با آپشن های چانگان CS55 پلاس آشنا شوید

چانگان CS55 پلاس

آنچه خواهید خواند

مصرف‌کنندگان ایرانی با خودروهای چانگان غریبه نیستند. نخستین محصولات این برند یعنی چانگان ایدو و چانگان CS35 طی دهه 1390 خورشیدی توسط سایپا به بازار ایران عرضه شدند. محصولات چانگان در دور جدید واردات خودرو به کشورمان نیز حضور دارند. یکی از مدل‌های مطرح و جدید این برند، چانگان CS55 پلاس است. در این مقاله از آپشن کار، با آپشنهای چانگان CS55 پلاس آشنا خواهیم شد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

نگاهی کوتاه به چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس یکی از محصولات میان‌رده این خودروساز چینی است و همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، با نسخه پلاس از خودرو اصلی روبرو هستیم. چانگان CS55 پلاس عضوی از خانواده CS چانگان است. این خانواده شامل انواع مختلفی از کراس‌اوورهای کوچک و بزرگ می‌شود. کوچک‌ترین عضو این خانواده هاچ‌بک کراس چانگان CS15 است و جایگاه بزرگ‌ترین عضو آن را نیز شاسی بلند متوسط چانگان CS95 در اختیار دارد.

چانگان از چند سال پیش، روند ارائه نسخه پلاس از محصولات سری CS را آغاز کرد. این نسخه‌ها شامل خودروهایی همچون چانگان CS55 پلاس یا چانگان CS35 پلاس می‌شدند. فرم جعبه‌ای بدنه به همراه المان‌های رنگی و البته پیشرانه‌های متفاوت، از جمله تفاوت‌های سری پلاس با سری عادی محصولات خانواده CS چانگان بود. در این میان چانگان CS55 پلاس یکی از محصولات مهم شرکت چینی بوده است، چرا که دو نسل متفاوت از این خودرو با چهره‌های گوناگون در سال 2021 و 2022 میلادی وارد بازار شدند. نسخه‌ای که توسط سایپا به بازار ایران عرضه می‌شود نیز مربوط به سال 2022 میلادی است.

چانگان CS55 پلاس مدل 2022 برخلاف برادر کوچک‌ترش، فرم بدنه جعبه‌ای مانند و اروپایی را کنار گذاشته است و به جای آن از ظاهری شبیه به محصولات خانواده Uni چانگان بهره می‌برد. البته این خودرو همچنان یک کراس‌اوور کوچک است و با رقبای بسیاری در بازار ایران مواجه خواهد بود.

مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس

این روزها بعید است که پیشرانه‌ای به جز موتور 1.5 لیتری را روی خودروهای اقتصادی و میان‌رده چینی ببینیم. چانگان CS55 پلاس نیز برای تأمین قدرت خود به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر تکیه خواهد کرد که حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه از نوع مرطوب نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو این خودرو را بر عهده دارد.

شتاب صفر تا صد 8.2 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر، از دیگر مشخصه‌های فنی چانگان CS55 پلاس هستند. همان‌طور که انتظار داریم، این خودرو تنها در نسخه تک دیفرانسیل به بازار عرضه شده است و قابلیت آفرود ندارد. تیگو 7 پرو، کی ام سی K7 و لاماری ایما به عنوان سه رقیب عمده چانگان CS55 پلاس در بازار ایران شناخته می‌شوند.

آپشن‌های چانگان CS55 پلاس

مهم‌ترین بخش از این نوشتار، بررسی آپشن‌های چانگان CS55 پلاس است. این خودرو با رقبای قدرتمندی در بازار ایران مواجه است و برای شکست آن‌ها بایستی به دو فاکتور عملکرد فنی مطلوب و امکانات رفاهی رنگارنگ مجهز باشد. در ادامه آپشن‌های چانگان CS55 پلاس را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در نهایت عیار این خودرو برای رقابت با دیگر کراس‌اوورهای چینی بازار مشخص شود.

 

آپشن نخست، دستیاران بی‌شمار ایمنی!

در صورتی که سایپا بتواند نسخه فول آپشن چانگان CS55 پلاس را به دست مشتریان ایرانی برساند، این خودرو به کابوسی برای سایر کراس‌اوورهای کوچک چینی بدل خواهد شد. خودروهای چینی مونتاژی در ایران همواره با کاهش آپشن‌های ایمنی مواجه هستند، در حالی که چانگان CS55 پلاس به صورت وارداتی در ایران عرضه خواهد شد و از مجموعه کامل دستیارهای ایمنی بهره می‌برد.

آپشن‌های چانگان CS55 پلاس در بحث ایمنی پرشمار هستند. علاوه بر شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، تعدادی دستیار ایمنی نیز در این خودرو وجود دارند. نخستین دستیار ایمنی چانگان CS55 پلاس شامل رادار نگه‌دارنده بین خطوط و سیستم هشدار تعویض خط است که هنگام فعال‌سازی کروز کنترل در اتوبان‌ها بسیار کاربردی ظاهر می‌شود. دیگر دستیارهای ایمنی در لیست آپشن‌های چانگان CS55 پلاس، سیستم هشدار تصادف از جلو به همراه سامانه ترمز اضطراری خودکار هستند. سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری نیز از دیگر تجهیزات ایمنی چانگان CS55 پلاس به شمار می‌آیند؛ بنابراین با یک پکیج ایمنی در کراس‌اوور میان‌رده چانگان روبرو هستیم که ارزش خرید بالایی را برای این خودرو ایجاد کرده است.

آپشن دوم، سیستم تهویه با قابلیت پاکسازی هوا

از زمان شیوع گسترده کرونا در چین و سایر نقاط جهان، خودروسازان چینی برای جلب رضایت مشتریان خود به نصب سیستم‌های تصفیه هوا روی آورده‌اند. این سیستم به عنوان یکی از آپشن‌های چانگان CS55 پلاس نیز محسوب می‌شود که حضور آن در یک کراس‌اوور میان‌رده رضایت‌بخش خواهد بود.

سیستم تهویه چانگان CS55 پلاس به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و کنترل آن از طریق دکمه‌های کوچک فیزیکی و صفحه نمایش لمسی صورت می‌پذیرد. مجهز بودن سیستم تهویه خودرو به قابلیت تصفیه هوا امکان بهره‌مندی از هوای سالم را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌سازد. وجود این قابلیت در شهرهای پرتراکم و آلوده‌ای همچون تهران، یک مزیت بزرگ برای خریدار خودرو به حساب می‌آید.

آپشن سوم، سیستم صوتی رضایت‌بخش

درون کابین چانگان CS55 پلاس دو صفحه نمایش مشاهده می‌شود که البته به یکدیگر متصل نیستند و به صورت جداگانه قرار گرفته‌اند. صفحه نمایش دوم از نوع 10.25 اینچی لمسی است و برای کنترل سیستم چندرسانه‌ای خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش با سیستم صوتی خودرو ترکیب شده است که شش بلندگو دارد و از سیستم‌های ارتباطی تلفن همراه همچون اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. وجود این سیستم صوتی مزیت خاصی را برای چانگان CS55 پلاس ایجاد نمی‌کند اما باعث می‌شود تا این خودرو در رقابت با محصولات مشابه خود عملکرد قابل قبولی ارائه دهد.

آپشن چهارم، دوربین ثبت وقایع

دوربین‌های ثبت وقایع یکی از جذاب‌ترین امکانات کاربردی امروزی در بازار ایران هستند. این دوربین‌ها به صورت خودکار از جاده فیلم‌برداری می‌کنند تا در صورت وقوع برخورد، لحظات این رخداد را ثبت و ضبط کنند. استفاده از دوربین‌های ثبت وقایع پس از آن رواج یافت که برخی افراد با هدف دریافت خسارت از رانندگان، اقدام به ایجاد تصادفات ساختگی می‌کردند. اگر به خرید دوربین ثبت وقایع برای اتومبیل خود علاقه دارید، می‌توانید هم‌اکنون این کالا را از طریق فروشگاه آپشن کار خریداری کنید.

خوشبختانه دوربین ثبت وقایع به عنوان یکی از آپشن‌های چانگان CS55 پلاس ذکر شده است و مالکان می‌توانند با خاطری آسوده در جاده‌ها رانندگی کنند. این دوربین‌ها قابلیت ذخیره سازی تصویر تا بازه زمانی محدودی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا او به تصاویر ضبط شده دسترسی داشته باشد.

 

دیگر آپشن‌های چانگان CS55 پلاس

همانند اکثر خودروهای چینی، لیست آپشن‌های چانگان CS55 پلاس نیز طولانی هستند و انواع مختلف امکانات رفاهی و ایمنی را در این خودرو می‌توان دید. از جمله دیگر آپشن‌های چانگان CS55 پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: سانروف و سقف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، سنسور نور و باران و ترمز پارک برقی.

جمع بندی

چانگان CS55 پلاس خودرویی با طراحی متفاوت، امکانات رفاهی و ایمنی رضایت‌بخش و قوای فنی قابل قبول است. تنها مسئله‌ای که در مورد این خودرو باقی می‌ماند، قیمت آن است. مشخص نیست که با وجود عوارض مختلف واردات و واسطه‌های گوناگون این خودرو در نهایت با چه قیمتی به دست مصرف‌کنندگان ایرانی خواهد رسید. اگر قیمت چانگان CS55 پلاس در محدوده بین 1.5 الی 2 میلیارد تومان تعیین شود، این خودرو قابلیت به چالش کشیدن رقبای هم‌وطن خود در ایران را خواهد داشت. در غیر این صورت محصول چانگان با وجود شایستگی‌هایش، احتمالاً به حاشیه بازار رانده خواهد شد.

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها