با آپشن های زوتی T300 آشنا شوید

زوتی T300

آنچه خواهید خواند

زوتی جزو خودروسازان چینی است که گرچه تنوع محصولات بالایی در بازار کشورمان ندارد، اما از برندهای قدیمی و پر سابقه به حساب می‌آید و اولین محصول آن یعنی Z300 نیز موفقیت و اسم رسم قابل قبولی را در بازار ایران کسب کرد. زوتی در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بود و حتی تا آستانه ورشکستگی نیز پیش رفت اما گویا این خودروساز از مهلکه نجات یافته و جانی دوباره گرفته است. شرکت پارس خودرو نیز با توجه به بازار تشنه‌ای که در ایران وجود دارد یکی از جدیدترین محصولات این شرکت چینی به نام زوتی T300 را به بازار عرضه خواهد کرد. برخلاف زوتی Z300 که یک سدان بود، خودروی زوتی T300 یک کراس اوور کامپکت است و می‌توان حدس زد که مشتریان بیشتری را جذب خود کند. در ادامه به زوتی T300 و آپشن های آن بیشتر آشنا خواهیم شد. اگر می‌خواهید درباره آپشن های زوتی T300 بیشتر بدانید تا پایان این مطلب همراه آپشن کار باشید.

زوتی T300

معرفی و بررسی مشخصات فنی زوتی T300 

زوتی T300 یک کراس اوور کامپکت با ابعاد نسبتا کوچک است که اولین بار در سال 2016 به بازار معرفی شد. این خودرو یک رده پایین‌تر از زوتی T500 و به نوعی کوچک‌ترین کراس اوور زوتی به حساب می‌آید. زوتی T300 از طراحی مدرن و قابل قبولی برخوردار است. این مسئله در مورد سایر ساخته‌های زوتی نیز صدق می‌کند و همگی آن‌ها از طراحی قابل قبول و مناسبی برخوردار هستند. گرچه قریب به ۶ سال از معرفی این خودرو به بازار می‌گذرد اما T300 همچنان طراحی در سطحی دارد که مشتریان به سمت آن بروند و حتی در بخش داخلی اوضاع بهتر نیز می‌شود. از این حیث می‌توانید T300 را با رقیبی همچون چانگان CS35 مقایسه کنید که کاملا قدیمی شده است. جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های خشن و ستون A مشکی رنگ ظاهری اسپرت و جوان‌پسند به T300 داده‌اند.

زوتی T300

با باز کردن در خودرو، سرنشینان خود را در فضایی مدرن با طراحی به سبک اروپایی خواهند دید که کیفیت مناسبی هم دارد. طراحی داشبورد و پشت آمپر دیجیتال زوتی T300 از نقاط قوت طراحی کابین هستند و به راننده و سرنشینان حس حضور در یک خودروی مدرن را می‌دهند. در بحث فضای داخلی نیز به عنوان یک کراس اوور کامپکت شکایتی وجود ندارد.

زوتی T300 در بخش فنی از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر استفاده می‌کند. زوتی این موتور را با همکاری میتسوبیشی تولید می‌کند. این موتور توانایی تولید 144 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی موتور در T300 با استفاده از یک گیربکس خودکار از نوع CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. بر اساس اعلام کمپانی سازنده، زوتی T300 می‌تواند در 8.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. با چنین اعداد و ارقامی، بدون شک زوتی T300 نگاه مشتریان زیادی را به سمت خود جلب خواهد کرد.

 

آپشن های زوتی T300 

خودروهای چینی همیشه در بحث آپشن و امکانات دست پری دارند و زوتی T300 نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه این خودرو هنوز به بازار نیامده است و فرصت تست و بررسی آن از نزدیک را نیافته‌ایم اما لیست آپشن‌های آن را می‌توانیم مرور کنیم:

آپشن اول: تهویه خودکار و گرمکن صندلی

یکی از امکانات زوتی T300، سیستم تهویه مطبوع خودکار این اتومبیل است. این سیستم تهویه از نوع تک کاناله است که شاید تنها نقطه ضعف آن باشد. در این سیستم راننده تنها کافی است دمای مورد نظر خود را وارد کرده و بقیه کار را به خودرو بسپارد. تهویه مطبوع خودکار زوتی T300 دارای قابلیت یونیزه کردن هوای کابین است. سرنشینان جلو در زوتی T300 از آپشن گرمکن صندلی نیز برخوردار هستند که در روزهای سرد زمستان بسیار کارآمد و لذت بخش است.

زوتی T300

آپشن دوم: سقف پانوراما

زوتی T300 خودروی بزرگی نیست و به همین دلیل شاید سرنشینان در داخل کابین کمی احساس تنگی داشته باشند، اما زوتی با قرار دادن سقف شیشه‌ای پانوراما این مشکل را رفع کرده است. سقف پانوراما در زوتی T300 نه تنها کابینی روشن و دلنشین فراهم کرده است بلکه قابلیت باز شدن به شکل سانروف را نیز دارد تا زمان خوب بودن هوا، سرنشینان بتوانند از هوای تازه لذت ببرند.

زوتی T300

آپشن سوم: رادار نقطه کور

سیستم BSM یا رادار هشدار نقطه کور یکی از آپشن‌های ایمنی زوتی T300 است. سیستم رادار نقطه کور با کمک سنسورهایی که دارد می‌تواند وجود خودروی دیگر در نقطه کور راننده را تشخیص و سپس به راننده هشدار دهد. وجود این سیستم بسیار کارآمد و کاربردی در پیشگیری از تصادف و افزایش امنیت سرنشینان بسیار مهم است.

آپشن چهارم: سنسورهای پارک جلو و عقب

خودروهای کراس اوور گرچه کنترل و احاطه خوبی به راننده می‌دهند اما پارک کردن آن‌ها در فضاهای تنگ و کوچک مقداری دشوار است. زوتی با استفاده از سنسورهای پارک جلو و عقب این مشکل را رفع کرده است و راننده به راحتی می‌تواند خودرو را پارک کند.

آپشن پنجم: کیلومتر شمار دیجیتال

کیلومتر شمار دیجیتال این روزها یکی از مهم‌ترین آپشن های خودروهای مدرن است. در زوتی T300 نیز سازنده با قرار دادن کیلومتر شمار دیجیتال، داده‌های لازم را به صورت گرافیکی و با وضح تصویر قابل قبولی در اختیار راننده قرار می‌دهد. کیلومتر شمار دیجیتال زوتی T300 طراحی قابل قبول و مدرنی دارد.

آپشن ششم: سیستم ورود و استارت بدون کلید

سیستم کیلس گو که با نام ورود و استارت بدون کلید نیز شناخته می‌شود به صورت استاندارد در زوتی T300 موجود است. با این سیستم راننده تنها کافی است ریموت را در جیب خود همراه داشته باشد تا بتواند درهای خودرو را باز و پیشرانه را هم روشن کند.

سایر آپشن های زوتی T300

زوتی T300 همانطور که گفتیم خودروی نسبتا کاملی است، از دیگر آپشن های این خودرو باید به بلوتوث و مسیریاب، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین، پاور ویندوز، آینه‌های جانبی برقی تاشو و دارای گرمکن، رینگ‌های آلومینیومی و سنسور باران اشاره کرد.

زوتی T300

کلام پایانی

زوتی T300 یک کراس اوور شهری مجهز با توانایی حرکتی قابل قبول و فراتر از متوسط بازار است. این خودرو با امکانات مناسب خود در کنار طراحی جذاب، حتما فروش خوبی را تجربه خواهد کرد. در این بین نباید از شبکه خدمات پس از فروش گسترده پارس خودرو نیز غافل شد که می‌تواند برگ برنده بزرگی برای زوتی T300 باشد.

قیمت زوتی T300 هنوز مشخص نیست اما چیزی در حدود ام وی ام X22 و چانگان CS35 خواهد بود. به محض ورود به بازار زوتی T300 شاهد رقابتی جذاب بین این خودرو و دیگر رقبای چینی‌اش خواهیم بود.

زوتی T300

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها