آپشن های فردا موتورز SX5

فردا موتورز SX5

آنچه خواهید خواند

فردا SX5 یکی از کراس‌اوورهای جدید بازار است که می‌تواند به واسطه کابین جادار و قیمت مقرون به صرفه خود، خریداران پرشماری را به سمت خود بکشاند. به همین بهانه در این مقاله از «فروشگاه اینترنتی آپشن کار» به سراغ معرفی و بررسی آپشن های فردا موتورز SX5 رفته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این کراس‌اوور اقتصادی چینی از چه فناوری‌هایی بهره‌مند است.

 

معرفی فردا SX5

فردا SX5 در اصل محصول زیر مجموعه فورتینگ از شرکت معروف دانگ فنگ است و در بازار چین با نام فورتینگ X5 شناخته می‌شود. فردا SX5 در واقع نسل دوم فورتینگ X5 است که سال 2016 معرفی شد و تا سال 2021 روی خط تولید بود. این خودرو از سال 1400 روی خط مونتاژ شرکت فردا موتورز آمد و از آن‌جایی که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانست با نام و نشان اصلی در ایران عرضه شود، تحت برند فردا موتورز و با نام FMC SX5 به خریداران ایرانی معرفی شد.

قلب تپنده فردا SX5 یک نسخه 1.6 لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی است که با کد 4A92 شناخته می‌شود و قادر است حداکثر قدرت 123 اسب بخار و حداکثر گشتاور 151 نیوتن‌متر را تولید کند. این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) به محور جلو فردا SX5 منتقل می‌کند و ضمن مصرف ترکیبی 7.3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر، شتاب صفرتاصد 15.5 ثانیه را برای این کراس‌اوور کامپکت به ارمغان می‌آورد.

 

آپشن های فردا SX5

آپشن اول: سیستم مالتی ‌مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی

فردا SX5 هم مثل اکثر خودروهای امروزی از سیستم مالتی مدیا بهره می‌برد که مانیتور آن به سبک جدید طراحی خودروها، به صورت ایستاده در بالای داشبورد تعبیه شده است. این مانیتور علاوه بر ویژگی‌های معمول، قابلیت نمایش محتویات تلفن همراه و تبلت (Mirror Link) را هم دارد.

آپشن های فردا موتورز SX5

 

آپشن دوم: سانروف

سانروف آپشنی است که این روزها تقریباً همه خودروهای چینی بازار ایران به آن مجهز هستند. فردا SX5 هم بنا به همین رسم از سانروف برقی بهره می‌برد و می‌تواند لذت استفاده از نور طبیعی و هوای آزاد را در روزهای معتدل به سرنشینان خود هدیه کند.

آپشن های فردا موتورز SX5

 

آپشن سوم: کروز کنترل

کروز کنترل در خودروهای اتوماتیک آپشنی بسیار کاربردی است و می‌تواند تا حدود زیادی از خستگی راننده در مسیرهای اتوبانی بکاهد. خوش‌بختانه فردا SX5 هم به این آپشن مجهز است و راننده می‌تواند با فعال کردن کروز کنترل و تنظیم سرعت مورد نظر، اختیار پدال گاز را به خودرو بسپارد و خود تنها ترمز و فرمان را کنترل کند.

 

آپشن چهارم: سنسور نور

یکی دیگر از آپشن های فردا SX5 سنسور نور یا همان اُتو لایت (Auto Light) است. خودروهای مجهز به این سیستم، یک سنسور تشخیص دهنده نور در پشت شیشه جلو دارند و با تشخیص کم یا زیاد شدن نور محیط توسط این سنسور، به صورت اتوماتیک و بدون دخالت راننده، چراغ‌ها را روشن یا خاموش می‌کنند. سنسور مربوطه از نو فتو دیود است که می‌تواند نور تابیده شده به خود را به جریان یا ولتاژ الکتریکی تبدیل کند. برای فعال کردن سنسور نور هم لازم است راننده دسته چراغ‌ها را روی حالت Auto قرار دهد.

 

آپشن پنجم: دوربین دید عقب + خطوط راهنمای پارک

در خودروهای کراس‌اوور و SUV به دلیل ارتفاع بالای خودرو، دید عقب ضعیف‌تر از خودروهای معمولی است و نیاز شدیدی به سنسور پارک و دوربین دید عقب احساس می‌شود تا نقاط کور راننده را در هنگام پارک کردن پوشش دهند. فردا SX5 هم از دوربین دید عقب بهره‌مند است که با قرار گرفتن دسته دنده در حالت R فعال می‌شود و تصویر قسمت عقب خودرو را در مانیتور به راننده نشان می‌دهد. این دوربین، یک‌سری خطوط مجازی را هم روی این تصویر نمایش می‌دهد که در هنگام پارک کردن، امتداد خودرو را بهتر برای راننده مشخص می‌کنند.

 

آپشن ششم: سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS)

خودروهای شاسی بلند به دلیل مرکز ثقل بالاتر خود، هندلینگ ضعیف‌تری نسبت به سایر خودروها دارند و در صورت کم دقتی راننده در پیچیدن، ممکن است کنترل خودرو از دست او خارج شود و حادثه رخ دهد. چند سالی است که خودروسازان برای جلوگیری از بروز چنین حادثه‌هایی به استفاده از سیستم‌های کنترل پایداری روی آورده‌اند. فردا SX5 هم به چنین سیستم‌هایی مجهز است و در صورتی که سنسورهای سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) تشخیص دهند که پایداری خودرو در حال از دست رفتن است؛ با کنترل ترمزها و گشتاور ورودی از سمت پیشرانه، مانع انحراف یا واژگونی خودرو می‌شوند.

 

آپشن هفتم: سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موقع شروع حرکت با خودرو در یک مسیر سربالایی، در ابتدا خودرو به جای حرکت به سمت جلو، اندکی رو به عقب حرکت می‌کند که می‌تواند خطرساز باشد. به همین دلیل، خودروسازان آپشنی به اسم سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) را ابداع کرده‌اند که فردا SX5 هم از این سیستم بهره می‌برد. سیستم HAC مکانیزم عملکردی بسیار ساده‌ای دارد و پس از برداشته شدن پای راننده از روی پدال ترمز، کماکان تا چند ثانیه ترمز را نگه می‌دارد و از حرکت ناخواسته خودرو رو به عقب جلوگیری می‌کند.

 

سایر آپشن های فردا SX5

از جمله سایر آپشن های فردا موتورز SX5 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فرمان با نیروی کمکی برقی (EPS) و قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)
  • تهویه مطبوع الکتریکی با فیلتر مجزا
  • دی لایت
  • خروجی برق 12 ولت داخل کابین
  • کامپیوتر سفری
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • چراغ‌های جلو و عقب LED
  • آنتن کوسه‌ای
  • صندلی‌های مجهز به استاندارد ایزوفیکس
  • سنسور پارک عقب
  • ایربگ راننده و سرنشین جلو

آپشن های فردا موتورز SX5

 

کلام پایانی

در پایان بررسی آپشن های فردا موتورز SX5 می‌توانیم بگوییم که این خودرو لیست آپشنی معمولی دارد و خبری از آپشن‌های خارق‌العاده و روز دنیا در کابین آن نیست. اما نبایستی فراموش کنیم که فردا SX5 در حال حاضر جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای صفر کیلومتر بازار کشور ما است و قیمت معقول آن می‌تواند تا حدود زیادی کمبود آپشن‌هایش را توجیه کند.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید انواع آپشن‌های فابریک و افترمارکت خودروهای بازار ایران را از طریق فروشگاه اینترنتی آپشن کار سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. شما با خرید از فروشگاه آپشن کار علاوه بر اطمینان از دریافت قطعه اصلی، می‌توانید از پشتیبانی تلفنی کارشناسان شرکت هم بهره‌مند شوید.  

آپشن های فردا موتورز SX5

محصولات پر طرفدار
5 1 رای
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
10 ماه قبل

این ماشین اشغال به تمام معناست و بشدت بد فروشه

توکیو
توکیو
2 ماه قبل
امتیاز :
     

نسخه جدید مانیتور بزرگش شتاب خوبی داره …
من دارم
با گوشی قفل باز میشه
بی صدا و نرم