بررسی چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس

آنچه خواهید خواند

مقدمه

یکی از جدیدترین خودروهای چینی که به زودی در خیابان‌های ایران خواهیم دید چانگان CS55 پلاس است. چانگان CS55 یک کراس اوور کامپکت است که اولین مدل آن در سال 2017 به بازار معرفی شد. برخلاف خیلی از خودروها که متأسفانه مدل قدیمی آن‌ها نصیب بازار ایران می‌شود اما در مورد چانگان CS55 این‌طور نیست و مدل CS55 پلاس وارد ایران خواهد شد که یک خودروی جدید است و چانگان آن را در سال 2021 به بازار معرفی کرد. در ادامه این مطلب از مجله آپشن کار به بررسی چانگان CS55 پلاس خواهیم پرداخت؛ اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری درباره مشخصات، قیمت و مشخصات فنی این خودرو به دست آورید در ادامه با آپشن کار همراه باشید.

 

بررسی طراحی خارجی چانگان CS55

چانگان CS55 پلاس را باید یک خودروی انقلابی از نظر طراحی دانست. در اولین مواجه با این خودرو جلوپنجره بزرگ و خوش فرم آن جلب توجه می‌کند که چراغ‌های خشن و اسپرت با ظرافت خاصی در دو سمت آن قرار دارند. این جلو پنجره بزرگ ابهت بصری بالایی را برای CS55 پلاس به ارمغان آورده است. چراغ‌های باریک چانگان CS55 پلاس، چراغ‌های روشنایی در روز را نیز در خود جای داده‌اند که جلوه جذابی چه در روز و چه در شب دارد. سپر خودرو نسبتا بلند و اسپرت است.

چانگان CS55 پلاسدر نمای جانبی خودرو تا حدودی جعبه‌ای شکل و البته عضلانی دیده می‌شود. در این بخش می‌توان از طراحی رینگ‌های آلومینیومی به عنوان نقطه قوت یاد کرد. در بخش عقبی هم احتمالا طراحان چانگان CS55 پلاس نیم نگاهی به SUV های روز مزدا همچون CX-60 داشته‌اند و البته نتیجه کار، طرحی استادانه و خوش فرم از آب درآمده است. در این قسمت چانگان با قرار دادن دو خروجی اگزوز همچنان طراحی اسپرت را حفظ کرده است. 

در بخش ابعاد، چانگان CS55 پلاس را می‌توان در ابعاد و اندازه خودروهایی همچون چری تیگو 7 پرو، دیگنیتی و فیدلیتی دانست. چانگان CS55 پلاس دارای 4515 میلی‌متر طول، 1865 میلی‌متر عرض و 1680 میلی‌متر ارتفاع است. فاصله محوری این خودرو نیز 2656 میلی‌متر است. 

چانگان CS55 پلاس

کابین و امکانات

خودروهای چینی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در طراحی داخلی هم کرده‌اند و چانگان CS55 پلاس نیز نه تنها از این پیشرفت عقب نمانده بلکه کابینی بسیار مدرن و زیبا و در عین حال مملو از فناوری و امکانات را عرضه می‌کند. سایپا قبلا کراس اوور چانگان CS35 را به بازار عرضه کرده بود اما تفاوت CS55 پلاس با آن خودرو تفاوت زمین تا آسمان است. بدون شک اولین چیزی که توجه شما را در طراحی داخلی CS55 پلاس جلب خواهد کرد فرمان این خودرو است بخش‌های بالایی و پایینی آن تخت هستند. داشبورد و کنسول طراحی مدرن و مناسبی دارد و همه چیز حول نمایشگر بزرگ تعبیه شده در بالای داشبورد طراحی شده است. در این بین یک اقتباس از خودروهای روز پژو نیز دیده می‌شود و آن پشت آمپرهای چانگان CS55 هستند. این پشت آمپر دیجیتال که گرافیک زیبایی هم دارد نه در پشت غربیلک فرمان بلکه در بالای آن قرار دارد تا حس سیستم HUD را منتقل کند. اهرم تعویض دنده چانگان از نوع الکترونیکی جوی استیک مانند است و روی کنسول مرکزی جای گرفته است. نکته جالب در بخش کنسول میانی وجود فضایی خالی در زیر آن است که می‌توانید برخی اشیا را در آنجا قرار دهید. 

چانگان CS55 پلاس

لیست امکانات چانگان CS55 نیز قابل توجه است. از مهم‌ترین امکاناتی که در این خودرو دیده می‌شوند می‌توان به سنسور نور و سنسور باران، چراغ‌های LED، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، سیستم تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه و یونیزه کردن هوای کابین، ریموت استارتر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور فشار باد تایرها، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس و البته دوربین ثبت وقایع را نام برد که مورد آخری یکی از جدیدترین آپشن های بازار است که به تازگی در برخی خودروهای مدرن دیده می‌شود. 

چانگان CS55 پلاس

ایمنی

چانگان CS55 پلاس همان‌قدر که در امکانات رفاهی دست پری دارد در بخش ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو به 6 عدد ایربگ مجهز است و سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و سیستم ضد واژگونی به طور استاندارد در آن موجود هستند. از دیگر تجهیزات ایمنی چانگان CS55 پلاس می‌توان به سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند تطبیق پذیر، رادار بین خطوط و سیستم هشدار برخورد از جلو اشاره کرد. 

چانگان CS55 پلاس

مشخصات فنی چانگان CS55

مانند خیلی دیگر از رقبا چانگان CS55 پلاس نیز با یک موتور 1.5 لیتری توربو چهار سیلندر به بازار عرضه خواهد شد. موتور این خودرو مشخصات و خروجی قابل توجهی دارد که آن را یک سر و گردن بالاتر تر از رقبایش قرار می‌دهد. قدرت موتور چانگان CS55 پلاس 185 اسب بخار و گشتاور آن 300 نیوتن‌متر است. گیربکس چانگان CS55 پلاس از نوع 7 سرعته دوبل کلاچ تر است و نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این مشخصات، چانگان CS55 پلاس را قادر ساخته‌ است تا در 8.2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. در بخش مصرف سوخت نیز CS55 پلاس 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر را در سیکل ترکیبی مصرف می‌کند.

چانگان CS55 پلاس 

کلام پایانی

چانگان CS55 پلاس بدون تردید از خودروهای موفق بازار خواهد بود. این موفقیت را نه تنها مشخصات فنی و امکانات رفاهی قابل توجه این خودرو بلکه قوای فنی توانمند و قدرتمند آن نیز تضمین خواهند کرد. چانگان CS55 پلاس از نظر فنی تقریبا از اکثر رقبایش در بازار برتر است و شاید تنها دیگنیتی پرستیژ است که قدرت بیشتری در مقایسه با چانگان دارد. 

چانگان CS55 پلاس

با توجه به اینکه چانگان CS55 پلاس رقیب چری تیگو 7 پلاس و دیگنیتی است می‌توان حدود قیمتی در حد رقبا را برای این خودرو تصور کرد. در پایان عرضه خودروی روزی همچون CS55 پلاس توسط شرکت سایپا را باید یک اقدام درست برای رقابت با رقبا دانست و آن را به فال نیک گرفت. خریداران چانگان CS55 پلاس از نظر خدمات پس از فروش و شبکه فروش نیز خیال راحتی خواهند داشت. 

چانگان CS55 پلاس

سوالات متداول

آفرود چانگان CS55 پلاس چطور است؟

چانگان CS55 پلاس نیز مانند خیلی از رقبایش از سیستم چهارچرخ محرک بی‌بهره است و به همین دلیل نمی‌توان قابلیت آفرودی برای آن تصور کرد. این خودرو بیشتر مناسب جاده و خیابان است تا کوه و بیابان. 

کروز کنترل هوشمند چانگان CS55 پلاس چگونه کار می‌کند؟

این سیستم با استفاده از رادارهایش می‌تواند به طور خودکار سرعت تنظیم شده توسط راننده را حفظ کند و در عین حال فاصله با خودروی جلویی را هم رعایت می‌کند، به این شکل که اگر سرعت خودروی جلویی کم شود، سرعت چانگان CS55 پلاس نیز به طور خودکار کاهش پیدا می‌کند. 

 پلاس چه نوع سیستم سوخت رسانی دارد؟

سیستم سوخت رسانی در چانگان CS55 پلاس از نوع تزریق مستقیم سوخت یا GDI است. این سیستم هم قدرت موتور را مقداری افزایش می‌دهد و هم در کاهش مصرف سوخت موتور تأثیر مثبت دارد. 

 

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها