دلایل خرید دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ

آنچه خواهید خواند

خودرو دیگنیتی بهمن موتور در طی مدت نه چندان زیاد حضور در کشور ما، به خوبی خود را در بازار جا انداخته است و از پرتقاضاترین کراس‌اوورهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو تاکنون تنها در تیپ پرایم عرضه می‌شد اما گروه بهمن چندی پیش تیپ پرستیژ دیگنیتی را هم معرفی کرد و در آینده بسیار نزدیک تیپ مذکور را هم روی خط مونتاژ خود خواهد آورد. دیگنیتی پرستیژ علاوه بر برخی بهبودهای ظاهری و آپشنی، از نظر فنی هم کاملاً نسبت به دیگنیتی پرایم ارتقا یافته است و می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که مثل برادر ضعیف‌تر خود، آمار فروش بسیار خوبی را در کشور ما ثبت کند. به همین بهانه در این مقاله از مجله خودرو «آپشن کار» به سراغ بررسی مزایا دیگنیتی پرستیژ رفته‌ایم و می‌خواهیم باهم دلایل خرید این کراس‌اوور جدید بهمن موتور را بررسی کنیم.

معرفی دیگنیتی پرستیژ

قبل از پرداختن به دلایل خرید دیگنیتی پرستیژ بهتر است معرفی کوتاهی از این خودرو داشته باشیم. دیگنیتی بهمن موتور در اصل محصولی از شرکت دانگ فنگ چین است و در بازار این کشور با نام دانگ فنگ ix5 شناخته می‌شود. دانگ فنگ ix5 در سال 2018 برای بازار چینی رونمایی و کم‌کم پایش به بازار رقابتی کشورهایی مثل کره جنوبی و اسپانیا هم باز شد. این خودرو از اوایل سال 1400 روی خط مونتاژ شرکت بهمن موتور آمد و البته با توجه به تحریم‌ها، نمی‌توانست با نام و برند اصلی به ایران بیاید. از این رو، بهمن موتور نام دیگنیتی پرایم را برای این کراس‌اوور کوپه انتخاب کرد.

دیگنیتی پرایم از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 148 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) بهره‌مند است که عملکردی معمولی دارد و نمی‌تواند دینامیک رانندگی چندان هیجان انگیزی را برای این خودرو ایجاد کند. به همین دلیل بهمن موتور تصمیم گرفت بعد از حدود یکسال از حضور دیگنیتی پرایم در بازار ایران، تیپ قوی‌تر این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ عرضه کند که با توجه به بهره‌گیری از پیشرانه 2 لیتری توربو 228 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، عملکرد فنی بسیار بهتری نسبت به تیپ پرایم دارد. به احتمال قوی نخستین سری دیگنیتی پرستیژ در اوایل زمستان 1401 پا به خیابان‌های کشورمان بگذارد.

دلایل خرید دیگنیتی پرستیژ

بعد از آشنایی مختصر با دیگنیتی پرستیژ، بهتر است به سراغ اصل مطلب یعنی بررسی مزایا دیگنیتی پرستیژ و دلایلی که خرید این محصول بهمن موتور را توجیه‌پذیر می‌کنند برویم.

دلیل اول: طراحی جذاب و جوان پسند

دیگنیتی در حال حاضر تنها کراس‌اوور کوپه مونتاژی در بازار کشور ما است و همین استایل کوپه در کنار بهره‌گیری از خطوط به‌روز و پویا در طراحی بدنه، ظاهری جذاب را برای این خودرو ایجاد کرده است که حداقل در بازار محدود کشور ما بسیار جلب توجه می‌کند. در دیگنیتی پرستیژ به لطف مواردی مثل استفاده از رینگ‌های 20 اینچی، طراحی متفاوت ورودی هوا روی سپر جلو و بهره‌گیری از خروجی‌های اگزوز چهارگانه، خشونت و اسپرت بودن ظاهر خودرو در مقایسه با تیپ پرایم، بیش‌تر هم شده است و این چهره قطعاً یکی از دلایل مهم خرید دیگنیتی پرستیژ برای خریداران جوان خواهد بود.

دیگنیتی پرستیژ

دلیل دوم: توانایی‌های فنی خوب

دیگنیتی پرستیژ از یک پیشرانه 2 لیتری توربو با سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر قدرت 228 اسب بخار و حداکثر گشتاور 355 نیوتن‌ متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو این کراس‌اوور کوپه منتقل کند. با این وجود بایستی دیگنیتی پرستیژ را فعلاً قوی‌ترین خودرو مونتاژ داخل محسوب کنیم. در عمل هم لذت رانندگی مناسبی را از دیگنیتی پرستیژ شاهد هستیم و این خودرو می‌تواند در شرایط واقعی و با سوخت موجود در کشور، شتاب صفرتاصد حدود 10 ثانیه را ثبت کند.

عدد بالا شاید برای یک خودرو 228 اسب بخاری چندان جالب توجه نباشد اما کاملاً رقابتی است و مالک دیگنیتی پرستیژ را در رقابت با دیگر کراس‌اوورهای چینی و حتی بسیاری از کُره‌ای‌های چهار سیلندر تنفس طبیعی سربلند می‌کند. از نظر هندلینگ هم وضعیت دیگنیتی پرستیژ بسیار خوب است و آن حسی از ناپایداری را که در پیمودن مسیرهای پر پیچ‌وخم با بسیاری از کراس‌اوورها تجربه می‌کنیم، در این خودرو دیده نمی‌شود.

با توجه به موارد ذکر شده، می‌توانیم توانایی فنی مناسب را یکی از دلایل دیگر خرید دیگنیتی پرستیژ بیان کنیم و اگر مالک این خودرو به اتکا عدد 228 اسب بخار پیشرانه، اعتماد به نفس کاذب پیدا نکند و سودای رقابت با خودروهای اروپایی و ژاپنی با عدد قدرت نسبتاً مشابه را در سر نپروراند؛ از رانندگی با خودرو خود لذت خواهد برد.

دیگنیتی پرستیژ

دلیل سوم: لیست آپشن قابل قبول

دیگنیتی پرستیژ از آپشن‌هایی مثل کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، کروز کنترل، درب صندوق بار برقی، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سیستم مالتی مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، انتخاب حالت رانندگی در سه حالت استاندارد، اقتصادی و اسپرت، دوربین ثبت وقایع، چراغ‌های جلو و عقب LED، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل سرعت در شیب (HDC)، 4 ایربگ و… به صورت مشترک با تیپ پرایم بهره می‌برد.

علاوه بر موارد بالا، تنظیم 10 حالته برقی صندلی راننده (در مقابل تنظیم 6 حالته صندلی راننده دیگنیتی پرایم)، شارژر وایرلس تلفن همراه، نورپردازی داخلی با امکان تنظیم در 7 رنگ مختلف، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال با امکان تغییر طرح زمینه و سیستم صوتی پایونیر با 8 بلندگو هم امکانات اختصاصی دیگنیتی پرستیژ را تشکیل می‌دهند. دیگنیتی پرستیژ با این آپشن‌ها می‌تواند تا حدودی نقش یک کراس‌اوور نیمه لوکس خانوادگی را نیز بازی کند و مورد توجه خریداران آپشن دوست قرار گیرد.

دیگنیتی پرستیژ

دلیل چهارم: فضای مناسب کابین و صندوق بار

با توجه به استایل کوپه و سقف شیب‌دار دیگنیتی شاید از بیرون به نظر برسد که فضای کابین این خودرو چندان بزرگ نیست اما در حقیقت، کابین دیگنیتی فضای لازم برای پذیرایی از 5 سرنشین بزرگسال را دارد. برای رفتن به مسافرت با دیگنیتی هم می‌توانید لوازم زیادی را همراه خود ببرید. چرا که صندوق بار این خودرو در حالت عادی 780 لیتر و با تاشدن صندلی‌های عقب، 1420 لیتر فضا در اختیارتان می‌گذارد که قابل رقابت با برخی کراس‌اوورهای سایز بزرگ‌تر است.

دیگنیتی پرستیژ

دلیل پنجم: خدمات و پشتیبانی مناسب بهمن موتور

شرکت بهمن موتور از خودروسازان خوش‌نام داخلی محسوب می‌شود و در طی سال‌های فعالیت خود همیشه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسبی را برای محصولات خود در نظر گرفته است. در شرایط فعلی بازار کشور ما که برخی مونتاژکنندگان خودروهای چینی تعهد چندانی نسبت به خریداران محصولات خود احساس نمی‌کنند و تنها به فکر کسب سودهای کوتاه مدت هستند، این نکته بسیار مهم است و خریداران دیگنیتی پرستیژ می‌توانند بدون دغدغه در خصوص خدمات پس از فروش و تأمین قطعه در آینده، این خودرو جدید بازار را خریداری کنند.

کلام پایانی

در پایان بررسی دلایل خرید دیگنیتی پرستیژ و با توجه به مواردی که ذکر کردیم، باید بگوییم که این محصول جدید بهمن موتور در مجموع ارزش خرید بالایی دارد و انتخابی بسیار مناسب برای آن دسته از خریدارانی خواهد بود که به دنبال یک خودرو چند منظوره هستند که بتواند هم‌زمان پاسخگو نیازهای خانوادگی و شور و حال جوانی آن‌ها باشد. امیدواریم که بهمن موتور بتواند این کراس‌اوور جذاب را در تیراژ مناسبی به بازار عرضه کند تا از دلال بازی و افزایش غیرمنطقی قیمت آن در بازار آزاد جلوگیری شود و مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند دیگنیتی پرستیژ را با قیمتی منصفانه خریداری کنند.

دیگنیتی پرستیژ

محصولات پر طرفدار
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها