آپشن های چری تیگو 7

چری تیگو 7

آنچه خواهید خواند

کراس‌اوورهای چینی طی چند سال گذشته به سلطان بی چون و چرای بازار خودرو ایران تبدیل شده‌اند و هر روز شاهد عرضه چند کراس‌اوور چینی جدید به بازار ایران هستیم. با این وجود تنها چند کراس‌اوور چینی در این مدت موفق شدند فروش موفقی را تجربه کنند که یکی از آن‌ها چری تیگو 7 است. یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو برخورداری از آپشن‌های متنوع و به‌روز است، از همین‌رو در این مقاله از سری مقالات «فروشگاه اینترنتی آپشن کار» قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با آپشن های چری تیگو 7 آشنا کنیم.

معرفی چری تیگو 7

چری تیگو 7 به عنوان لوکس‌ترین محصول مدیران خودرو و چری در سال 1396 به بازار ایران معرفی شد و تاکنون تولید آن ادامه یافته است. چری تیگو 7 را می‌توان بنیان‌گذار بخش کراس‌اوورهای لوکس چینی در بازار ایران دانست که پس از آن با عرضه محصولات دیگری تکمیل شد. در همین دوران سایر کراس‌اوورها و سدان‌های تولید شده توسط مدیران خودرو نیز به آپشن‌های بیشتری مجهز شدند و روز به روز بر تنوع امکانات و تجهیزات آن‌ها افزوده شد.

بدون شک نقش آپشن‌ های چری تیگو 7 در موفقیت این خودرو تاثیرگذار بوده است، موضوعی که در این نوشتار به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که تاکنون دو تیپ اکسلنت و IE از این خودرو به بازار عرضه شده‌اند که تیپ اکسلنت از سال 1396 تا 1397 به تولید می‌رسید و تیپ IE‌ نیز از سال 1398 تاکنون روی خط تولید مدیران خودرو قرار دارد و از نظر امکانات در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. همچنین مدیران خودرو به تازگی نسخه جدیدتری از چری تیگو 7 را با نام تیگو 7 پرو معرفی کرده است.

آپشن های چری تیگو 7

مهم‌ترین آپشن های تیگو 7

آپشن نخست : تجهیزات ایمنی فراوان

با وجود عرضه انبوه خودروهای چینی به بازار ایران، بسیاری از آن‌ها فاقد تجهیزات ایمنی کاملی هستند. خوشبختانه تیگو 7 در این دسته قرار نمی‌گیرد و می‌توان طیف گسترده‌ای از امکانات ایمنی را در لیست آپشن های چری تیگو 7 مشاهده کرد. شش کیسه هوا، سیستم TPMS (کنترل فشار باد تایر)، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم‌های ترمز (ABS, EBD, EBA)، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری به همراه سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، بخشی از تجهیزات ایمنی تیگو 7 هستند. علاوه‌بر این موارد تیگو 7 توانسته است با تکیه‌بر  بدنه مستحکم خود که 60% آن از فولاد مقاوم ساخته شده و تجهیزات ایمنی مختلف، 5 ستاره ایمنی را از موسسه CNCAP دریافت کند.

آپشن های چری تیگو 7

آپشن دوم : سیستم چندرسانه‌ای قدرتمند

چری تیگو 7در زمان معرفی به عنوان پرچمدار محصولات چری شناخته می‌شد، از این رو شرکت سازنده سعی کرد تا محصولی در حد و اندازه رقبای کره‌ای و ژاپنی به بازار عرضه کند. یکی از الزامات محصولات پرچمدار، بهره‌مندی از سیستم صوتی قدرتمند و رضایت‌بخش است که باید این مورد را در لیست آپشن های چری تیگو 7 ذکر کنیم.

سیستم چندرسانه‌ای چری تیگو 7 از ترکیب شش بلندگو به همراه نمایشگر 9 اینچی لمسی تشکیل شده است و از انواع مختلف ورودی‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین سرنشینان خودرو می‌توانند با استفاده از قابلیت MirrorLink، تلفن همراه خود را به سیستم چندرسانه‌ای خودرو متصل کنند. تصاویر دریافتی از دوربین‌های جلو و عقب روی نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای به نمایش در می‌آید و البته صفحه کیلومترشمار تیگو 7 نیز از نوع دیجیتالی است. با این حال اگر مالک به بهره‌مندی از تجهیزات بیشتر همچون نمایشگر برای صندلی‌های عقب علاقه داشته باشد، می‌تواند به این تجهیزات از طریق فروشگاه آپشن‌کار دسترسی داشته باشد.

آپشن سوم : سانروف و سقف پانوراما

به دلایلی نامعلوم، مشتریان ایرانی علاقه قابل توجهی به سانروف دارند و همین مساله سبب شده است تا بسیاری از خودروسازان کوچک و بزرگ نسبت به گنجاندن سانروف در اتومبیل‌های خود اقدام کنند. چری تیگو 7 از نظر سانروف یک خودرو سرآمد محسوب می‌شود، چرا که علاوه بر سانروف از مزیت سقف پانوراما نیز بهره‌مند است. سرنشینان تیگو 7 می‌توانند به واسطه وجود سقف پانوراما از مشاهده آسمان آبی یا شب‌های پرستاره لذت ببرند و هر زمان که اختیار کنند، این سقف شیشه‌ای باز خواهد شد و آن‌ها به فضای بیرون دسترسی خواهند داشت.

آپشن چهارم : نورپردازی فوق‌‌العاده

موسسات معتبر ایمنی در آمریکای شمالی و اروپا برای قدرت نورپردازی خودرو اهمیت بسیاری قائل هستند، به همین دلیل اکثر خودروسازان طی سالیان گذشته مجبور شده‌اند تا سیستم‌های روشنایی محصولات خود را ارتقا دهند. تیگو 7 نیز در زمینه روشنایی امتیاز قابل قبولی دریافت می‌کند. از جمله آپشن های چری تیگو 7 در این زمینه می‌توان به این موارد اشاره کرد: چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جلو زنون، چرخش مه شکن‌ها در پیچ، چراغ بدرقه و تنظیم برقی ارتفاع چراغ‌ها. علاوه بر موارد گفته شده، تیگو 7 به سنسور نور نیز مجهز است که با پایش دائمی نور محیط نسبت به روشن کردن خودکار چراغ‌ها اقدام می‌کند.

نورپردازی فوق‌‌العاده تیگو 7

آپشن پنجم : یک کابین راحت

مهندسان و طراحان چری الزامات لازم برای راحتی راننده و سایر سرنشینان را در کابین چری تیگو 7 لحاظ کرده‌اند. صندلی راننده به صورت برقی تنظیم می‌شود و از تنظیم گودی کمر نیز برخوردار است. روکش صندلی‌ها و فرمان از چرم مصنوعی است و صندلی‌های جلو به گرمکن مجهز هستند. سیستم تهویه تیگو 7 نیز به صورت اتوماتیک دوگانه تنظیم می‌شود.

نسخه‌های جدید چری تیگو 7 که از سال 1398 به بازار عرضه شدند تجهیزات دیگری را نیز در کابین جای داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به روکش نرم داشبورد، کنسول وسط با طرح تازه و رودری‌های جدید اشاره کرد. با این وجود هیچ حدی برای آپشن‌های نصب شده در کابین یک خودرو وجود ندارد و مالکان می‌توانند با بهره‌مندی از محصولات فروشگاه آپشن کار، نسبت به شخصی سازی بیشتر خودرو اقدام کنند.

آپشن های چری تیگو 7

سایر آپشن‌های چری تیگو 7

همان‌گونه که در متن اشاره شد، لیست آپشن های چری تیگو 7 بسیار پربار است و با خودرویی کامل از نظر امکانات رفاهی و ایمنی مواجه هستیم. علاوه برآن نسخه‌های جدید این خودرو به تجهیزات بیشتری مجهز شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ 10 شاخه با طرح جدید و رکاب برقی اشاره کرد. از جمله سایر امکانات و تجهیزات چری تیگو 7 می‌توان به کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان و حالت رانندگی اقتصادی ( ECO Mode) اشاره کرد.

جمع‌بندی، با آپشن کار آپشنال‌تر شوید!

 با وجود چنین تجهیزاتی مالکان تیگو 7 می‌توانند با مراجعه به فروشگاه آپشن کار نسبت به انتخاب و خرید انواع تجهیزات اقدام کنند. چرا که فروشگاه آپشن کار به عنوان یکی از مراکز معتبر عرضه امکانات به صورت آنلاین شناخته می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی، به انواع مختلفی از امکانات و تجهیزات خودروهای مختلف دسترسی داشته باشند. اقلام مختلفی همچون سپر، تجهیزات مالتی مدیا و انواع قطعات اصلی بدنه خودرو در آپشن کار ارائه شده است. همچنین مشتریان می‌توانند تجهیزات افترمارکت مورد نیاز برای شخصی‌سازی اتومبیل خود را نیز از طریق آپشن کار خریداری کرده و نسبت به نصب آن‌ها اقدام کنند.

شاید مفید باشد: آپشن های تیگو ۸ پرو

آپشن های چری تیگو 7

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها