آپشن های شاهین

شاهین

آنچه خواهید خواند

سایپا شاهین جدیدترین محصول خودروسازی سایپا است که به نوعی نقش پرچمدار را در سبد محصولات سایپا نیز ایفا می‌کند. این خودرو حاصل یک تلاش چندساله از تیم تحقیق و توسعه سایپا است و متخصصان این شرکت سعی کرده‌اند تا خودرویی باب میل مشتریان ایرانی بسازند. یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو برخورداری از آپشن‌های متنوع و به‌روز است، از همین‌رو در این مقاله از سری مقالات «فروشگاه اینترنتی آپشن کار» قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با آپشن های سایپا شاهین آشنا کنیم.

معرفی سایپا شاهین

سایپا شاهین در ابتدا رهام نام داشت و قرار بود تا براساس پلتفرم نسل قدیمی تویوتا یاریس و موتور 1.65 لیتری برلیانس ساخته شود. با این حال بازگشت مجدد تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی ایران و خروج شرکای بین‌المللی خودروسازان، سبب شد تا پروژه توسعه رهام به تعویق افتد. در نهایت این خودرو تحت مدیریت جدید سایپا به شاهین تغییر نام داد و به جای موتور برلیانس با پیشرانه M15 توربوشارژر به تولید رسید.

در حال حاضر تنها تیپ G از شاهین سایپا به دست مشتریان رسیده است که تیپ فول آپشن شاهین محسوب می‌شود. نسخه‌ای دیگر از این خودرو نیز با نام شاهین S معرفی شد که از نظر امکانات رفاهی در جایگاه پایین‌تری قرار دارد اما هنوز وارد بازار نشده است. این خودرو از نظر امکانات رفاهی به خوبی مجهز است و آپشن های سایپا شاهین جزو مزایا این خودرو برای خریداران محسوب می‌شوند.

اگر بخواهیم اندکی در مورد مشخصات فنی سایپا شاهین صحبت کنیم، باید گفت که پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر این خودرو هشت سوپاپ دارد و حداکثر 110 اسب‌بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام به هیچ عنوان با توجه به معیارهای امروزی جذاب نیستند، اما برای یک خودرو داخلی قابل قبول به حساب می‌آیند. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز از نوع پنج سرعته دستی است. در مورد شتاب، حداکثر سرعت و مصرف سوخت ترکیبی سایپا شاهین هنوز اطلاعات رسمی وجود ندارد اما بررسی‌های عملی مصرف ترکیبی این خودرو را 7.5 لیتر در صد کیلومتر عنوان کرده‌اند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 190 کیلومتربرساعت خواهد بود.

مقالات مرتبط: آپشن های تارا

آپشن های شاهین

آپشن نخست سایپا شاهین : نورپردازی رضایت‌بخش

سال‌ها است که استفاده از چراغ‌های روشنایی در روز یا دی‌لایت در خودروسازی جهان اجباری شده است، اما تمامی خودروهای ایرانی به این آپشن مجهز نیستند. سایپا شاهین به عنوان محصولی جدید از سایپا، از نورپردازی مناسبی برخوردار است و به تمام امکانات استاندارد نورپردازی مطابق استانداردهای روز دنیا مجهز شده است.

چراغ‌های روشنایی در روز یکی از امکانات جذاب سایپا شاهین هستند که در قسمت زیرین سپر جلو و به شکل نوار LED قرار گرفته‌اند. علاوه برآن سایپا شاهین به سنسور نور یا اتولایت نیز مجهز است. این سنسور به طور دائم نور محیط را پایش می‌کند و در صورتی که میزان روشنایی از حد مشخصی کمتر باشد، به صورت اتوماتیک چراغ‌ها را روشن می‌کند. چراغ‌های جلو سایپا شاهین از نوع هالوژنی هستند و علاوه برآن این خودرو به چراغ مه شکن جلو و عقب نیز مجهز شده است. در کنار این موارد می‌توان از چراغ بدرقه یا همان Follow me home نیز نام برد که در محیط‌های تاریک می‌تواند پس از پیاده شدن از خودرو روشنایی قابل توجهی را تامین کند.

آپشن دوم سایپا شاهین : سیستم مالتی مدیای دوست‌داشتنی

مدتی است که خودروسازان ایرانی متوجه شده‌اند با یک ضبط ساده و چند بلندگو، نمی‌توانند رضایت خاطر مصرف‌کنندگان را جلب کنند و بایستی سیستم صوتی مجهزتری را برای اتومبیل‌های خود در نظر بگیرند. خوشبختانه سایپا نیز شاهین را به سیستم صوتی و پخش قابل قبولی مجهز کرده است که می‌تواند نیازمندی‌های یک مصرف‌کننده معمول ایرانی را برطرف کند.

این سیستم مالتی مدیا از ترکیب یک سیستم پخش، شش بلندگو و نمایشگر 7 اینچی لمسی تشکیل شده است که در میانه داشبورد قرار دارد. سیستم صوتی سایپا شاهین از USB و AUX پشتیبانی می‌کند و علاوه برآن می‌توانید اطلاعات مربوط به مسیریاب ماهواره‌ای را نیز روی آن مشاهده کنید. در ضمن سایپا شاهین به دوربین عقب نیز مجهز است که تصویر آن روی نمایشگر سیستم صوتی نمایش داده می‌شود.

آپشن های شاهین

آپشن سوم سایپا شاهین : تجهیزات جالب توجه کابین

نخستین مورد جذاب از آپشن های سایپا شاهین در بخش کابین، سیستم ورود و استارت بدون کلید است که طی چند سال اخیر محبوبیت فراوانی بین مشتریان ایرانی پیدا کرده است و قطعا وجود آن در یک خودرو داخلی برای مشتریان جذاب خواهد بود. صندلی‌ها و فرمان سایپا شاهین نیز به روکش چرمی مجهز هستند که آپشن ویژه خودروهای میان‌رده و بالارده است. فرمان شاهین برقی بوده و به دکمه‌های کنترلی مجهز است، علاوه برآن به سرعت حساسیت دارد و با افزایش سرعت خودرو سنگین خواهد شد.

سیستم تهویه اتوماتیک یکی دیگر از آپشن‌های جذاب در فضای داخلی شاهین است و راننده تنها با چرخش دو پیچ می‌تواند دمای کابین خودرو را تنظیم کند. با این حال متاسفانه تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی انجام می‌شود و بهتر بود تا سایپا صندلی برقی را حداقل برای راننده در نظر می‌گرفت.

آپشن های شاهین

آپشن چهارم سایپا شاهین : سانروف مهم!

سانروف آپشن جدیدی در دنیای خودروسازی نیست و از سال‌ها پیش در خودروهای گوناگون حضور داشته است، با این حال سابقه حضور سانروف در صنعت خودروسازی ایران به چند سال قبل و زمان عرضه دنا پلاس باز می‌گردد. حال سایپا نیز شاهین را به این آپشن مجهز کرده است که حضور آن برای مشتریان ایرانی اهمیت قابل توجهی دارد. به دلایل نامعلوم، مصرف‌کنندگان ایرانی علاقه زیادی به داشتن سانروف در اتومبیل خود دارند و خودروسازان ایرانی نیز این موضوع را متوجه شده‌اند. به همین دلیل سایپا شاهین که محصولی جدید از خودروساز بزرگ کشورمان محسوب می‌شود، به این آپشن مجهز شده است.

آپشن پنجم سایپا شاهین : سیستم‌های هشدار دهنده

یکی دیگر از آپشن های سایپا شاهین که می‌تواند برای خریدران جالب توجه باشد، سیستم‌های هشدار دهنده این خودرو است؛ سیستم هشدار دهنده این خودرو شامل سنسور پارک عقب و همینطور سنسور پایش فشار باد تایر هست.

هنگام پارک کردن خودرو توجه به اخطارهای سنسور پارک عقب در کنار تصاویر ارسالی از دوربین عقب خودرو می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش حس اطمینان شما داشته باشد. سیستم پایش فشار باد تایر یا TPMS نیز از طریق سنسورهایی که در داخل لاستیک کار گذاشته شده‌اند، به‌طور مداوم فشار باد موجود در  تایرها را بررسی می‌کند و در صورت افت فشار باد را در هر یک از لاستیک‌ها، چراغ مربوط به سیستم TPMS روی پشت آمپر خودرو به نمایش درآمده و راننده را از کمبود باد تایر مطلع می‌سازد. از جمله سایر آپشن های سایپا شاهین می‌توان به ورود و استارت بدون کلید یا همان کیلس، برخورداری از دو کیسه هوا، ایزوفیکس صندلی و نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI) نیز نام برد

جمع‌بندی، برتری از نظر امکانات رفاهی

اگر اخبار بازار خودرو ایران را پیگیری کرده باشید، حتما می‌دانید که سایپا شاهین و ایکو تارا دو رقیب تازه وارد در بازار کشورمان هستند. هرکدام از این خودروها توسط یکی از خودروسازان بزرگ کشور به تولید رسیده است و هر دوی آن‌ها در سگمنت یکسانی قرار دارند. با این حال سایپا شاهین علاوه بر قیمت پایین‌تر نسبت به ایکو تارا، از نظر امکانات رفاهی نیز در وضعیت بهتری قرار دارد. با توجه به اینکه همواره بخشی از مشتریان هنگام خرید خودرو تجهیزات رفاهی را به عنوان معیار نخست خود انتخاب می‌کنند، تعدد بالای آپشن های سایپا شاهین می‌تواند موجب رضایت این گروه از خریداران شود.

علاوه بر مساله قیمت و آپشن، سایپا شاهین از نظر طراحی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. قطعات مختلف بدنه این خودرو در ترکیب با یکدیگر ظاهر دلچسبی را تشکیل داده‌اند و می‌توان گفت ظاهر قسمت‌های مختلف شاهین با یکدیگر هماهنگی دارند. وجود یک طراحی جذاب در محصولات ایرانی سهم پررنگی در جلب نظر مشتریان خواهد داشت، چرا که مدت‌ها است خودروهایی با طراحی زیبا و پخته از سوی تولیدکنندگان ایرانی کمتر مشاهده شده‌اند و به همین واسطه سایپا شاهین می‌تواند نقش یک خودرو زیبا را در بازار ایفا کند.

مقالات مرتبط: آپشن های پژو 206

شاهین

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mm
1 سال قبل

سلام صندلي دستي خيلي هم خوبه الحمدلله و سانروف هم خيلي هم خوبه الحمدلله .

سید محمود کارآموز
1 سال قبل
پاسخ به  Mm

توی تبلیغات پیش فروش شاهین جی ست کروز( کنترل سرعت وجو داشت) اما حالا که ماشین رو تحویل دادن نداره واین یک عیب بسیار بزرگ است برای شرکت سایپا و این ماشین ، واقعا اگر من می فهمیدم ست کروز نداره میرفتم سراغ تارا

رنجبر بافقی
1 سال قبل

سلام خدایش عالی است امیدوارم خرابی آپشن ها کم باشه

محمد مهدی احمدی
1 سال قبل

واقعا با این پول چرا کروز کنترل ندارم
چرا اتصال بلوتوث به گوشی ندارم
حداقل چرا صندلی های برقی نیستن
بخدا با این پول تارا بیشتر میصرفه

امیر
1 سال قبل

اتصال بلوتوث داره تو بلد نیستی

محمد
1 سال قبل

متاسفانه تو ایران بیشتر کسانیکه خودرویی رو ندارن میان نظر میدن!! کانکت با بلوتوث داره برادر شما نگران نباش

محمد
1 سال قبل

یکی از نقاط مثبت این خودرو اینه که چیزی بنام دنده مرده وجود نداره یعنی مثلا رو دنده 3 سرعت 40 تا دور موتور زیر 1500 که گاز میدی به خوبی شتاب میگیره البته مال من مدل آبان 1401 هست و آخرین آپدیت ایسیو روش فعاله

ابوالفضل طاهری
1 سال قبل

امروز 28 آبان 1401 نمایندگی رسمی سايپا شاهین g رو تحویل فوری 345 میلیون فاکتور کرد البته اسمش تحویل فوریه و 30 روز کاری زمان میبره تا تحویل بدن

بازار آزاد تحویل لحظه‌ای با اختلاف 11 تا حدود 30 میلیون همون لحظه تحویل میدن

من خودم واریز کردم به امید خدا ماه دیگه تحویل میگیرم امیدوارم تا اون موقع کیلومتر جدید ببندن

سایپا قرعه‌كشي رو برداشته و باعث شده دلالان زیادی متضرر بشن چون حاشیه سود دو برابری نمیتونن بدست بیارن واسه همینم با تبلیغات منفی زیادی قصد دارن وجه شاهین رو تخریب کنن تا بتونن تارا و دنا رو به ملت قالب کنن

محمد
1 سال قبل

مال من مصرف صدی 11 ترکیبی میزنه تو رگ🤔🤔

بهروز
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

کلیه عزیزان خدمتون بگم خر همان خر هست فقط پالونش عوض شده این شاهین موتورش رو مخفی کرده پشت یه دو تیکه پلاستیک که گندکاریاش معلوم نشه در کل تیبا ارتقا یافته هست