نقد و بررسی KMC J7 کرمان موتور

KMC J7

آنچه خواهید خواند

محبوبیت عجیب و غریب کراس‌اوورها باعث شده است تا در سال‌های اخیر اکثر خودروهای میان رده و گران قیمت بازار کشورمان از این سگمنت باشند و تنوع در دیگر سگمنت‌های این بخش از بازار به شدت کاهش یابد. البته در این میان سدان‌ها هم جایگاه خود را دارند و هرازگاهی خودروسازان خصوصی سعی می‌کنند خودرویی جدید در این کلاس را به بازار کشورمان عرضه کنند. یک از این سدان‌های جدید بازار، KMC J7 است که به تازگی نخستین سری آن از سوی کرمان موتور تحویل خریداران شده است. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا این مقاله از «فروشگاه اینترنتی آپشن کار» را به نقد و بررسی KMC J7 اختصاص دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این خودرو جدید و خوش‌چهره کرمان موتور، چه ویژگی‌هایی دارد.

معرفی KMC J7

سال 2019 بود که شرکت جک در نمایشگاه خودرو شهر چِنگدو از یک سدان لیفت‌بک با نام جک A5 رونمایی کرد. این خودرو در برخی از بازارهای خارج از چین با نام جک J7 عرضه می‌شد و کرمان موتور هم به عنوان شریک تجاری جک در ایران، تصمیم گرفت تا جک J7 را روی خط مونتاژ خود بیاورد. نسخه‌های اولیه جک J7 در اوایل سال 1400 به ایران آمدند و کرمان موتور تست‌های فنی و تطبیق‌پذیری آن‌ها را شروع کرد.

سال 2021 و در حالی که تست‌های جک J7 در ایران ادامه داشت؛ شرکت سِهول (Sehol) که زیرمجموعه جک است، یک فیس‌لیفت از جک J7 را با نام سهول A5 پلاس معرفی و به بازار عرضه کرد. مدیران کرمان موتور هم در تصمیمی هوشمندانه پروژه جک J7 را کنسل و سهول A5 پلاس را جایگزین آن کردند. سهول A5 پلاس در تابستان 1401 با نام KMC J7 توسط کرمان موتور رونمایی و چند ماه بعد و در پاییز هم نخستین نمونه‌های آن تحویل خریداران شد.

KMC J7

بررسی طراحی KMC J7

محصولات سهول نسبت به دیگر خودروهای جک، طراحی جسورانه و اسپرت‌تری دارند و به نوعی می‌توانیم این شرکت را زیرمجموعه اسپرت‌ساز جک بدانیم. KMC J7 هم از همین رویه پیروی می‌کند و چهره‌ای خشن دارد. المان‌های شاخص نمای جلویی این خودرو شامل چراغ‌های نافذ و چلوپنجره سه تیکه با ستون‌های عمودی می‌شود که چهره‌ای نافذ را برای برای این نما ایجاد کرده است. ضمن این‌که اتصال دو چراغ جلویی به‌هم توسط یک نوار LED، ظاهری منحصر به فرد به نمای جلویی KMC J7 داده است که برای خریداران تازگی دارد.

طراحی KMC J7 در نمای جانبی کمی ساده‌تر می‌شود اما بازهم طراحان با توجه به جزئیاتی مثل رینگ‌های مشکی مات، خط کمر برجسته و شیب قسمت انتهایی سقف سعی کرده‌اند طراوت این نما را حفظ کنند. در نمای عقب KMC J7 هم به رسم اکثر خودروهای به‌روز چینی شاهد چراغ‌های به‌هم پیوسته هستیم اما مواردی مثل سپر بسیار حجیم در کنار شیب شیشه و پیوستگی آن با درب صندوق بار (طراحی لیفت‌بک) باعث شده است تا چهره‌ای متفاوت را نسبت به دیگر سدان‌های فعلی بازار کشورمان ببینیم. خوش‌بختانه دو خروجی اگزوز KMC J7 هم برخلاف بسیاری از چینی‌های دیگر، واقعی هستند.

 کابین KMC J7 هم دقیقاً همان چیزی است که انتظار داریم از یک خودرو روز دنیا ببینیم. مواردی مثل مانیتور بسیار بزرگ عمودی، دریچه‌های تهویه یکپارچه در سراسر داشبورد، پشت آمپر تمام دیجیتال و دسته دنده الکترونیکی جزو ترندهای روز طراحی کابین هستند که در داشبورد این محصول جدید کرمان موتور هم به کار رفته‌اند. هرچند در طراحی داشبورد KMC J7 برخلاف نمای بیرونی، اثر چندانی از المان‌های اسپرت نمی‌بینیم اما صندلی‌های جلو با وجود پشت‌سری‌های یکپارچه با دیگر قسمت‌ها، طرحی اسپرت دارند.

بررسی فنی KMC J7

KMC J7 مثل بسیاری از دیگر خودروهای چینی حاضر در بازار کشور ما نیروی خود را از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو می‌گیرد. البته این پیشرانه با تولید حداکثر قدرت 172 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر، بازدهی بالاتری نسبت به پیشرانه‌های به کار رفته در خودروهای رقیب دارد. حاصل همکاری این پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT)، مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد حدود 8 ثانیه است.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که KMC J7 در عمل هم توانایی‌های حرکتی خوبی دارد و می‌تواند جوان‌پسندترین گزینه در بین سدان‌های چینی بازار ایران باشد.

برای آشنایی بیش‌تر با مشخصات فنی KMC J7 می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

مدل خودرو KMC J7
پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)
حجم موتور (cc) 1499
حداکثر قدرت 172 اسب بخار در 5500 دور
حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر در 1800 – 3500 دور
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) با قابلیت تیپ ترونیک
مصرف سوخت (ترکیبی) 7 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 (S) حدود 8
حداکثر سرعت (Km/h) 210
حجم مخزن سوخت (L) 55
حجم صندوق بار (L) 540
ابعاد لاستیک‌ها 225/45R18
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مستقل چند اتصالی (Multi Link)
وزن خالص (Kg) 1485
طول×عرض×ارتفاع (mm) 4780 × 1820 × 1492
فاصله بین دو محور (mm) 2770

KMC J7

آپشن‌های KMC J7

از جمله مهم‌ترین آپشن‌های KMC J7 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا با مانیتور 10.4 اینچی لمسی و 8 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا و پنل تمام لمسی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، صندلی راننده با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس تلفن همراه، سنسور نور، سنسور باران، درایو مد دو حالته (Eco – Sport)، فرمان سه حالته (Comfort – Standard – Sport)، کول باکس، درب صندوق بار برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع و تشخیص مانع، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، چراغ‌های جلو و عقب LED، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ، پشت آمپر تمام دیجیتال با 3 حالت نمایش گرافیکی، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، 6 ایربگ در 10 نقطه و…

لیست بالا قابل قبول و رقابتی است اما با توجه به رده قیمتی KMC J7 ای کاش امکاناتی مثل تنظیم برقی و گرم‌کن صندلی سرنشین جلو، سردکن صندلی‌های جلو، هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده خروج از خط و… هم در این خودرو وجود داشت.

همچنین می توانید مقاله <<با آپشن های KMC J7 آشنا شوید>> که به صورت تخصصی به بررسی آپشن های این خودرو پرداخته را در وبلاگ آپشن کار مطالعه نمایید.

کلام پایانی

KMC J7 یکی از مدرن‌ترین سدان‌های صفرکیلومتر حال حاضر بازار کشورمان است که می‌تواند با اتکا به طراحی زیبا، توانمندی‌های فنی راضی‌کننده، آپشن‌های قابل قبول و شبکه خدمات گسترده کرمان موتور، مورد استقبال خریداران قرار بگیرد. از این رو اگر از بازار اشباع کراس‌اوورها خسته شده‌اید و دوست دارید خودرویی متفاوت‌تر سوار شوید که در عین جوان‌پسند بودن بتواند در مواقع لازم نقش خودرو خانواده را هم ایفا کند؛ با خرید KMC J7 به هدف خود خواهید رسید.

 

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها