چند نکته مهم پیش از خرید لوازم یدکی

چند نکته مهم پیش از خرید لوازم یدکی

آنچه خواهید خواند

خرید لوازم یدکی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودروها بوده است. افزایش قیمت قطعات یدکی طی سالیان اخیر و عرضه قطعات یدکی تقلبی به بازار، شرایط را بیشتر از همیشه برای مالکان خودروها دشوار کرده‌اند. به همین منظور در این مقاله از آپشن کار، نگاهی به نکات مهم پیش از خرید لوازم یدکی خواهیم داشت. لازم به ذکر است که انواع قطعات یدکی با بهترین قیمت در فروشگاه آپشن کار عرضه شده‌اند و شما قادر به انتخاب و خریداری آن‌ها خواهید بود.

 

نکته اول، قیمت

قیمت یکی از مهم‌ترین اجزای بازاریابی است و نقش پررنگی در تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان دارد. قیمت همواره یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر خرید بوده است و تمامی مشتریان براساس معیارهای خود به قیمت اهمیت می‌دهند. در بحث خرید لوازم یدکی نیز قیمت یک عامل تاثیرگذار است، به خصوص در شرایط فعلی که قیمت قطعات روز به روز افزایش می‌یابند.

افرادی که سابقه مالکیت خودرو را در کارنامه داشته باشند و قطعات خودرو را خریداری کرده‌ باشند، حتما می‌دانند که هرکدام از فروشگاه‌های مجازی یا حقیقی قیمت متفاوتی را برای یک قطعه اعلام می‌کند. این قیمت‌ها ممکن است نزدیک به یکدیگر باشند اما همواره متفاوت هستند.

به همین منظور لازم است تا پیش از خرید قطعات یدکی، جستجوی کاملی را در بازار انجام دهید. چک کردن قیمت قطعه در فروشگاه‌های آنلاین همچون آپشن کار نخستین راه برای کسب اطلاع در مورد قیمت قطعات هست. در مراحل بعدی نیز می‌توانید به قطعه فروشی‌های منطقه خود مراجعه کنید و قیمت قطعات را از فروشندگان جویا شوید. همچنین نباید از یاد برد که اعلام قیمت بسیار پایین برای یک قطعه در مقایسه با دیگر فروشندگان، ممکن است نشانی از کلاهبرداری یا فروش قطعات تقلبی باشد.

 

نکته دوم، حصول اطمینان از اصالت محصول

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی مالکان خودروها در حوزه قطعات یدکی، کسب اطمینان از اصل بودن قطعه خریداری شده است. قطعات اصلی همچون محصولات تولید شده توسط ایساکو و سایپا یدک با هولوگرام خاصی مشخص شده‌اند. برخی شرکت‌ها نیز با درج یک کد QR به مشتری این امکان را می‌دهند تا  با اسکن کردن آن از اصالت قطعه اطلاع یابد. در نهایت نیز باید از یک مکانیک خبره برای کسب اطلاع دقیق در مورد اصالت قطعه راهنمایی بگیرید.

چند نکته مهم پیش از خرید لوازم یدکی

نکته سوم، ضمانت

در مفهوم بازاریابی مدرن، تمامی کالاها و خدمات فروخته شده باید به همراه ضمانت نامه عرضه شوند. ضمانت‌نامه که در مفهوم عامه با نام گارانتی شناخته می‌شود، شامل مسوولیت‌های شرکت سازنده در برابر نقص قطعات یا خدمات است که تحت شرایط خاصی برطرف می‌شود. خرید لوازم یدکی که همراه گارانتی عرضه می‌شوند، ارزش افزوده دو چندانی را نصیب مشتری خواهد کرد.

برای مثال ممکن است قطعه‌ای که در یک بسته‌بندی پلمب قرار گرفته است، دچار نقص فنی باشد. در صورتی که قطعه خریداری شده دارای گارانتی باشد، در زمانی کوتاه و بدون پرداخت هزینه اضافه قادر به تعویض آن خواهید بود. برخی قطعات نیز در طول دوره فعالیت خود دارای گارانتی هستند و در صورتی که پیش از رسیدن به محدوده گارانتی دچار نقص شوند، امکان تعویض آن‌ها با یک قطعه سالم بدون پرداخت هزینه اضافه وجود خواهد داشت.

 

نکته چهارم، مشاوره پیش از خرید

در اختیار داشتن یک مکانیک حرفه‌ای که بتواند به شما مشاوره بدهد، یکی از اصلی‌ترین الزامات نگهداری خودرو در ایران است. توصیه می‌شود تا پیش از خرید قطعات یدکی، از یک یا چند تعمیرکار خبره حوزه خودرو مشاوره بخواهید. تعمیرکاران به خوبی با برندهای قطعات یدکی آشنا هستند و شما را در انتخاب بهترین قطعه از بهترین برند و خرید آن با بهترین قیمت یاری خواهند کرد.

 

چند نکته مهم پیش از خرید لوازم یدکی

نکته پنجم، از خرید قطعات کارکرده خودداری کنید!

افزایش شدید قیمت قطعات یدکی طی چند سال اخیر سبب شده است تا برخی مالکان خودروها به خرید قطعات یدکی کارکرده یا استوک روی بیاورند. استفاده از قطعات استوک تنها یک راهکار کوتاه مدت و موقتی است که ممکن است تبعات سنگینی را برای مالک خودرو به همراه داشته باشد.

خرید لوازم یدکی کارکرده از سوی مصرف‌کنندگانی انجام می‌گیرد که با محدودیت بودجه مواجه هستند و سعی دارند تا هزینه نگهداری اتومبیل خود را کاهش دهند. خرید یک قطعه یدکی استوک در نگاه اول موجب کاهش هزینه تمام شده مالک خودرو خواهد شد اما همین قطعه به سایر قطعات آسیب وارد می‌کند و موجب اختلال در فرآیند کاری آن‌ها می‌شود که هزینه‌های بیشتری را برای مالک خودرو در بر خواهد داشت.

چند نکته مهم پیش از خرید لوازم یدکی

نکته ششم، اطمینان حاصل کنید که قطعه درستی را خریده‌اید!

ممکن است خودروهای داخلی در بازه زمانی طولانی مدت روی خط تولید باقی مانده باشند اما خودروسازان تغییرات محدودی را در هر نسل از آن‌ها اعمال کرده‌اند. به همین دلیل برخی قطعات خودروهای داخلی که در سال‌های مختلف تولید شده‌اند، با یکدیگر متفاوت است. برای مثال سیستم برق پژو 206‌های تولید شده دهه 1380 با نسخه‌هایی که در دهه 1390 تولید شده‌اند، متفاوت است.

به همین دلیل لازم است تا پیش از خرید قطعه برای اتومبیل خود، از سازگاری قطعه با اتومبیل خود اطمینان حاصل کنید. جالب است بدانید که پنج نوع رادیاتور مختلف برای خودروهای خانواده پژو 405 و سمند وجود دارد که هرکدام از آن‌ها برای نسخه‌ خاصی از این خودرو مناسب هستند.

 

جمع‌بندی، نکات ساده برای خرید قطعات خودرو

در این مطلب از آپشن کار به بررسی راهکارهای مفید پیش از خرید قطعات یدکی خودرو پرداختیم. رعایت کردن این راهکارها باعث خواهد شد تا هزینه‌های نگهداری خودرو در کوتاه مدت و بلندمدت کاهش یابند و مدت زمان بیشتری را بدون مشکل با اتومبیل خود سپری کنید. لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی آپشن کار همواره بهترین قطعات را با قیمت‌های مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد.

 

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها