آپشن های آریزو 5 پرو

آریزو 5 پرو

آنچه خواهید خواند

چند سالی است که مدیران خودرو محصولات لوکس و بالارده خود را با برند چری به بازار عرضه می‌کند، روندی که با چری تیگو 5 آغاز شد و با چری آریزو 5 و چری تیگو 7 ادامه یافت. پس از گذشت چند سال و همزمان با عرضه نسل جدید محصولات چری به بازار، مدیران خودرو نیز این محصولات را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. همچنین به دلیل تحریم‌های اقتصادی و لزوم ادامه همکاری بین چری و مدیران خودرو، محصولات جدید این شرکت از جمله چری آریزو 5 پرو با برند فونیکس به بازار عرضه خواهند شد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با آپشن های چری آریزو 5 پرو آشنا کنیم، بنابراین اگر علاقه دارید تا بیش از پیش با این خودرو آشنا شوید در ادامه با آپشن کار همراه باشید.

 آریزو 5 پرو

معرفی چری آریزو 5 پرو

همان‌گونه که انتظار می‌رود، آپشن های چری آریزو 5 پرو که به تازگی وارد بازار شده است، در مقایسه با نسخه فعلی بهبودهای قابل توجهی را تجربه کرده‌‌اند. بهبود امکانات رفاهی چری آریزو 5 پرو در کنار تغییرات اندک قوای فنی، سبب شده است تا با خودرو بهتری نسبت به گذشته از چری را شاهد باشیم. با این حال هیچ محدودیتی در زمینه آپشن‌ها و امکانات رفاهی وجود ندارد و اگر مایل به بهره‌مندی از امکانات بیشتری باشید، فروشگاه آپشن کار پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

تفاوت‌های ظاهری میان چری آریزو 5 پرو و چری آریزو 5 چندان پرشمار نیستند. جلوپنجره این خودرو از سبک طراحی جدید چری موسوم به الگوی کهکشانی بهره می‌برد و رینگ‌های خودرو نیز ظاهر جدیدی به خود گرفته‌اند. بیشترین تغییرات چری آریزو 5 پرو در کابین این خودرو رخ داده‌اند و می‌توان گفت طراحی داخلی این خودرو به طور کامل متحول شده است. همزمان با بهبودهای ظاهری، امکانات رفاهی نسخه پرو نیز بهبود یافته‌اند.

آریزو 5 پرو

اصلی‌ترین آپشن های چری آریزو 5 پرو

آپشن نخست : سیستم تهویه مطبوع تمام لمسی

بخش بزرگی از تغییرات داخلی چری آریزو 5 پرو، سهم پنل میانی داشبورد این خودرو شده است. در این قسمت سیستم تهویه مطبوع که یکی از مهم‌ترین آپشن‌ های چری آریزو 5 پرو می باشد ، قرار گرفته است. این سیستم که در نسخه قبلی از دکمه‌های فیزیکی بهره می‌برد، اکنون کاملا لمسی شده است و به جز دو پیچ تنظیم هیچ کنترلر لمسی برای آن تعبیه نشده است.

استفاده از پنل لمسی برای سیستم تهویه مطبوع چری آریزو 5 پرو سبب شده است تا کابین این خودرو طرحی یکنواخت و زیبا پیدا کند. دریچه‌های خروجی هوا سیستم تهویه نیز به صورت مخفی طراحی شده‌اند که زیبایی کابین چری آریزو 5 پرو را دوچندان کرده‌اند. در ضمن دریچه‌های خروجی برای صندلی‌های ردیف عقب نیز در این خودرو تعبیه شده است.

داشبورد آریزو 5 پرو

آپشن دوم : سیستم چندرسانه‌ای بهبود یافته

علاوه بر سیستم تهویه، سیستم چندرسانه‌ای چری آریزو 5 پرو نیز نسبت به گذشته بهبود یافته است. مجموعه سامانه چندرسانه‌ای چری آریزو 5 پرو از ترکیب سیستم پخش، نمایشگر 8 اینچی لمسی و چهار بلندگو تشکیل شده است. نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای نسبت به گذشته بزرگتر شده است و سرنشینان می‌توانند محتوای خود را از طریق USB یا کارت SD روی سیستم به نمایش در آورند.

علاوه بر موارد گفته شده، سیستم چندرسانه‌ای چری آریزو 5 پرو اکنون از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل کاربران می‌توانند محتوای تلفن همراه خود را روی نمایشگر چری آریزو 5 پرو مشاهده کنند.

آپشن سوم : تجهیزات ایمنی جدید

بهبودهای صورت گرفته در لیست آپشن های چری آریزو 5 پرو تنها به امکانات رفاهی خلاصه نمی‌شوند، بلکه تجهیزات ایمنی این خودرو نیز مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته است. اگر داشبورد چری آریزو 5 پرو را با دقت مشاهده کنید، دو دکمه جدید را در آن خواهید یافت که برای کنترل ترمز پارک برقی و اتوهلد اضافه شده‌اند.

اگر بخواهیم اندکی به این دو آپشن اشاره کنیم، باید گفت که ترمز پارک برقی نقش همان ترمز دستی سنتی را ایفا می‌کند، با این تفاوت که عملکرد آن قطعه اکنون در قالب یک دکمه خلاصه شده است. همان‌طور که از نام اتوهلد بر می‌آید، این آپشن یک نگهدارنده خودکار است و در صورتی که گیربکس خودرو در وضعیت درایو یا D قرار گرفته باشد، تا زمانی که راننده پدال گاز را فشار ندهد هیچ حرکتی از خودرو شاهد نخواهید بود. فعال کردن این آپشن هنگامی که در ترافیک هستید یا مسیر شما شیب بسیاری دارد، کارآمد خواهد بود.

آپشن های آریزو 5 پرو

سایر امکانات و آپشن های چری آریزو 5 پرو

چری آریزو 5 پرو همانند بسیاری از خودروهای چینی به طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است که ذکر کردن تمامی آن‌ها نیاز به مطلب بلندی خواهد داشت. با این حال می‌توان به برخی از آپشن های چری آریزو 5 پرو که برای مشتریان نسبتا مهم هستند، اشاره کرد. این امکانات عبارتند از: کروز کنترل، حالات رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمز کمکی، چراغ‌های روشنایی در روز، فرمان برقی مجهز به دکمه‌های کنترلی و حساس به سرعت، شش کیسه هوا، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه جانبی با تنظیم برقی و سانروف.

جمع‌بندی، بهبودهای اندک اما قابل تقدیر

چری آریزو 5 پرو به عنوان نسخه بهبود یافته و فیس‌لیفت از چری آریزو 5 اصلی، تغییرات اندکی را در خود جای داده است. تغییرات این خودرو به حدی چشم‌گیر نیستند که تمایز قابل توجهی میان چری آریزو 5 پرو و نسخه عادی ایجاد کنند، با این حال اضافه شدن چند آپشن و طرح جدید کابین خودرو می‌تواند برای مشتریان خوشایند باشد. همچنین در بخش قوای فنی شاهد استفاده از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک CVT در چری آریزو 5 پرو هستیم، جعبه‌ دنده‌ای که اخیرا در بسیاری از محصولات چری مشاهده شده است و عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

از آن‌جایی که هیچ سقفی برای امکانات رفاهی و ایمنی خودروها وجود ندارد، مالکان چری آریزو 5 پرو و هر خودرو دیگر می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف همچون آپشن کار نسبت به خرید اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند. افزودن تجهیزاتی همچون چراغ‌های مه شکن یا صندلی‌های برقی به خودرو چندان آسان نیست اما در سوی دیگر مالک می‌تواند با خرید و نصب نمایشگرهای اضافه یا هدفون‌ها، عملکرد سیستم صوتی اتومبیل خود را بهینه کند. همچنین امکان خرید و نصب دوربین‌های ثبت وقایع از فروشگاه آپشن کار وجود دارد. این دوربین‌ها به صورت دائمی خودرو را مورد پایش قرار می‌دهند و برای رانندگان امروزی بسیار کارآمد خواهند بود.

شاید مفید باشد: آپشن های KMC J7

آپشن های آریزو 5 پرو

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خسرو نوروزی
1 سال قبل

از دوربین ثبت وقایع خودرو نصب شده بالای آینه‌ چرا اشاره ای نداشتید . ؟

عماد
1 سال قبل
پاسخ به  خسرو نوروزی

آپشن کنترل پایداری سر پیچ، یکی از مهمترین فاکتورهای ایمنی در خودرو هست که متاسفانه برای این ماشین در نظر گرفته نشده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

عارف
1 سال قبل
پاسخ به  عماد

سلام داداشه من بغل ماشین دکمشو گذاستن