بهترین روغن موتور برای رنو ساندرو

آنچه خواهید خواند

رنو ساندرو یکی از خودروهای محبوب و پرفروش بازار ایران است که به واسطه مزایایی همچون استهلاک کم و کیفیت ساخت قابل قبول، توانسته تا نظر مثبت مشتریان ایرانی را نسبت به خود جلب نماید. رنو ساندرو خودرویی معمول در بازار ایران به شمار می‌رود، از این رو تقاضا جهت یافتن بهترین روغن موتور برای رنو ساندرو همواره در بازار وجود دارد.

در مقاله امروز از آپشن کار، به بررسی انواع روغن موتور برای رنو ساندرو خواهیم پرداخت و گزینه‌های مطرح در هر بازه قیمتی را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین اگر مالک رنو ساندرو هستید و در آشفته‌ بازار امروز به دنبال یک روغن مرغوب و مطلوب می‌گردید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

نگاهی به رنو ساندرو

رنو ساندرو در واقع نسخه هاچ‌بک رنو لوگان یا همان تندر 90 بوده که در مقایسه با نسخه اصلی، بهبودهای اندکی را تجربه کرده است. برای مثال سیستم تعلیق این خودرو تنظیم بهتری دارد و در پیچ‌ها بهتر جواب می‌دهد. طراحی برخی از قسمت‌های داخلی خودرو نیز بهبود یافته است و کابین زیباتری را در مقایسه با تندر 90 معروف شاهد هستیم. این کابین در نسخه‌های فیس لیفت رنو لوگان که با نام تندر پلاس به بازار ایران عرضه شدند نیز مورد استفاده قرار گرفت. نسخه‌ای از رنو ساندرو که در ایران مونتاژ شده، مربوط به نسل اول این خودرو است که در سال 2009 یعنی پنج سال پس از معرفی رنو لوگان به بازار عرضه شد.

با این حال همچنان فضای داخلی رنو ساندرو ساده و بی آلایش است. البته جای نگرانی وجود ندارد، چرا که انواع آپشن‌های اضافه رنو ساندرو همچون نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای، دوربین دنده عقب یا کروز کنترل در فروشگاه آپشن کار برای رفاه حال مشتریان عرضه شده‌اند. رنو ساندرو در فاصله سال‌های 1394 تا 1398 توسط پارس خودرو به تولید رسید.

 

پیشرانه رنو ساندرو

نقطه قوت و تمایز اصلی رنو ساندرو برای مشتریان ایرانی، پیشرانه کم استهلاک و کارآمد این خودرو است. پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر شانزده سوپاپ با کد K4M زیر کاپوت رنو ساندرو قرار دارد. این موتور حداکثر 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ارقام خروجی این موتور چندان اعجاب انگیز نیستند اما استهلاک اندک قطعات درونی این پیشرانه می‌تواند به عنوان بزرگترین مزیت رنو ساندرو شناخته شود. این مزیت اتفاقی به دست نیامده است، چرا که رنو ساندرو و رنو لوگان در بسیاری از کشورها به عنوان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوع روغن موتور برای رنو ساندرو، روغن گرید 10W40 با API SN یا API SM‌ است. همانند دیگر خودروهای مرسوم بازار، روغن موتور این خودرو بایستی در بازه‌ 5000 کیلومتر تعویض شود. روغن موتور 10W40 یکی از روغن‌های مرسوم بازار است و انواع مختلفی از این روغن را می‌توان در بازار یافت. با این حال برخی از انواع روغن 10W40 سازگاری بهتری با پیشرانه رنو ساندرو دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این روغن‌ها بپردازیم.

 

شماره یک: روغن موتور خودرو الف مدل Evolution 700 ST

همان‌گونه که پژو با توتال همکاری نزدیکی دارد و استفاده از روغن‌های برند توتال را برای پیشرانه‌های پژو توصیه می‌کند، رنو نیز همین مدل همکاری را با شرکت الف برقرار کرده است. حتی روی خودروهای رنو برچسب این شرکت چسبانده شده است که استفاده از روغن موتور برند الف را برای اتومبیل‌های رنو توصیه می‌کند. روغن الف مدل Evolution 700 ST نیز یکی از بهترین انواع روغن موتور برای رنو ساندرو در بازار است.

این روغن درجه گرانروی 10W40 دارد و از API SN نیز پیروی می‌کند، بنابراین با یکی از باکیفیت‌ترین انواع روغن موتور برای رنو ساندرو در بازار مواجه هستیم. روش ساخت این روغن نیز نیمه سنتتیک است، بنابراین در بازه‌های زمانی شش ماهه یا 5000 کیلومتر، به تعویض نیاز خواهد داشت. این روغن با بسته بندی فلزی و پلاستیکی در حجم 4 لیتر به بازار عرضه شده است. کیفیت روغن موتور الف برای استفاده در خودروهای رنو و همچنین سایر موتورها بسیار مناسب بوده، با این حال قیمت بالا یکی از نقاط ضعف این روغن است که خرید آن را برای مالکان دشوار می‌کند.

روغن موتور خودرو الف مدل Evolution 700 ST

شماره دو: روغن موتور مگلوب مدل Calci Tec

دسترسی دشوار به برندهای مطرح روغن موتور همچون الف و توتال سبب شده است تا مشتریان ایرانی به خرید روغن‌های تولید داخل با برند خارجی متمایل شوند. یکی دیگر از انواع روغن موتور برای رنو ساندرو، روغن موتور مگلوب مدل Calci Tec است که با گرانروی 10W40 و API SN‌ به تولید می‌رسد.

یکی دیگر از مزایای روغن موتور مگلوب مدل Calci Tec، روش ساخت تمام سنتتیک آن است که باعث می‌شود تا این روغن دوام بیشتری نسبت به روغن‌های نیمه سنتتیک داشته باشد. با این حال همانند روغن موتور الف، روغن مگلوب نیز قیمت بالایی دارد که باعث می‌شود تا این محصول از سبد خرید بسیاری از مشتریان خارج شود. روغن موتور مگلوب مدل Calci Tec در بسته بندی فلزی با حجم 5 لیتر به تولید می‌رسد.

روغن موتور مگلوب مدل Calci Tec

شماره سه: روغن موتور کاسترول مدل Magnatec

به افرادی که به دنبال یک برند خوب و خوش قیمت به عنوان روغن موتور برای رنو ساندرو هستند، استفاده از روغن موتور کاسترول مدل مگناتک توصیه می‌شود. این روغن موتور درجه گرانروی 10W40 دارد و از API SM پشتیبانی می‌کند. روش ساخت آن نیز نیمه سنتتیک بوده و بنابراین یک روغن معمول بین انواع روغن موتور موجود در بازار است. با این حال کیفیت مطلوب محصولات کاسترول، مشتریان را به استفاده از آن مجاب می‌کند. روغن موتور کاسترول مگناتک در بسته بندی پلاستیکی و با حجم چهار لیتر به تولید رسیده است. این روغن نسبت به دو گزینه پیشین، قیمت مناسب‌تری دارد.

روغن موتور کاسترول مدل Magnatec

شماره چهار: روغن موتور اسپیدی مدل پلاتینیوم

افزایش شدید قیمت‌ها در بازار روغن موتور، مشتریان را به خرید محصولات ایرانی ترغیب کرده است. از سوی دیگر تولیدکنندگان ایرانی نیز سعی کرده‌اند تا با افزایش تنوع محصولات خود، به نیازهای بازار پاسخ دهند. یکی از انواع داخلی روغن موتور برای رنو ساندرو، محصول اسپیدی با نام پلاتینیوم است.

روغن موتور اسپیدی مدل پلاتینیوم مطابق درجه گران‌روی 10w40‌ و API SM‌ ساخته شده است. مزیت اصلی این روغن، روش ساخت تمام سنتتیک آن در کنار قیمت مقرون به صرفه است؛ بنابراین با خرید و استفاده از روغن موتور اسپیدی مدل پلاتینیوم، مالکان رنو ساندرو می‌توانند مدت زمان بیشتری را با اتومبیل خود پیمایش کنند و نگران اتمام دوره حیات روغن موتور نباشند. روغن موتور اسپیدی مدل پلاتینیوم در بسته بندی فلزی با حجم 4 لیتر به بازار عرضه شده است.

روغن موتور اسپیدی مدل پلاتینیوم

شماره پنج: روغن موتور سرکان

برند سرکان به واسطه ارائه انواع فیلترهای باکیفیت برای موتور خودرو و کابین آن شناخته می‌شود، با این حال سرکان اخیراً در زمینه تولید روغن موتور نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. در بین انواع روغن موتور برای رنو ساندرو، نام سرکان نیز مشاهده می‌شود. روغن موتور سرکان مطابق درجه گرانروی 10w40‌ ساخته شده است و از API SM پیروی می‌کند. همانند روغن موتور اسپیدی، روغن موتور سرکان نیز روش ساخت تمام سنتتیک دارد و یکی از محصولات باکیفیت ایرانی به حساب می‌آید.

این روغن قیمت مناسبی دارد و گزینه مطلوب برای کسانی است که به تعویض زودهنگام روغن موتور نیاز دارند. روغن موتور سرکان در بسته بندی پلاستیکی با حجم 4 لیتر به تولید رسیده است.

روغن موتور سرکان

شماره شش: روغن موتور زادو مدل اولترامکس

زادو یکی از برندهای ایرانی تولیدکننده روغن موتور است که محصولات آن اخیراً مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. نام زادو در لیست روغن موتور برای رنو ساندرو نیز به چشم می‌خورد. روغن موتور زادو مدل اولترامکس گزینه مناسب برای افرادی است که یک روغن موتور باکیفیت و با قیمت مناسب می‌خواهند.

این روغن موتور مطابق درجه گرانروی 10w40‌ و API SN ساخته شده است. روش ساخت آن نیز تمام سنتتیک است که باعث می‌شود تا محصول زادو کیفیت بالایی داشته باشد. قیمت این روغن موتور نیز نسبت به محصولات برند الف مقرون به صرفه است و بنابراین مشتریان می‌توانند به راحتی از آن بهره ببرند. مزیت دیگر روغن موتور زادو تولید در ایران است، بنابراین مشکلی از بابت دسترسی به این روغن وجود نخواهد داشت. روغن موتور زادو مدل اولترامکس در بسته بندی پلاستیکی با حجم چهار لیتر به تولید رسیده است.

روغن موتور زادو مدل اولترامکس

کلام آخر

رنو ساندرو یکی از محصولات پرفروش در بازار ایران است که موفق شد تا در بین انواع پژوهای پر استهلاک، خوش بدرخشد. دوام بالای قطعات فنی این خودرو و مقاومت آن در برابر فشار کاری بالا، سبب شد تا رنو ساندرو به سرعت نزد مشتریان ایرانی محبوب واقع شود. رنو ساندرو طراحی اعجاب انگیزی ندارد و شتاب فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه نمی‌دهد، با این حال می‌توانید در سفرهای طولانی و ترافیک‌های شهری روی آن حساب کنید.

باید به خاطر داشته باشید که استهلاک اندک رنو ساندرو، دلیل بر بی‌مبالاتی راننده در نگهداری از خودرو نمی‌شود؛ بنابراین اگر مالک رنو ساندرو هستید، بهتر است تا روغن و فیلترهای این خودرو را به فاصله زمانی شش ماه یا پس از مسافت 5000 کیلومتر تعویض کنید. رنو ساندرو خودرویی بی‌آزار و کم دردسر است، بنابراین با مراقبت دقیق از این خودرو و تعویض روغن و فیلترها در بازه‌های زمانی مشخص شده می‌توانید عمر مفید این خودرو را افزایش دهید. در صورتی که به خرید انواع تجهیزات رفاهی یا لوازم یدکی رنو ساندرو نیاز دارید، همین امروز به فروشگاه آپشن کار مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان به دست شما برسد.

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها