آپشن های تارا

تارا

آنچه خواهید خواند

ایران خودرو طی چند دهه گذشته در زمینه تولید خودروهای ملی پیشتاز بوده است و با معرفی محصولاتی همچون سمند، رانا و دنا موفق شده است تا سهم اتومبیل‌هایی با برند خود را در بازار افزایش دهد. جدیدترین محصول ایران خودرو در بخش خودروهای ملی ایکو تارا است، محصولی که پس از ناکامی این شرکت در تولید پژو 301 توسعه یافت و اکنون نسخه دنده‌ای آن وارد بازار شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم پس از یک معرفی اجمالی، شما مخاطبین عزیز را با آپشن های ایکو تارا آشناکنیم؛ لطفا در تا پایان با ما همراه باشید.

عکس ماشین تارا

معرفی اجمالی تارا

با وجود آن‌که بسیاری عقیده دارند ایکو تارا یک پژو 301 ایرانیزه است، اما تفاوت‌های فنی مختلفی بین این دو محصول فرانسوی و ایرانی وجود دارد. از سوی دیگر آپشن های ایکو تارا در نسخه دنده‌ای پر تعداد نیستند و برای بررسی بهتر آپشن های ایکو تارا، بایستی منتظر عرضه نسخه اتوماتیک آن به بازار در آینده نزدیک باشیم. عرضه تارا به بازار با ورود سایپا شاهین همراه شد، از این رو اکنون دو محصول وطنی به طور ناخواسته درگیر رقابت با یکدیگر شده‌اند.

زیر کاپوت تارا پیشرانه TU5 پلاس قرار دارد که نسخه بروز شده‌ای از موتور مشهور TU5 محسوب می‌شود. این پیشرانه اکنون به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است و از استاندارد آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند. حداکثر قدرت و گشتاور آن نیز با اندکی افزایش به 113 اسب‌بخار و 144 نیوتن‌متر ارتقا یافته است. گیربکس 5 سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت در تارا را برعهده دارد. شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر از دیگر مشخصات فنی تارا هستند.

همان‌طور که اندکی قبل اشاره کردیم، آپشن های ایکو تارا در نسخه دنده‌ای پرشمار نیستند و گاهی همین مساله به عنوان یکی از نقاط ضعف این خودرو مطرح می‌شود. با این حال تارا از نظر تجهیزات ایمنی به خوبی مجهز است و علاوه برآن خریدار می‌تواند آپشن‌های مدنظر خود را با خرید از فروشگاه آپشن کار به تارا اضافه کند.

آپشن های ایکو تارا

سامانه‌های ایمنی، برتری بزرگ تارا بر رقبا

با وجود قیمت نه چندان مناسب تارا برای مصرف‌کنندگان ایرانی، این خودرو یک اتومبیل اقتصادی محسوب می‌شود و با سایر خودروهای اقتصادی ایرانی و چینی در بازار رقابت می‌کند. از آن‌جایی‌که در فرآیند تولید خودروهای اقتصادی بیشترین تمرکز سازنده بر کاهش قیمت تمام شده قرار دارد، معمولا سیستم‌های ایمنی از این خودروها حذف می‌شوند. با این وجود ایران خودرو موفق شده تا چند دستیار راننده را در لیست آپشن های ایکو تارا قرار دهد.

تارا به سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی مجهز است که وجود آن‌ها برای یک خودرو در این سطح قابل ستایش خواهد بود. این سامانه‌ها موجب بهبود ایمنی خودرو هنگام عبور از مسیرهای مختلف می‌شوند و احتمال برخوردهای غیرمنتظره را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

یک سیستم چندرسانه‌ای رضایت‌بخش

با وجود آن‌که آپشن های ایکو تارا پرشمار نیستند اما سیستم چندرسانه‌ای این خودرو می‌تواند برای مشتریان رضایت‌بخش و قابل قبول ظاهر شود. سیستم چندرسانه‌ای تارا از ترکیب سیستم پخش به همراه چهار بلندگو و نمایشگر 7 اینچی لمسی تشکیل شده است و به خوبی نیازهای یک مشتری معمول را برطرف می‌کند.

سامانه مسیریاب ماهواره‌ای نیز برای تارا در نظر گرفته شده است که اطلاعات آن از طریق نمایشگر قابل دسترسی خواهد بود. علاوه برآن سیستم چندرسانه‌ای تارا از بلوتوث، USB، کارت SD و AUX پشتیبانی می‌کند و قادر خواهید بود تا با استفاده از قابلیت Mirror link، تلفن همراه خود را نیز به آن متصل کنید. نشانگر تغییر دنده یا GSI نیز یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه چندرسانه‌ای تارا است.

آپشن های تارا

نورپردازی، میانه روی

بخش نورپردازی در لیست آپشن های ایکو تارا از استانداردهای میانه بازار پیروی می‌کند و با توجه به اقتصادی بودن خودرو، قابل قبول ظاهر شده است. تارا به دی‌لایت یا چراغ‌های روشنایی در روز مجهز است که به شکل نوار LED بالای مه شکن‌ها قرار گرفته‌اند. تارا به چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب نیز مجهز است که در مواقع لزوم به یاری راننده خواهند آمد.

علاوه بر موارد گفته شده، چند ویژگی جالب دیگر نیز در بخش نورپردازی تارا به چشم می‌خورد. برای مثال چراغ خوش آمد گویی و چراغ بدرقه برای تارا در نظر گرفته شده است و امکان تنظیم ارتفاع چراغ‌ها از داخل کابین نیز وجود دارد. این قابلیت به راننده کمک می‌کند تا در صورت افزایش وزن خودرو و تغییر در ارتفاع، پرتوهای نور جلو را با استفاده از یک دکمه چرخشی تنظیم کند.

سیستم‌های هشدار دهنده تارا

در میان آپشن های ایکو تارا تعداد محدودی سیستم هشدار دهنده هم به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها میتوان به سنسور پارک عقب و سنسور فشار باد تایر اشاره کرد. سنسور پارک عقب تارا در کنار تصاویر دوربین عقب، می‌تواند پارک کردن با این خودرو را آسان‌تر از همیشه کند. سنسور فشار باد تایرها نیز شما را از مراجعه مکرر به آپاراتی‌ها جهت تنظیم باد بی‌نیاز خواهد کرد و علاوه‌بر این در صورت کاهش فشار باد موجود در هر یک از لاستیک‌ها سریعا راننده را از آن باخبر می‌کند.

سایر امکانات و آپشن های ایکو تارا

علاوه بر مواردی که در دو قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، برخی امکانات دیگر نیز در لیست آپشن های ایکو تارا قابل ذکر هستند. برای مثال سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع دیجیتالی است و به طور کامل از پژو 301 معروف به تارا آمده است. صندلی‌های عقب نیز قابلیت تا شدن دارند که به همین واسطه می‌توانید حجم فضای ذخیره‌سازی صندوق عقب را افزایش دهید. آینه‌های جانبی خودرو نیز به صورت برقی تنظیم می‌شوند، اما خبری از قابلیت تاشو بودن یا گرمکن در آن‌ها نیست. در نهایت باید به کروز کنترل در لیست آپشن های ایکو تارا اشاره کرد که سبب می‌شود رانندگی با تارا در اتوبان‌های کشورمان لذت‌بخش باشد و راننده نیز دچار خستگی مفرط نشود.

جمع‌بندی، یک تارا کامل با آپشن‌کار!

همان‌طور که بارها در متن اشاره شد، لیست آپشن های ایکو تارا به گونه‌ای تنظیم شده است که حداقل انتظارات خریدار از یک خودرو داخلی هم‌سطح پژو 301 را برآورده کند. با این حال وجود چنین آپشن‌هایی برای مشتریان سخت‌پسند رضایت‌بخش نخواهد بود، به خصوص با توجه به خودروهای رنگارنگ چینی که طی چند سال گذشته با انبوه آپشن‌های رفاهی سلیقه مشتریان ایرانی را تغییر داده‌اند.

از این رو به شما توصیه می‌شود در صورتی که تمایل دارید تارا را به امکانات بیشتری مجهز کنید، با فروشگاه اینترنتی آپشن‌کار در تماس باشید. افزودن برخی امکانات همچون آینه تاشونده یا پاور ویندوز به آسانی امکان‌پذیر است و علاوه برآن می‌توانید با افزودن نمایشگر به پشت سری صندلی‌ها، رفاه سرنشینان تارا را افزایش دهید. سایر امکانات قابل نصب بر روی تارا نیز در فروشگاه آپشن‌کار عرضه شده‌اند که در صورت تمایل قادر به خریداری آن‌ها از طریق آپشن‌کار خواهید بود.

تصوریر ماشین تارا

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضاخاکباز
1 سال قبل

لطف میکنید چه آپشن های دیگه ای روی تارا دستی قابل نصب می‌باشد مثل دوربین عقب

خاکباز
1 سال قبل

سلام دوربین عقب برای تارا دستی نصب میشود