آپشن های بهمن ریسپکت

بهمن ریسپکت

آنچه خواهید خواند

شرکت بهمن موتور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران از سدان جدید خود با نام ریسپکت رونمایی کرد و به احتمال زیاد در تابستان امسال این خودرو را به بازار خواهد فرستاد. ریسپکت بهمن موتور لیستی قابل‌قبول و رقابتی از آپشن‌ها را به همراه دارد تا بتواند به خوبی در مقابل رقبای کهنه‌کار خود قد عَلَم کند. به همین بهانه، این مقاله از «فروشگاه اینترنتی آپشن کار» را به معرفی و بررسی آپشن های بهمن ریسپکت اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم دوست دارید این نوبرانه گروه بهمن را بهتر بشناسید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

معرفی بهمن ریسپکت

ریسپکت بهمن موتور در اصل محصول شرکت کوین (cowin) چین است و با نام کوین ژوآندو (xuandu) شناخته می‌شود. کوین از شرکت‌های زیرمجموعه چری محسوب می‌شود و محصولات آن وجوه اشتراک فنی فراوانی با محصولات این خودروساز معروف چینی دارند. کوین ژوآندو هم از این قاعده مستثنی نیست و در سال 2021 روی پلت‌فرم چری آریزو 7 معرفی و به بازار عرضه شده است.

پیشرانه بهمن ریسپکت یک نمونه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 154 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) به سمت چرخ‌های جلو این خودرو می‌فرستد. مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت بهمن ریسپکت هم به ترتیب برابر با 7.5 لیتر در صد کیلومتر و 190 کیلومتر در ساعت است.

مشخصات فنی بهمن ریسپکت برایتان آشنا نیست؟ احتمالاً درست حدس زدید. پیشرانه این محصول گروه بهمن دقیقاً همان پیشرانه‌ای است که این روزها شرکت مدیران خودرو روی محصولات مختلفش استفاده می‌کند. البته به دلیل برخی تفاوت‌های نرم‌افزاری، حداکثر قدرت و گشتاور خروجی آن روی خودروهای مختلف، اندکی متفاوت است. گیربکس CVT بهمن ریسپکت هم درست مشابه گیربکس نسل جدید محصولات مدیران خودرو است و در حالت تیپ‌ترونیک، 9 دنده را برای راننده شبیه‌سازی می‌کند.

 

خودرو ریسپکت

 

آپشن های بهمن ریسپکت

آپشن اول: دوربین 360 درجه

لیست آپشن های بهمن ریسپکت را با آپشن کاربردی دوربین 360 درجه شروع می‌کنیم. بهمن ریسپکت هم مثل بسیاری دیگر از خودروهای روز دنیا، با استفاده از دوربین‌های قرارگرفته در جلو، عقب و زیر آینه‌های جانبی، تصویری سه‌بعدی از خودرو و موانع اطراف آن را در مانیتور مرکزی به راننده نمایش می‌دهد که برای جلوگیری از برخوردهای جزئی در هنگام پارک‌کردن یا خروج از پارک بسیار مفید و کاربردی است.

 

دوربین 360 درجه ریسپکت

 

آپشن دوم: گرم‌کن صندلی‌های جلو

بهمن ریسپکت از صندلی‌های اسپرت و زیبایی برخوردار است که در نسخه چینی موجود نیستند و به‌ صورت اختصاصی برای بازار ایران روی این خودرو قرار گرفته‌اند. این صندلی‌های جذاب در ردیف جلو به گرم‌کن دوحالته هم مجهز هستند تا سواری با بهمن ریسپکت در صبح‌های سرد زمستانی هم لذت‌بخش باشد.

 

گرمکن صندلی ریسپکت

 

 

آپشن سوم: شارژر وایرلس تلفن همراه

در قسمت جلویی لیور دنده بهمن ریسپکت یک فضای خالی برای قراردادن تلفن همراه وجود دارد که البته یک فضای معمولی نیست و با قراردادن گوشی تلفن همراه‌تان در آن، می‌توانید بدون هیچ کار اضافه‌ای باتری آن را شارژ کنید. البته بایستی گوشی شما از فناوری شارژر بی‌سیم پشتیبانی کند. جالب است بدانید که شارژرهای بی‌سیم تلفن همراه از فناوری القای الکترومغناطیسی بهره می‌برند و زمانی که گوشی موبایل روی آن‌ها قرار می‌گیرد، سیم‌پیچ درون شارژر به سیم‌پیچ باتری نزدیک و انرژی الکتریکی بین آن‌ها مبادله می‌شود.

 

آپشن چهارم: نورپردازی داخلی با قابلیت تغییر رنگ

حدود یک دهه پیش، تنها خودروهای بسیار لوکس مثل مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 از آپشن نورپردازی داخلی با قابلیت تغییر رنگ بهره می‌بردند اما در سال‌های اخیر این آپشن روی خودروهای معمولی هم دیده می‌شود و به‌خصوص چینی‌ها علاقه زیادی به آن دارند. در بهمن ریسپکت هم یک‌سری نوار نئونی با قابلیت تغییر رنگ، در قسمت‌های مختلف داشبورد کشیده شده است که نور ملایمی را در فضای کابین پخش می‌کنند و در تاریکی شب، نمای جذابی را به آن می‌بخشند. هرچند این آپشن تأثیری در رفاه سرنشینان ندارد اما حسی از لوکس‌بودن کابین را به آن‌ها می‌بخشد.

 

کابین رسپکت

 

 

آپشن پنجم: ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد

بهمن ریسپکت به ترمز پارک برقی مجهز است و به جای اهرم بزرگ و قدیمی ترمز پارک، از یک دکمه کوچک بهره می‌برد. خوشبختانه در این خودرو علاوه بر ترمز پارک برقی، شاهد آپشن اتوهلد (auto hold) نیز هستیم. زمانی که اتوهلد فعال باشد، ترمز پارک در هنگام توقف کامل فعال می‌شود و دیگر نیازی نیست تا در هنگام قرارداشتن دنده در حالت D، پای راننده روی پدال ترمز باشد. برای آزادکردن ترمز پارک و شروع مجدد حرکت هم تنها لازم است تا راننده پدال گاز را فشار دهد.

 

ترمز پارک برقی ریسپکت

 

آپشن ششم: سانروف

این روزها وجود یا عدم وجود آپشن سانروف می‌تواند یک‌تنه موجب موفقیت یا شکست یک خودرو در بازار کشور ما شود! گروه بهمن هم به‌خوبی این نکته را می‌داند و سدان جدید خود را با این آپشن محبوب روانه بازار کرده است. سانروف بهمن ریسپکت به سیستم ایمنی تشخیص مانع هم مجهز است و در صورت برخورد با مانع، از حرکت می‌ایستد.

 

آپشن هفتم: سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی

بهمن ریسپکت به سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) مجهز است. این آپشن در هنگام شروع حرکت خودرو در مسیرهای شیب‌دار، تا چند ثانیه بعد از رهاکردن ترمز توسط راننده، همچنان ترمز را نگه می‌دارد و از عقب‌رفتن خودرو در شیب جلوگیری می‌کند.

 

آپشن هشتم: آپشن های ایمنی

آپشن های بهمن ریسپکت در بخش ایمنی هم لیست بلندبالایی را نشان می‌دهد و این سدان جدید بهمن موتور با تجهیز به امکاناتی مثل ترمز کمکی (BA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS) و 6 ایربگ در 10 نقطه (راننده و سرنشین جلو + جانبی سرنشینان جلو + پرده‌ای سرتاسری) به خوبی از جان و مال سرنشینان خود محافظت می‌کند.

 

سایر آپشن های بهمن ریسپکت

از جمله سایر آپشن های بهمن ریسپکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کی‌لس استارتر
  • کروز کنترل
  • سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، نویگیشن (مسیریاب) و 6 بلندگو
  • تهویه مطبوع الکتریکی با دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب
  • سنسور پارک عقب
  • دی‌لایت
  • سنسور نور
  • آینه میانی الکتروکرومیک
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن و چراغ خوشامدگویی
  • تنظیم برقی صندلی راننده
  • فرمان با نیروی کمکی برقی (EPS)
  • سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
  • درایومُد دوحالته (ECO – SPORT)
  • چراغ‌های جلو و عقب LED

 

کلام پایانی

در بخش پایانی بررسی آپشن های بهمن ریسپکت می‌توانیم بگوییم که این خودرو با لیستی کامل و رقابتی از آپشن‌ها معرفی شده است و با توجه به سابقه بهمن موتور، احتمالاً با قیمتی رقابتی هم وارد بازار خواهد شد. بنابراین از همین حالا می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که ریسپکت بهمن موتور فروش بالایی را در بازار تجربه خواهد کرد و حسابی برای رقبایی مثل آریزو 5 جدید و حتی آریزو 6 شاخ‌وشانه خواهد کشید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید انواع آپشن های فابریک و افترمارکت خودروهای گروه بهمن و سایر خودروسازان داخلی را با ضمانت اصل‌بودن قطعه و تحویل اکسپرس، از فروشگاه اینترنتی آپشن کار خریداری کنید.

مقاله مفید: آپشن های بی وای دی F3

خودرو رسپکت

 

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها