اطلاعات کامل کروز کنترل پژو 206 و دلایل اختلاف قیمت ها

 In Uncategorized

همانطور که می دانید خودروی پژو 206 یکی از پر طرفدارترین خودروها در کشور ما می باشد. آپشن کار با در نظر گرفتن این دقدقه در بین مشتریان که کروز کنترل به چه صورت قابل نصب می باشد و آیا این قابلیت بر روی خودروی شما با توجه به مدل خودرو قابل نصب هست یا خیر؟

در این مقاله ما قصد داریم که در مورد این مسئله اطلاعاتی را برای شما دوستان همراه قرار دهیم.

 

تاریخچه ی ورود  خودروی پژو 206 به ایران

خودروی پژو 206 دارای تیپ های مختلفی می باشد.

تیپ 1

در سال 1380 اولین و ساده ترین مدل 206 (تیپ 1) وارد ایران شد و تا یک سال و نیم (اواسط سال 1381) تنها مدل 206 در کشور بود ، که سیستم برق خودرو غیر مولتی پلکس یا به زبان ساده تر سیستمی غیر هوشمند با مقدار سیم های بسیار زیاد بود. در این مدل فقط سیستم موتور خودرو دارای کامپیوتر می باشد و همچنین دریچه ی گاز این مدل سیمی می باشد(دارای سیم گاز است).

کروز کنترل دریچه گاز سیمی و یا اصطلاحا AP500 بر روی این تیپ از پژو 206 فابل نصب می باشد که با یک موتور عملگر سیم گاز خودرو را ثابت نگه می دارد.

تیپ 2

دز ادامه ی ورود ، از نیمه ی دوم سال 1381 این خودرو با مدل تیپ 2 و سیستم برق مولتی پلکس که در آن سال خودروی روز دنیا بود وارد ایران شد ، و متاسفاته تولیدش تا به امروز متوقف نشده است. ولی در طی این سالها از لحاظ سیستمی تغییرات زیادی داشته است.

از سال 1381 تا سال 1386 این مدل با دریچه گاز سیمی (دارای سیم گاز) و سیستم انژکتور ساژم در بازار عرضه می شد. بعد از آن از سال 1386 تا 1390 با دریچه گازبرقی (بدون سیم گاز) و سیستم انژکتور والوو عرضه شد.

همچنین این تیپ از سال 1391 تا 1394 دوباره با دریچه گاز سیمی و سیستم انژکتور زیمنس وارد بازار شد. و از سال 95 تا به امروز این خودرو همچنین با دریچه گاز سیمی و سیستم انژکتور زیمنس یورو 4 تولید می شود.

کروز کنترل دریچه گاز سیمی و یا اصطلاحا AP500 بر روی این تیپ از پژو 206 قابل نصب می باشد که با یک موتور عملگر سیم گاز خودرو را ثابت نگه می دارد.

در مدل های 1386 تا 1390 بر روی خودرو هایی که سیستم ترمز ABS استفاده شده باشد کروز کنترل به صورت فابریکی قابل نصب می باشد و فقط نیاز به جا زدن و تعریف دسته دارد که ارزان ترین مدل کروز برای 206 می باشد.

نکته: در خودرو هایی که سیستم ترمز ABS ندارند این آپشن قابل نصب نمی باشد و در صورت نصب همواره دچار اختلال می باشد.

تیپ 5 و 6

تیپ های 5 و 6 از لحاظ قدرت موتور و سیستم برق کامپیوتر کاملا شبیه به هم بوده و تنها فرق این دو تیپ در گیربکس آنها می باشد. که تیپ 5 دارای گیربکس دستی و تیپ 6 با گیربکس اتومات می باشد.

 

خودرو ی پژو 206 در تیپ های 5 و 6 فرانسوی از سال 1382 تا 1390 نیز در 2 نسل مختلف وارد بازار ایران شد.

1- از سال 1382 تا 1385 با دریچه گاز برقی از جنس آلمنیوم با سیستم انژکتور بوش 7.4.4 عرضه شد که برای نصب کروز کنترل فقط نیاز به دسته و فعال کردن BMI می باشد. در این مدل به دلیل ساپورت نکردن آمپر کیلومتر چراغ کروز فعال نمی شود. همچنین عدد سرعت کروز بر روی قسمت دیجیتال آمپر نشان داده نمی شود.

2-از سال 1386 تا 1387 با دریچه گاز برقی و از جنس پلاستیک با سستم انژکتور 7.4.5 عرضه شد که برای نصب کروز کنترل به غیر از دسته و فعال کردن BMI همچنین نیاز به تعویض پشت آمپر نیز می باشد. که با تعویض آمپر شما علاوه بر کروز چراغ فعال بودن کروز و همچنین عدد سرعت را بر قسمت دیجیتال آمپر را نیز در دسترس دارید.

3- از سال 1387 تا 1390 دریچه گاز برقی از جنس پلاستیک و سیستم انژکتور 7.4.5 و همچنین آمپر کروز ساپورت و BSI با ورژن 45 عرضه شد.

4-از سال 1391 تا 1395 با دریچه گاز سیمی و سیستم انژکتور زیمنس عرضه میشد که کروز AP500 بر روی این مدل قابل نصب می باشد.

5- از سال 1396 تا امروز هم این خودرو با دریچه گاز برقی و از جنس آلمنیوم و سیستم انژکتور دلفی عرضه می گردد که کروز برای این سیستم تعبیه نشده است و اصطلاحا کروز AP900 بر روی این خودرو قابل نصب می باشد که شامل برد و دسته سیم مخصوص می باشد.

 

خرید کروز کنترل 206

Recent Posts

Leave a Comment

تماس با ما

در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهاد با ما در تماس باشید

0
پدل شیفتر - آپشن کارساندرو - آپشن کار