با آپشن های هایما 8S و مشخصات آن آشنا شوید

هایما 8S
آنچه خواهید خواند

هایما 8S جدیدترین محصول مونتاژی ایران خودرو است که به زودی تولید آن در سایت استان خراسان این خودروساز آغاز خواهد شد. این کراس‌اوور کامپکت، پرچم‌دار کراس‌اوورهای هایما محسوب می‌شود و علاوه بر چهره به‌روزتر، از نظر فنی و آپشن هم چند سر و گردن بالاتر از محصولات قبلی هایما در ایران است. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از «فروشگاه اینترنتی آپشن کار» به سراغ معرفی هایما 8S و بررسی شاخص‌ترین آپشن های هایما 8S برویم. اگر شما هم دوست دارید بیش‌تر با این نوبرانه ایران خودرو آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی و مشخصات فنی هایما 8S

هایما 8S در سال 2019 معرفی و در بازار چین عرضه شد. پس از گسترش بازار کراس‌اوورهای لوکس و نیمه لوکس چینی در کشور ما، شرکت ایران خودرو هم به عنوان شریک تجاری هایما در ایران به فکر عرضه یک محصول لوکس‌تر از هایما S7 افتاد و هایما 8S را نخستین بار در اردیبهشت ماه سال 1401 و در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد. آزمایش‌های فنی و تست‌های تطبیق‌ پذیری هایما 8S خیلی زود انجام شد و این خودرو از اواخر پاییز 1401 روی خط مونتاژ ایران خودرو خراسان خواهد آمد.

هایما 8S تنها با یک نوع پیشرانه و دو نوع گیربکس (6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک) در بازار چین عرضه می‌شود که برای بازار کشور ما نسخه اتوماتیک انتخاب شده است. پیشرانه این خودرو از نوع 1.6 لیتری توربو با سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) است و می‌تواند حداکثر قدرت 192 اسب بخار و حداکثر گشتاور 293 نیوتن‌متر را تولید و از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو هایما 8S منتقل کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد رسمی هایما 8S هم به ترتیب 7.2 لیتر در صد کیلومتر و 8 ثانیه اعلام شده است که اعداد خوبی برای خودرویی در این سطح محسوب می‌شود.

هایما 8S

آپشن های هایما 8S

بعد از مرور مختصر مشخصات فنی هایما 8S بهتر است به سراغ بخش جذاب ماجرا یعنی معرفی آپشن‌های این خودرو برویم.

آپشن اول: کروز کنترل تطبیقی (ACC)

کروز کنترل در سال‌های اخیر به یکی از آپشن‌های متداول خودروها تبدیل شده است و علاوه بر چینی‌های مونتاژی، روی بسیاری از محصولات داخلی ما هم وجود دارد؛ اما کروز کنترل هایما 8S از نوع هوشمند یا تطبیقی (Adaptive Cruise Control) است که به اختصار ACC هم خوانده می‌شود.

در این نوع از کروز کنترل، یک فرستنده راداری یا لیزری در جلو خودرو قرار دارد که با فرستادن امواج و بر اساس زمان بازتاب این امواج، خودروها و دیگر موانع جلو خودرو را تشخیص می‌دهد و در صورت لزوم، به صورت اتوماتیک ترمز را درگیر می‌کند. پس از کنار رفتن مانع یا خودرو جلویی هم سیستم به صورت اتوماتیک سرعت خودرو را به سطح تنظیمی راننده برمی‌گرداند. به زبان ساده‌تر، در سیستم‌های کروز کنترل قدیمی، ترمزگیری بر عهده راننده است اما در کروز کنترل تطبیقی، ترمزگیری هم به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و راننده تنها کنترل فرمان را به عهده دارد.

آپشن دوم: هشداردهنده برخورد از جلو (FCW) + ترمز اضطراری (AEB)

فرستنده امواج قرارگرفته در قسمت جلو هایما 8S حتی در زمان خاموش بودن سیستم کروز کنترل هم به کار خود ادامه می‌دهد و اگر فاصله با خودرو جلویی از حد معینی کم‌تر شود؛ با علائم صوتی و تصویری به راننده هشدار می‌دهد. در صورتی که راننده به این هشدارها اعتنا نکند، ترمز خودرو به صورت اتوماتیک درگیر خواهد شد تا از بروز تصادف جلوگیری شود.

آپشن سوم: سیستم هشدار عدم رانندگی بین خطوط (LDW) + سیستم کمکی نگه‌داشتن خودرو بین خطوط (LKA)

هایما 8S به کامل‌ترین نوع سیستم کمکی رانندگی بین خطوط مجهز است که در بازار با نام «رادار بین خطوط» شناخته می‌شود. این سیستم با استفاده از یک دوربین قرارگرفته در پشت شیشه جلو، خط کشی‌های مسیر را تشخیص می‌دهد و در صورتی که راننده بدون زدن راهنما قصد تغییر مسیر و عبور از روی خطوط را داشته باشد؛ به او هشدار می‌دهد. اگر هم راننده به هشدارها توجه نکند و برای مدتی به حرکت روی خطوط ادامه دهد؛ سیستم نگه‌دارنده بین خطوط فعال می‌شود و با چرخاندن اتوماتیک فرمان، به آرامی خودرو را به بین خطوط هدایت می‌کند.

هایما 8S

آپشن چهارم: سقف پانوراما

سقف پانوراما این روزها به آپشن ثابت خودروهای چینی با قیمت متوسط به بالا تبدیل شده است و هایما 8S هم از این قاعده مستثنی نیست. این آپشن پرطرفدار، لذت استفاده از منظره آسمان و هوای تازه را به سرنشینان هایما 8S هدیه می‌کند.

هایما 8S

آپشن پنجم: هشدار دهنده نقاط کور (BSD)

برخی محدودیت‌های طراحی و لزوم رعایت یکسری استانداردهای ایمنی در خودروهای امروزی باعث شده است تا دید راننده به اطراف در مقایسه با خودروهای قدیمی‌تر محدودتر و نقاط کور او بیش‌تر شود. برای حل این مشکل، در بسیاری از خودروهای مدرن مثل هایما 8S شاهد آپشنی به نام سیستم تشخیص و هشدار نقاط کور هستیم که با استفاده از دوربین‌های قرارگرفته در زیر آینه‌های جانبی، وسایل نقلیه موجود در نقاط کور دید راننده را تشخیص و نسبت به وجود آن‌ها به راننده هشدار می‌دهد تا از برخورد احتمالی در هنگام تغییر مسیر جلوگیری شود.

آپشن ششم: دوربین 360 درجه

هایما 8S هم مثل دیگر چینی‌های مدرن بازار ایران از آپشن دوربین 360 درجه بهره می‌برد. این سیستم با ترکیب کردن تصاویر چهار دوربین قرارگرفته در جلو و عقب خودرو و زیر آینه‌های جانبی، نمایی 360 درجه از خودرو و موانع اطراف آن را به راننده نمایش می‌دهد و به او در مواقع پارک کردن، خروج از پارک یا عبور از معابر باریک، کمک شایانی می‌کند. زاویه این تصویر هم بنا به دلخواه راننده قابل تغییر است.

هایما 8S

آپشن هفتم: دوربین ثبت وقایع

هایما 8S علاوه بر دوربین‌های قرارگرفته در بیرون خودرو، یک دوربین هم پشت آینه جانبی دارد که برای فیلم‌برداری از مسیر روبه‌رو استفاده می‌شود. فیلم این دوربین روی یک کارت SD ذخیره می‌شود که می‌توان از آن برای ثبت مناظر خاطره انگیز در سفر و یا حتی ارائه مدرک در هنگام تصادف استفاده کرد.

سایر آپشن های هایما 8S

هایما 8S لیست بلند بالایی از آپشن‌ها را به همراه دارد که توضیح تک تک این امکانات در این‌جا امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین در ادامه به صورت تیتروار به سایر آپشن های هایما 8S اشاره خواهیم کرد:

  • کی‌لس استارتر
  • سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 10 اینچی لمسی، مجهز به موس وسط کنسول میانی و با قابلیت تنظیم صدا با سرعت خودرو
  • صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن
  • تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • پاور ویندوز
  • دی لایت
  • مه‌شکن جلو و عقب
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
  • سیستم کنترل کشش (TCS)
  • سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HHC)
  • سیستم کنترل سرعت در شیب (HDC)
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن
  • لیور دنده الکترونیکی
  • ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو و پرده‌ای سرتاسری (در مجموع 6 عدد در 10 نقطه)

کلام پایانی

محصولات هایما در طی چند سال حضور در بازار ایران توانسته‌اند به پشتوانه مشخصات فنی و آپشن‌های قابل قبول خود در کنار خدمات پس از فروش مناسب شرکت ایران خودرو، آمار فروش خوبی را ثبت کنند.  با توجه به این‌که هایما 8S از تمام محصولات قبلی این خودروساز در بازار ایران، زیباتر، پرقدرت‌تر و پرآپشن‌تر است؛ قطعاً حضور آن در بازار می‌تواند شروع فصل تازه‌ای از فعالیت هایما در بازار کشور ما باشد و بسیاری از رقبا را آزار دهد.

در پایان بایستی یادآوری کنیم که شما می‌توانید انواع آپشن‌های فابریک و افتر مارکت خودروهای موجود در بازار ایران را با ضمانت اصل بودن قطعه از طریق فروشگاه اینترنتی آپشن کار خریداری کنید و با خیالی راحت خودرو خود را ارتقا دهید.

هایما 8S

آنچه خواهید خواند
جدیدترین مقالات
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها