آپشن های سورن پلاس + مشخصات / تصاویر / ویدئو

سورن پلاس

آنچه خواهید خواند

سورن پلاس یکی از محصولات جدید ایران خودرو است که از سال 1399 وارد بازار شد. سورن پلاس به عنوان نسل سوم سمند سورن شناخته می‌شود مهم‌ترین ویژگی جذاب در مورد این خودرو، آپشن‌های سورن پلاس جدید هستند که موجب شده‌اند تا این خودرو از نظر کاربران ارزش خرید بالایی داشته باشد.

به نظر می‌رسد سورن پلاس محصولی جایگزین برای سایر خودروهای خانواده خودش است؛ بنابراین تولید سمند LX و سورن ELX پایان می‌یابد و به جای آن‌ها چند تیپ از نسخه پلاس سورن جایگزین خواهند شد. به تازگی ایران خودرو نسخه تاکسی این خودرو را با داشبورد مشکی و آپشن‌های کمتر به تولید رسانده است. البته جای نگرانی برای هیچ‌کدام از مالکین وجود ندارد، چرا که با استفاده از خدمات فروشگاه آپشن کار می‌توانند سطح آپشن‌های سورن پلاس جدید خود را ارتقا دهند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نگاهی به برخی امکانات محصول جدید ایران خودرو داشته باشیم.

تست و بررسی آپشن های سورن پلاس

آپشن نخست، کروز کنترل

یکی از آپشن‌های سورن پلاس جدید که در برخی دیگر از محصولات جدید ایران خودرو همچون پژو 207 و دنا پلاس مشاهده می‌شود، کروز کنترل است. وجود این آپشن به صورت استاندارد بخش قابل توجهی از دغدغه مالکین را برطرف می‌کند. نصب کروز کنترل به صورت استاندارد و توسط کارخانه حس اطمینان و امنیت بیشتری را در مالکان ایجاد می‌کند.

استفاده از کروز کنترل‌های افترمارکت و غیرفابریک علاوه بر کاهش میزان امنیت خودرو، موجب برهم خوردن تنظیمات سایر بخش‌ها نیز می‌شوند و ممکن است تا ظاهر کابین خودرو را برهم بزنند. پیش از این تنها راه بهره‌مندی از کروز کنترل استاندارد کارخانه در محصولات ایران خودرو، خرید و نصب محصولات آپکو بود که قطعات سفارشی را برای محصولات ایران خودرو تولید می‌کند.

آپشن دوم، رینگ‌های آلیاژی

رینگ‌های آلیاژی یکی دیگر از آپشن‌های سورن پلاس جدید هستند. اکثر مالکان این آپشن را تنها به عنوان یک بهبود ظاهری برای خودرو در نظر می‌گیرند، با این حال رینگ‌های آلیاژی مزایای بسیار زیادی نسبت به رینگ‌های فولادی ارزان‌تر دارند. نصب رینگ‌های آلیاژی روی سورن پلاس به صورت استاندارد، این خودرو را به یکی از معدود محصولات اقتصادی ایران خودرو تبدیل می‌کند که به این آپشن مجهز هستند.

مجهز بودن سورن پلاس به رینگ‌های آلیاژی، موجب افزایش ارزش خرید این خودرو در مقابل رقبای هم‌خانواده شده است. برای مثال دنا معمولی و رانا پلاس که رقبای هم قیمت سورن پلاس هستند، از سال 1398 با رینگ فولادی به دست مشتریان می‌رسند

آپشن های سورن پلاس

آپشن سوم، دی‌لایت

چراغ‌های روشنایی در روز از دهه پیش تاکنون آپشن استاندارد خودروهای دنیا هستند. دی‌لایت یا چراغ روشنایی در روز نخستین بار در کشورهای اسکاندیناوی به کار گرفته شد. این آپشن شامل دو چراغ کوچک در جلوی خودرو است که در طول روز روشن هستند و موجب می‌شوند تا عابرین پیاده توجه بیشتری به خودرو داشته باشند.

استفاده از دی‌لایت برای تمامی خودروها در اتحادیه اروپا از سال 2011 الزامی است. با این حال بسیاری از خودروهای بازار ایران تاکنون فاقد این آپشن بوده‌اند. مالکان برخی خودروهای داخلی همچون جک S5 و کیا سراتو سایپا با خرید دی‌لایت‌های افترمارکت از فروشگاه‌هایی همچون آپشن کار، اقدام به نصب این خودرو به صورت دستی می‌کردند. حتی خودرو دنا که در سال 1393 به بازار عرضه شد، فاقد دی‌لایت بود و در نسخه پلاس این خودرو چراغ‌های روشنایی در روز به کار گرفته شدند.

خوشبختانه دی‌لایت یا چراغ‌های روشنایی در روز، یکی از آپشن‌های سورن پلاس جدید محسوب می‌شود. دی‌لایت سورن پلاس در کاسه چراغ اصلی این خودرو جای گرفته است و خارج از آن نیست. همین مسئله سبب خواهد شد تا آسیب‌پذیری د‌ی‌لایت در برابر موانع خارجی کاهش یابد و برای نصب آن به سیم‌کشی اضافه نیاز نباشد.

سورن پلاس جدید
شاید به کارتان بیاید

پاور ویندوز کوییک در دو مدل pro و option pro مناسب برای کوییک دنده‌ای، کوییک اتوماتیک، کوییک r و کوییک اس

پاور ویندوز کوییک

آپشن چهارم، سیستم چندرسانه‌ای

نخستین نسخه‌های سورن پلاس با سیستم صوتی استریو به همراه ساب ووفر عرضه شدند. این سیستم صوتی با وجود قدرتمند بودن، فاقد نمایشگر بود و همین مسئله انتقادات مشتریان را در بر داشت. ایران خودرو برای رفع این مشکل، از ابتدای سال 1401 نمایشگر را نیز به لیست آپشن‌های سورن پلاس جدید افزوده است. این نسخه‌ها هم‌اکنون با لقب مالتی مدیا در بازار شناخته می‌شوند.

تا پیش از این مالکین سورن پلاس ناچار بودند تا با خرید نمایشگر از فروشگاه‌هایی همچون آپشن کار و پرداخت هزینه شخصی، این آپشن را در اتومبیل خود داشته باشند. خوشبختانه از هم‌اکنون این آپشن به صورت استاندارد در سورن پلاس حضور دارد و مالکان نیاز به پرداخت هزینه اضافه نخواهند داشت. البته اگر سیستم صوتی سورن پلاس رضایت شما را جلب نمی‌کند، می‌توانید همچنان با خرید نمایشگرهای بزرگ‌تر و باندهای قوی‌تر از فروشگاه آپشن کار سیستم صوتی خود را ارتقا دهید.

داخل سمند سورن پلاس
تصویر داخل سمند سورن پلاس

آپشن پنجم، سه سنسور پارک عقب

نصب سنسور پارک عقب در سورن و سمند LX از دهه 1380 خورشیدی آغاز شد. ایران خودرو در آن سال‌ها دو سنسور پارک عقب را برای محصولات خانواده سورن و سمند در نظر گرفته بود، در حالی که پژو پارس با چهار سنسور پارک به دست مشتریان می‌رسید.

سورن پلاس به عنوان نسخه ارتقا یافته سورن، یک سنسور پارک عقب را روی سپر خود می‌بیند. این سه حسگر اکنون محدوده بزرگ‌تری را تحت بررسی قرار می‌دهند و علاوه بر آن دقت سیستم هشدار دهنده موانع را افزایش داده‌اند.

سورن پلاس فول

آپشن ششم، چراغ بدرقه

چراغ بدرقه یکی دیگر از آپشن‌های سورن پلاس جدید است که پیش از این در پژو 207i مشاهده شده بود. این آپشن برای مواقعی مفید است که در تاریکی مطلق شب قصد دارید تا درب ورودی منزل یا پارکینگ را پیدا کنید. با فعال کردن این آپشن، چراغ‌ها پس از خاموشی خودرو به مدت سی ثانیه روشن می‌مانند تا راننده و سرنشینان فرصت پیدا کردن خروجی پارکینگ یا درب منزل را داشته باشند.

سایر آپشن‌های سورن پلاس

علاوه‌بر موارد ذکر شده در بالا، می‌توان به موارد زیر به عنوان سایر آپشن‌ های سورن پلاس جدید اشاره کرد:

  • سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)
  • سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز
  • هشداردهنده موانع عقب
  • سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلكس)
  • قفل مركزي با ريموت كنترل
  • كمربندهاي ايمني با قابليت تنظيم ارتفاع
  • ترمز ضد قفل ABS و EBD
  • ترمز جلو و عقب ديسكي
شاید به کارتان بیاید

مانیتور سمند برای تمامی مدل‌های قدیمی و جدید، LX، EF7 با سیستم عامل اندروید با تنوع قیمتی ۴ تا ۲۰ میلیون

مانیتور سمند

جمع بندی

سورن پلاس را می‌توان یک محصول موفق در بازار ایران دانست، محصولی که در غیاب رقبای چینی به راحتی می‌تواند جایگزین همزمان سمند LX و سورن ELX‌ باشد. در حال حاضر رقبای قیمتی چندانی برای سورن پلاس در بازار ایران وجود ندارند و در صورت تیراژ مناسب، این خودرو در بازار کشورمان بی‌رقیب خواهد بود.

ایران خودرو سورن پلاس را از نظر امکانات و تجهیزات به خوبی مجهز کرده است. با این حال همچنان می‌توان این خودرو را مجهزتر کرد. برای آن‌که سورن پلاسی متفاوت و مجهز نسبت به دیگران داشته باشید، همین الان به فروشگاه آپشن کار مراجعه کنید و تجهیزات اضافه‌ای را برای اتومبیل خود خریداری کنید. هم چنین در صورتی که خودرو اکنون شما ۲۰۶ یا کوییک است می‌توانید به محصولات مانیتور ۲۰۶ و مانیتور کوییک نیز سر بزنید.

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد بدلی
1 سال قبل

پاور ویندوز و اینه تاشو برقی هم داره

یحیی صفری قشقایی
1 سال قبل

سلام
شیشه جلو سولار
شیشه های آنتی ترپ
جزء آپشن ها هستن ذکر نشده بود
منم ان شا الله به سلامتی میخام بخرم