آپشن‌های لاماری ایما آرین موتور

لاماری ایما

آنچه خواهید خواند

لاماری ایما یکی از جدیدترین محصولات بازار ایران است که طبق انتظار، در سگمنت کراس‌اوور قرار دارد. از آن‌جایی‌که امکانات رفاهی یک خودرو همواره برای مشتریان ایرانی جذابیت دارد، طبیعی است که بسیاری از آن‌ها هم‌اکنون در مورد آپشن‌های لاماری ایما کنجکاو باشند. به همین دلیل تصمیم داریم تا در این مقاله از آپشن کار، به بررسی امکانات رفاهی لاماری ایما بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

نگاهی کوتاه به مشخصات فنی لاماری ایما

به طور معمول خودروهای چینی با امکانات رفاهی متنوع خود شناخته شده‌اند و شرکت‌های خودروساز نیز سعی می‌کنند تا در عملیات بازاریابی و فروش، تمرکز قابل توجهی بر این مقوله داشته باشند. با این وجود آپشن‌های لاماری ایما در سایه عملکرد فنی این خودرو قرار گرفته‌اند، چرا که ایما یک کراس‌اوور اسپرت واقعی محسوب می‌شود.

لاماری ایما با نام اصلی دانگ فنگ T5 Evo شناخته می‌شود. پسوند Evo به معنای اوولوشن، راهی برای اعلام وجود خودروهای اسپرت است و به همین سبب انتظار می‌رود تا در لاماری ایما با خودرویی اسپرت روبرو باشیم.

لاماری ایما همانند بسیاری از کراس‌اوورهای چینی دیگر، به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است اما این پیشرانه به لطف سیستم تزریق سوخت مستقیم، خروجی‌های اگزوز دوبل و برنامه ریزی ECU، قادر است تا حداکثر 195 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این مشخصات به همراه جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، از لاماری ایما یک کراس‌اوور سریع و جذاب ساخته‌اند.

 

لاماری ایما

 

آپشن‌های لاماری ایما، قابل قبول اما ناکافی

با وجود برتری‌های مختلف لاماری ایما در موضوعاتی همچون آپشن و طراحی ظاهری، این خودرو از نظر امکانات رفاهی چندان قدرتمند ظاهر نشده است. علت آن نیز حفظ قیمت خودرو در سطح مطلوبی است تا مشتریان بیشتری قادر به خرید ایما باشند. در حقیقت آرین موتور از سطح امکانات لاماری ایما کاسته است تا قیمت رقابتی آن حفظ شود. در شرایطی که بسیاری از کراس‌اوورهای چینی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به فروش می‌رسند، عرضه لاماری ایما با قیمتی رقابتی می‌تواند شرایط بازار را چالش برانگیز کند.

 

آپشن نخست، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت پاکسازی هوای کابین

یکی از برترین آپشن‌های لاماری ایما که این خودرو را به محصولی کارآمد در شهرهای بزرگ و شلوغ تبدیل می‌کند، سیستم تهویه مطبوع آن است. سیستم تهویه مطبوع لاماری ایما به صورت دوگانه طراحی شده است و دریچه تهویه مجزا برای سرنشینان عقب نیز دارد که آپشنی معمول در خودروهای امروزی به شمار می‌آید، با این حال نصب فیلتر مخصوص برای پاکسازی هوای کابین موجب شده است تا این سیستم فراتر از انتظار ظاهر شود.

قابلیت پاکسازی هوای کابین برای نخستین بار پس از شیوع کرونا مورد توجه خودروسازان چینی قرار گرفت. این آپشن به مرور در اکثر محصولات بالارده و میان‌رده چینی‌ها ظاهر شد تا جایی‌که امروز شاهد نصب آن در دانگ فنگ T5 Evo یا همان لاماری ایما نیز هستیم. استفاده از این سیستم موجب می‌شود تا هنگام رانندگی در شرایط جوی نامساعد یا ترافیک های پرحجم شهری، هوایی دلچسب و پاک را در کابین خودرو تجربه کنید.

 

آپشن دوم، نورپردازی داخلی با ترکیب رنگی متنوع

یکی دیگر از آپشن‌های دوست داشتنی لاماری ایما، قابلیت نورپردازی کابین این خودرو است. این قابلیت از نسخه اصلی دانگ فنگ T5 به این خودرو منتقل شده است و اجازه می‌دهد تا رنگ نورپردازی داخل کابین را از بین 64 رنگ موجود انتخاب کنید. این قابلیت در بسیاری از رقبای لاماری ایما وجود ندارد و همین مساله سبب شده است تا کابین این خودرو متمایز از رقبا به نظر برسد.

 

آپشن سوم، سیستم چندرسانه‌ای قدرتمند

خوشبختانه سیستم چندرسانه‌ای لاماری ایما با امکانات کامل در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و از این نظر کمبودی را حس نخواهید کرد. نخست باید اشاره کنیم که نمایشگرهای سیستم چندرسانه‌ای و مجموعه نشانگرها به یکدیگر متصل شده‌اند و یک نمایشگر سرتاسری عریض را در کابین این خودرو شاهد هستیم. سیستم صوتی ایما نیز به شش بلندگو مجهز است و علاوه برآن، قابلیت اتصال به WiFi دسترسی به مسیریاب ماهواره‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در کابین لاماری ایما چند پورت برای دسترسی سرنشینان نیز مهیا شده است که خروجی 12 ولت USB در جلو و خروجی 5 ولت در عقب از جمله آن‌ها هستند. در ضمن سیستم چندرسانه‌ای ایما قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد.

 

لاماری ایما

 

آپشن چهارم، دوربین ثبت وقایع

چهارمین آپشن قابل توجه لاماری ایما، دوربین ثبت وقایع است که زیر شیشه جلو این خودرو قرار دارد. دوربین ثبت وقایع یک آپشن کارآمد برای خودرو محسوب می‌شود که اخیرا مورد توجه خودروسازان مختلف قرار گرفته است و شاهد نصب آن در خودروهای بسیاری هستیم. خوشبختانه لاماری ایما نیز از این آپشن کارآمد برخوردار است و علاوه برآن قادر هستید تا تصاویر این دوربین را از طریق نمایشگر خودرو مشاهده نمایید.

شاید مفید باشد: آپشن های KMC K7

جمع‌بندی، لاماری ایما را ارتقا دهید!

لاماری ایما یک کراس‌اوور زیبا، سریع و نسبتا راحت محسوب می‌شود. برای خریدارانی که توقع چندانی از یک کراس‌اوور چینی ندارند، آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو رضایت‌بخش محسوب می‌شود اما اگر پیش از خرید لاماری ایما مالک یک خودرو وارداتی باشید، کمبود برخی امکانات رفاهی در این خودرو موجب دلزدگی شما خواهد شد. استارت دکمه‌ای، حالت رانندگی اکو و اسپرت، سقف پانوراما به همراه سانروف، کول باکس، کنسول ردیف جلو و عقب، فرمان دی کات، تریم چرمی کابین و آینه‌های جانبی برقی بخشی دیگر از امکانات لاماری ایما هستند.

برای مثال صندلی‌های این خودرو فاقد نمایشگر برای سرنشینان عقب هستند. همچنین در میانه داشبورد این خودرو جایگاهی برای قرار دادن هولدر موبایل تعبیه شده است که می‌توانید با خریداری هولدر ، از این قابلیت ایما استفاده کنید. کابین لاماری ایما نیز از تریم کلی مشکی بهره می‌برد و با اضافه کردن برخی قطعات پارچه‌ای، قادر خواهید بود تریم این خودرو را متنوع‌تر کنید.

 

لاماری ایما

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها