتی دائمی نیستند و امکان ایجاد اشکال در هرکدام از آن‌ها وجود دارد که در این صورت نیز فروشگاه آپشن کار با ارائه انواع آپشن‌های خودروهای داخلی و خارجی، نیاز مصرف‌کنندگان و مالکان خودروها را برای تعمیر یا بهینه سازی تجهیزات اتومبیل خود برطرف می‌کند.

آپشن های چری تیگو 8 پرو

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها