با آپشن های آریزو 6 پرو آشنا شوید

آریزو 6 پرو

آنچه خواهید خواند

مدیران خودرو طی دهه 1390 خورشیدی، گام‌های محکمی برای تثبیت جایگاه خود در بازار ایران برداشت و توانست لقب بزرگترین خودروساز خصوصی ایران را دریافت کند. در این دوران سبد محصولات مدیران خودرو پربارتر شد و خودروهایی همچون چری آریزو 6 به آن اضافه شدند. اکنون و مدت کوتاهی پس از عرضه نسخه اصلی، نمونه جدیدتر این خودرو با نام آریزو 6 پرو روانه بازار ایران شده است.

چری آریزو 6 در دورانی که واردات خودرو به ایران با شدیدترین محدودیت‌ها همراه بود، توانست نظر بخشی از مخاطبین را به خود جلب کند. چری آریزو 6 در نبود نسخه‌های صفر کیلومتر کیا اپتیما و رنو تلیسمان، موفق شد تا به عنوان خودرویی با روحیه اسپرت شناخته شود. اکنون و پس از عرضه نسخه بروزشده در چین، مدیران خودرو نیز نمونه جدید این خودرو را با نام فونیکس آریزو 6 پرو به بازار عرضه کرده است. در این مقاله از آپشن کار به تجهیزات و آپشن‌های آریزو 6 پرو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

تغییرات آریزو 6 پرو نسبت به نسخه عادی

نسخه فیس لیفت چری آریزو 6 در سال 2020 میلادی و در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو توسط این شرکت معرفی شد. مدتی بعد از عرضه این خودرو به بازار چین و در سال 1401، مدیران خودرو آریزو 6 پرو را به عنوان محصولی از برند جدید خود یعنی فونیکس معرفی کرد. قیمت آریزو 6 پرو در مردادماه 1401 اعلام شد و به زودی شاهد حضور این سدان در خیابان‌ها خواهیم بود.

همان‌طور که اندکی قبل اشاره کردیم، آریزو 6 پرو نسخه فیس لیفت آریزو 6 محسوب می‌شود و بایستی انتظار تغییرات ظاهری محدود و آپشن‌های بیشتر را در آن داشته باشیم. آریزو 6 پرو تغییراتی را در نمای جلو و عقب تجربه کرده است و علاوه برآن کابین جدیدی را نیز در آریزو 6 پرو شاهد خواهیم بود. با این حال مشخصات فنی آریزو 6 پرو در مقایسه با نسخه ساده تغییر چندانی نداشته‌اند.

آریزو 6 پرو

آپشن نخست، سیستم صوتی بهبود یافته

همان‌طور که در مقدمه مطلب اشاره کردیم، کابین آریزو 6 پرو دستخوش تغییرات شده است. یکی از این تغییرات بروزرسانی سیستم چندرسانه‌ای خودرو است. اکنون نمایشگر 10.25 اینچی لمسی به عنوان مرکز کنترل سیستم چندرسانه‌ای شناخته می‌شود و علاوه برآن کنترل سایر قسمت‌ها همچون دوربین‌ عقب نیز از طریق آن صورت می‌گیرد.

سیستم صوتی آریزو 6 پرو به شش بلندگو مجهز است و از پخش صدای استریو نیز پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از آپشن‌های آریزو 6 پرو در بخش سامانه چندرسانه‌ای، مسیریاب ماهواره‌ای است که ابزاری کاربردی در سفرها محسوب می‌شود. علاوه برآن سیستم ارتباطی آریزو 6 پرو از اتصال بلوتوث و اتصال تلفن همراه اندرویدی پشتیبانی می‌کند و راننده می‌تواند محتویات تلفن همراه هوشمند خود را روی صفحه نمایش آریزو 6 پرو مشاهده کند.

آریزو 6 پرو

آپشن دوم، سیستم تهویه مطبوع دوگانه

سیستم‌های تهویه مطبوع امروزه جزئی جدایی ناپذیر از خودروهای مدرن هستند. یکی از آپشن های آریزو 6 پرو که می‌تواند نظر مخاطبان ایرانی را به خود جلب کند، سیستم تهویه مطبوع دوگانه این خودرو است که امکان تنظیم دماهای متفاوت را برای راننده و سرنشین فراهم می‌کند. پنل کنترلی سیستم تهویه نیز زیر نمایشگر سامانه چندرسانه‌ای قرار دارد و تغییر تنظیمات را نمایش می‌دهد. سیستم تهویه آریزو 6 پرو به فیلتر تصفیه هوا نیز مجهز است و بنابراین سرنشینان هوای پاکی را در این خودرو تنفس خواهند کرد.

 

آپشن سوم، نورپردازی داخلی

یکی از جذاب‌ترین آپشن‌های آریزو 6 پرو برای مشتریان، نورپردازی داخلی این خودرو خواهد بود. اکنون مشتریان می‌توانند با استفاده از تنظیماتی که در صفحه لمسی برای آن‌ها تدارک دیده شده است، چراغ‌های داخلی کابین آریزو 6 پرو را به یکی از 64 رنگ اعلام شده در بیاورند. این آپشن کاربری خاصی ندارد اما یک ویژگی اشتیاق آور محسوب می‌شود که وجود در آن در آریزو 6 پرو، موجب مسرور شدن مشتریان خواهد شد.

آریزو 6 پرو

آپشن چهارم، دوربین‌ها و سنسورهای گوناگون

آریزو 6 پرو یک سدان کوچک محسوب می‌شود و در دسته خودروهایی همچون هیوندای الانترا و کیا سراتو قرار می‌گیرد. با این حال ستون‌های پهن و گلگیرهای پف کرده تا حد زیادی دید راننده را محدود می‌کنند. برای حل این معضل، چند دوربین و سنسور به مجموعه آپشن‌های آریزو 6 پرو اضافه شده‌اند.

آریزو 6 پرو به دوربین و سنسور پارک عقب مجهز است که مشخصات کاملی از وضعیت قسمت پشتی خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. علاوه برآن این خودرو به دوربین 360 درجه نیز مجهز است. دوربین 360 درجه آریزو 6 پرو تصاویر پیرامون خودرو را با کیفیت فول اچ دی روی صفحه نمایش مرکزی به راننده نشان می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌ها به او کمک کند.

آریزو 6 پرو

آپشن پنجم، کیسه‌های هوا و سامانه‌های ایمنی

مشتریان ایرانی در طول دهه گذشته نسبت به ایمنی خودروها حساسیت پیدا کرده‌اند. از این رو خودروسازان نیز سعی دارند تا محصولاتی ایمن را روانه بازار کنند تا نظر مخاطبان بیشتر جلب شود. مدیران خودرو نیز محصولات لوکس خود را که اکنون با برند فونیکس شناخته می‌شوند، به خوبی ایمن کرده است.

یکی از آپشن‌های آریزو 6 پرو در بحث ایمنی، کیسه‌های هوای این خودرو هستند. آریزو 6 پرو به شش کیسه هوا شامل راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای مجهز است که حفاظت مناسبی از سرنشینان را فراهم خواهند کرد.

آریزو 6 پرو به سیستم دستیار رانندگی یا ADAS نیز مجهز است. این سامانه شامل رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین و رادار هشدار ترافیک جانبی می‌شود. در کنار سیستم‌های دستیار رانندگی یا ADAS، آریزو 6 پرو به انبوهی از سیستم‌های ایمنی معمول دنیای امروز همچون کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز اضطراری، ترمز کمکی و نگهدارنده در سربالایی نیز مجهز است.

 

شاید به کارتان بیاید

آپشن کار ارائه دهنده انواع مالتی مدیا برای خودروهای ایرانی است. مانیتور کوییک در ۱۰ مدل مختلف با مشخصات و قیمت‌های متنوع در آپشن کار موجود است. با کلیک روی لینک سفید رنگ از تنوع این محصول بازدید کنید.

مانیتور کوییک t800

 

دیگر آپشن‌های آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو از نظر امکانات رفاهی یک سدان مجهز محسوب می‌شود و از این نظر می‌تواند با کراس‌اوورهای هم قیمت خود به خوبی رقابت کند. از جمله تجهیزات و امکانات دیگر آریزو 6 پرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو پورت USB ردیف جلو و یک پورت USB‌ برای ردیف عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سامانه کنترل فشار باد تایرها، کامپیوتر سفری، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گودی کمر، چراغ‌های روشنایی در روز، فرمان برقی دی کات مجهز به دکمه‌های کنترلی، سانروف برقی و پاور ویندوز.

آریزو 6 پرو

برای آشنایی با آپشن های تیگو ۸ پرو مکس به مقاله مربوطه مراجعه کنید

جمع‌بندی آپشن‌های آریزو 6 پرو

نسخه پرو از چری آریزو 6 به خوبی نمایان‌گر یک مدل فیس‌لیفت است. این نسخه علاوه بر تغییرات ظاهری، در زمینه آپشن‌ها نیز با بهبودهایی همراه بوده است و اکنون می‌توان آریزو 6 پرو را رقیبی جدی برای کراس‌اوورهای میان رده بازار ایران تلقی کرد.

در حالی که نسل نخست آریزو 6 در بازاری بدون رقیب توانست موفق شود، نسخه پرو این خودرو با چند رقیب جدی دست و پنجه نرم می‌کند. جدی‌ترین رقیب آریزو 6 پرو در بازار ایران کی ام سی J7 خواهد بود. علاوه برآن خودروی دیگری از زیرمجموعه‌های چری با نام بهمن ریسپکت در حال عرضه به بازار است. بنابراین آریزو 6 پرو به عنوان نسخه فیس لیفت راه دشواری را بری موفقیت در بازار ایران پیش رو دارد.

آپشن‌های آریزو 6 پرو به نظر مناسب می‌رسند اما همچنان محدودیت‌هایی در این خودرو وجود دارد. خوشبختانه می‌توانید آپشن‌های بیشتری را خریداری کنید و روی اتومبیل جدید خود نصب نمایید. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به نمایشگر پشت صندلی‌ها اشاره کرد. علاوه بر آن کیت‌های بدنه و سایر لوازم تزیینی برای آریزو 6 پرو قابل انتخاب و خریداری خواهند بود.

 

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شکیبا بورد
1 سال قبل

خیلی ماشین عالیه

سعید
4 ماه قبل

بهترین ماشینی که من دیدم تو بازار ایران آریزو6 هست